logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

O tréninkovém plánu, běhátku a hlavně běžecké rodině

O tréninkovém plánu, běhátku a hlavně běžecké rodině

Můj milý deníčku, tak jsem dneska (14. března) pokořila metu 1500 minut strávených během v roce 2013. Nevím, kolik to dělá kilometrů, není to pro mě důležité, hřeje mě totiž pocit, že zvládám dodržovat Milošův trénink na pražský maraton, v pohodě a bez velkého trápení. Prostě si to užívám:-). Ale… samozřejmě všechno není tak růžové!

Když mi začátkem února přišel e-mail od Miloše s novým tréninkem, chvíli jsem zaváhala. Ano, milý deníčku, bála jsem se ho otevřít. Vybavena moudry z běžeckých serverů a knih jsem očekávala skoro každodenní trénink plný běžecké abecedy, rovinek, kopců, fartleků a kdo ví čeho ještě. Strachovala jsem se, jestli to všechno zvládnu, vždyť přeci běhám pro radost, vnitřní pohodu a rozhodně se ani trochu nepodobám maratonským běžcům nebo svalnatým sprinterům, kteří mě při běžeckých akcích „přeskakují“ v prvních kilometrech!?

Nakonec to ale nebylo tak zlé… nový plán se na první pohled podobal tomu předešlému, dny volna a výběhů se střídaly s pravidelností, jejich počet zůstal zachován, jupí!!! Při podrobnějším zkoumání jsem ale zjistila, že čas jednotlivých výběhů narůstá až k 180 minutové hranici!!! Pane jo, ne že bych si na to netroufla, ale mrazivé počasí za oknem lákalo spíš k zimní lyžovačce než dvouhodinovému výběhu. Nic naplat, naběhám to na běhátku. Někde jsem četla, že běhátko posiluje nejen fyzicky, ale i mentálně, protože kdykoliv můžeš běh ukončit, vypnout stroj a slézt, nemusíš odnikud „dobíhat“. Dnes, po stovkách minut strávených na páse, to mohu jedině potvrdit, je to tak. Mám za sebou nekonečné minuty s i bez hudby v uších, pozorujíc nejrůznější „fitness lidi“ mučící se na přístrojích, bylo (a vlastně stále je) to „výživné“ a mentálně posilující, doslova:-).

s gazelkami

Co mi ale dává skutečnou běžeckou sílu, milý deníčku, je naše parta Gazel = PIMek 2013. Jsou to fajn holky, s různě těžkými životními úděly, ale každá z nich má srdce na dlani, dokáže povzbudit, vyslechnout… a hlavně jsou stejně poblázněné běháním jako já. Naposledy jsme se viděly na Kbelské desítce, ve stejných tričkách, hýřící vtipem jsme vytvořily nepřehlédnutelnou skupinku.

Když zazněl startovní výstřel, každá vyběhla, jak nejlíp uměla, postupně jsme se roztrhaly, ale v cíli jsme zase byly všechny spolu a jedna přes druhou sdělovala bezprostřední dojmy z trati. Tenkrát jsem odjížděla domů s pocitem, že mám novou rodinu, běžeckou rodinu a bylo mi prima. Ten pocit stále trvá. I když jsem o samotě naběhala spousty minut, prala se s motivací na běhátku nebo mrazivým protivětrem na trati, vždycky tady byly a jsou lidé, se kterými to můžu sdílet a to je zkrátka moc fajn!

Markéta Jansová foto
  • přečteno: 4828/4686×, 2 komentáře
O tréninkovém plánu, běhátku a hlavně běžecké rodině

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Míša | 28. 3. 2013 13.42 hod. | 95.85.214.x
Markét, běžecká rodina :-) Přesně tak. Už se těším až spolu zas někdy vyběhneme pokoukat krásy berounska

Simona Vlasimska | 18. 3. 2013 19.04 hod. | 89.24.17.xxx
Marketko, slunicko nase usmevavy, take jsem rada, ze se mame a ze spolu muzeme sdilet kazdy stripek radosti, ale i trapeni, pokud se objevi. V tomhle je projekt jedinecny! Bezci obecne jsou prima rasa, je s nimi legrace, pochopi, poradi, pomohou... Mame stesti ;-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2013

všechny články PIM Women´s Challenge 2013

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků