logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak efektivně spálit tuky

Jak efektivně spálit tuky

Problematiku správného spalování tuků řeší snad všichni běžci, od těch rekreačních až po vrcholové. Pro jedince s nadváhou jsou tuky strašákem, pro odborníky zase stálým tématem k vědeckým polemikám.

Různých „zaručených" receptů na to, jak nejlépe spálit tuky, existuje celá řada. Řekněme si to ale na rovinu hned na začátku: jedinou možností, která je opravdu efektivní, je pořádně spálit tuky ještě před tím, než se vůbec do těla dostanou.

Postupujeme následovně: na suché pánvi pečeme po dobu shodnou s dvojnásobkem našeho osobního rekordu na maraton (pro ty, kdo ještě neběželi, je to minimálně 9 hodin) na maximální teplotní stupeň velký kus bůčku, nebo několik špekáčků, případně půlku kachny. Maso v průběhu pečení zásadně neotáčíme a nepodléváme.

Odměnou za poctivé dodržení uvedeného postupu nám bude zcela černá pánev, nechutně vypadající zuhelnatělé cosi, a několikadenní puch v celém domě. Po takto dokonalém spálení tuků už na ně nebudeme mít chuť nikdy. Tím pádem se nám ani nemohou zákeřně usazovat v našich podkožních oblastech.

Jenomže na prevenci v dnešní době nikdo nedbá. A tak se lidi s nadváhou i bez nadváhy nechají zmanipulovat k tomu, aby všelijak cvičili, běhali a sportovali. Tím prý budou spalovat tuky průběžně, a navíc zažijí příjemné pocity. Zní to strašně jednoduše, takže hrrr do toho...

Tak jednoduché to však není. Proč ne? Uvažujme následovně: fyzikální zákony platí i pro běžce. Souhlasíte? Výborně, takže se shodneme. No a jeden z takových zákonů stanovuje, že co se má spálit, musí být nejdříve zapáleno.

Možností zapálení, kterými dojde k následnému spalování tělesných tuků, je hned několik. Spolknout můžeme kupříkladu zapálenou sirku, hořící kostku tuhého lihu, nebo kousek pevného podpalovače PE-PO. V úvahu připadá i žhnoucí dřevěné uhlí na grilování, pokud jsme ovšem předtím alespoň dvě hodiny nic nepili.

Ti, kterým uvedené možnosti nevyhovují, nechť navštíví cirkus Humberto a vyhledají polykače ohně. Ten jim v této věci poradí a seznámí je s variantami, při nichž není nutno použité zapalovadlo spolknout (pochodeň, plamenný meč, apod.). Není to sice úplně praktické, ale zato účinné. Rozhodně účinnější než amatérské zapalovací pokusy typu zhltnout naráz skleničku feferonek, či naládovat se extrapikantní hořčicí.

Ono, když se to tak vezme, je celé drama boje s nadváhou a spalováním tuků vlastně naprosto zbytečné. Vůbec by k němu nemuselo docházet, kdyby jedinci s nadváhou nedělali tu největší blbost, že si koupí váhu a několikrát denně se na ní váží. Radím vám dobře: okamžitě to vaše vážící zařízení vyhoďte. Protože kde není váha, není nadváha!

Nerudný týpek

Vážení, s oblibou tepu do Milana, po přečtení jeho článků já. Činím tak, abych upozornil na to, že Milanův přístup k tréninku, stravě, oblečení… běžce, je řekněme netradiční, ale spíše v nich jde o humor než o vážně míněné rady. Ti, co chodí na Běžeckou školu od nepaměti to vědí, nově příchozí pak ještě nepochopili Milanovu genialitu, co se týče „vyškrábnutí" názvu, který přitáhne široký okruh čtenářů a perexu – prvního odstavce článku. Na druhou stranu, pokud se člověk po přečtení Milanových článků neurazí – neřekne si: „Ten zas ze mě dělá blbce“, a trošku se nad ním zamyslí, pozná, že střípek pravdy v něm je. Právě ten střípek pravdy, pro něž je dobré si jakýkoliv text, který nás obohatí – přečíst. Jednoznačně je to však prvotřídní běžecký humor, který kromě Milana, nikdo u nás tak neumí.

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 31829/30649×, 11 komentářů

Hodnoť článek

3 z 5 hvězd dobré (37 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Jakub Valtr | 20. 4. 2013 0.34 hod. | 88.100.207.xxx
Kdyby autoři (tomuto autorovi podobní) věnovali alespoň minutu života denně psaní (potažmo tvorbě) něčeho, co za něco stojí, na světě by nebyly války, hladomor a nemoci...

1 . 2 

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Petře, znamená to, že máš v jednom tréninku střídat 7x po dvou minutách 2 minuty vycházkové s 2…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Ahoj, Potřebuji a to zdůrazňuji, zničit, staré návyky. Vážím 150 kg a po přečtení článků jsem…»
  • Tipy jak spálit pět set kalorii : Ještě jsem zapomněla mám157 cm vážím 56,5 kg »
  • Tipy jak spálit pět set kalorii : Já tedy nevím je mi 70 let a denně spálím 450 až520 kalorií. Neběhám. Běžný režim 2x denně s…»
  • Tipy jak spálit pět set kalorii : Já tedy nevím je mi 70 let a denně spálím 450 až520 kalorií. Neběhám. Běžný režim 2x denně s…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků