logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Hervis ½Maraton Praha 2013 – držme si palce, usmívejme se na sebe vespolek a přejme si štěstí – šťastný běh!

Hervis ½Maraton Praha 2013 – držme si palce, usmívejme se na sebe vespolek a přejme si štěstí – šťastný běh!

Zima sice stále dělá, že má vládu nad vším vůkol, přesto mě včera večer, když jsem sedl k počítači, abych napsal tento článek a otevřel poštu, zahřálo u srdce, jak už dlouho ne. Juknul na mě vzkaz dobrovolníkům: „Vážení, až zítra budou dobíhat běžci po dvou, dvou a půl hodinách, seberte své síly a (pokud nemáte jinou, přesně danou práci) přijďte do cílového prostoru poděkovat všem běžcům v cíli. Zaslouží si to“. Díky, Tomáš

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Bude zima, ne však mráz
    1. Co si obléct na sebe
  2. NA CO ROZHODNĚ NEZAPOMEŇTE:
    1. Chlapi
    2. Všichni

Rád bych oplatil stejnou mincí a tak píšu všem, kdo si ještě před startem stihnou článek přečíst: „Vážení, až budete zítra probíhat občerstvovačkami, usmějte se na toho člověka, který vám podává kelímek, poděkujte mu a teprve pak vyběhněte v ústrety dalším kilometrům. Dobrovolníci, kteří vám na občersvobačkách nezištně poskytují svou službu, a jímž je směřován Tomášův vzkaz, to dělají, aby vám pomohli a proto, že mají radost z toho, když vám to dobře běží, přestože by mnohokrát rádi vyběhli s sebou, už třeba jen proto, aby se trošku zahřáli. Několikrát jsem stál na místě občerstvovače, tak vím, že to není nijak lehká práce, zejména na těch prvních občerstvovačkách, když se na vás přivalí mnohatisícový dav, který nemá zdánlivě konce.

Hervis ½Maraton Praha je jednoznačně největší sportovní událostí pro veřejnost, která se v České republice pořádá. Je jen na nás všech, kteří se jí účastníme, v jakékoliv roli, jaký si z ní odneseme dojem. Jednou z nejčastějších otázek, které dostávám, když poskytuji nějaký rozhovor, je otázka: „A jak se vlastně vy běžci zdravíte?" Dosud jsem odpovídal, že nejčastěji: „Ahoj“. Co kdybychom se odedneška začali zdravit: „Šťastný běh!“, a měli tím na mysli i šťastný života běh, prostě a jednoduše tímto pozdravem bychom vyjadřovali sobě navzájem sounáležitost v běhu i sounáležitost v životě? Jsem zvědav, kolikrát zítra uslyším: šťastný běh!,jen předesílám, že jsem nezdolný optimista-:).

Bude zima, ne však mráz

Jak jsem na začátku předeslal, a nejspíš jsem ani nemusel, zítra nemůžeme čekat, že by nás sluníčko ohřálo. A to je dobře. Protože kdyby najednou zítra začalo hřát, přestože na nás dlouhé měsíce kašle, tak bychom byli z toho všichni pěkně leklí.Takhle je naše termoregulace připravená přesně na tu teplotu, co bude a naše tělo nebude vystaveno žádnému stresu ze změny teploty.

Co si obléct na sebe

Oblečte si to, v čem jste nyní běhali intervalový trénink, maximálně si vezměte lehčí tričko, tím myslím méně teplé, ale rozhodně doporučuji dlouhý rukáv. Na to lehkou větrovku. Na nohy minimálně ¾ elasťáky, já si vezmu dlouhé. Nezapomeňte ani na nějakou ochranu hlavy nebo čela a zátylku. Tentokrát sice nebudeme muset chladit, ale je dobré se chránit i proti chladu, věřím, že většina z vás pak bude chtít běhat další závody a nebylo by šťastné, kdybyste ofoukli jen kvůli tomu, že chcete být při závodě za frajery.

NA CO ROZHODNĚ NEZAPOMEŇTE:

Chlapi

Na přelepení bradavek, už když to píšu, tak mi je jasné, že u mnohých je to házení hrachu na zeď a že zdravotníci vypotřebují zase spoustu náplastí právě na ošetření tohohle zcela zbytečného a nepříjemného zranění.

Všichni

Namazat si choulostivá místa, to znamená chodidla, za krkem, v podpaží, vnitřní stranu stehen, a pokud i přes tato opatření býváte odření, přestože běžíte v elasťákách a jste namazaní, kde výše uvedeno, tak si namažte i ty partie těla, které přiléhají bezprostředně ke švům vašeho oblečení.

Šťastný běh!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (6 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Jarče | 25. 4. 2013 18.27 hod. | 93.185.1.xx
Ahoj, asi už pozdní, leč budete běhat stále, možná volba je obrátit oblečení švy nahoru, nosím tak trika, švy škrábou, nitě již nejsou co dříve :), jsem za trotla, ale co už :)

Marek | 6. 4. 2013 20.47 hod. | 89.235.62.xxx
Šťastný běh!

Rostislav Cibulka | 6. 4. 2013 10.10 hod. | 88.101.76.xx
Všichni si to krásně užijte. Já jsem se zaregistroval už na podzim, ale kvůli zranění se bohužel nemůžu zúčastnit. Přeju Vám všem, ať se Vám to vydaří! Příště poběžím s Vámi :).

Daniela | 6. 4. 2013 9.04 hod. | 78.102.47.xxx
Štastný běh! Těším se na vás!

Roman Meidl | 6. 4. 2013 7.56 hod. | 94.112.60.xxx
Tak tedy.... Šťastný běh!!... Na desátou jsem tam cubydup..

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků