logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Zpomal, nebo rychle skončíš aneb jak z toho ven? S odvahou!

Zpomal, nebo rychle skončíš aneb jak z toho ven? S odvahou!

Motto: „Rodiče se o mě sice dobře starali, ale stejně mám s okolím problémy. Naštěstí jsem aspoň vyvážený: rozzuří mě křivý pohled zleva i zprava" – Russell Crowe ve filmu Čistá duše.

Čím dříve vystoupíte z toho začarovaného kruhu, tím lépe. Jak? Stačí si uvědomit, že to takhle dál nechcete. Stačí chtít. Když se budete litovat, jaká jste ubohá oběť systému – výchovy, je jen otázkou času, kdy vás někdo uloví. Prostě se rozhodněte, že na nejbližší zastávce vystoupíte z toho uhánějícího a uzavřeného rychlíku. Pak si vezměte na chvíli volno a udělejte si prázdniny. Ne ty dětské, ale dospělé.

Naše děti potřebují tradiční prázdniny s táborem u lesa a pobytem u babičky, my dospělí zase občas potřebujeme netradiční prázdno, kdy nebudeme muset nic účelného dělat, žádné termíny honit a dokonce ani nic plánovat. Měl by to být čas, kdy si uděláme chvíli pro sebe, promyslíme si, kdo jsme a proč jsme tady, co chceme dělat a co už ne, jakým tempem a s jakými lidmi chceme naplňovat své plány a zda nám to vůbec stojí za to. Zní vám to povědomě? Pak asi patříte k těm mnoha lidem, kteří to chtěli udělat už dávno. Jenomže nikdy nesebrali odvahu. Tak se konečně seberte a udělejte to. Stejně vám nic jiného nezbývá.

Nespoléhejte se na svoje baterky – buďte připojeni ke zdroji

Jak dlouho vydrží váš notebook pracovat na baterie? Čtyři hodiny? Možná že šest nebo osm, ale víc asi ne. Pak vám najednou klekne a  pokud chcete pokračovat v práci, musíte jej vzkřísit tím, že ho připojíte do sítě. Ve světě pracujících lidí platí v principu něco podobného. Když budete osm hodin denně naplno pracovat, je to tak akorát, abyste si vybili baterky. Pak byste se měli připojit do sítě, abyste se zrekreovali a baterky si pořádně dobili.

Den má čtyřiadvacet hodin, pro potřebu života a zdraví na tré rozděl a budeš mít osm hodin k spaní, osm k jídlu, procházkám, rozprávkám, hrám a rekreacím jakýmkoli, osm zůstane ku práci (Jan Amos Komenský, Česká didaktika). Jak se zdá, tím, co řešíme dnes, se osvícení duchové zabývali už v 17. století. Povšimněme si jedné věci. Když Komenský dělí těch čtyřiadvacet hodin, nezačíná prací, ale tou nejdůkladnější formou odpočinku, tedy spánkem (nikoli čtyřhodinovým, ale dvojnásobně dlouhým).

Ani pak ještě neutíká do zaměstnání, ale zmiňuje jídlo (zřejmě nikoli takové, které vám někdo vrazí do ruky v nejbližším fastfoodu, ale to, které si sami s radostí připravíte a sníte u stolu, nikoli za pochodu), procházky (nechte auto v garáži, choďte pěšky), rozprávky (vypněte ty mluvící hlavy v televizi a bavte se s rodinou), hry (ne ty počítačové, ale stolní, konverzační, pohybové) a rekreace jakékoli (ta svoboda!).

No schválně – zkuste to začít zkušebně praktikovat několik dní, nebo lépe týdnů. Co se stane? Budete mít méně času na práci, která vás živí? To jistě. No a? Možná vzbudíte pozitivní pozornost svého okolí právě tím, čeho se tolik obáváte – budete odpočatí, klidní, příjemní a práce vám půjde od ruky mnohem lépe než dřív, takže na splnění svých úkolů nebudete potřebovat deset hodin jako dříve, ale jen osm.

Nerudný týpek

U běhu platí, že na každých uběhnutých 10 kilometrů si má člověk dopřát o jednu hodinu spánku navíc a to běh není rozhodně tak fyzicky náročný jako práce, kterou člověk vykonává po většinou z nutnosti, aby:

  • zabezpečil rodinu
  • platil úvěry na bydlení
  • platil splátky na auto
  • našetřil na dovolenou

Sakra, nezdá se vám, že nám někdo ukradl život?

Zajímalo by mě, kolik spánku by měl člověk přidat za každou odpracovanou hodinu navíc? Ale ono to není jen o spánku, jsem si jistý, že tak, jak to hodnotově a principiálně srovnal v 17. století učitel národů Jan Amos Komenský, tak to platí i dnes a to ve všem našem konání. Pokud se člověk stále za něčím žene, nemůže se divit, že se mu zhroutí svět. Pak nastane období, kdy jen civí do stropu a neví, co se mu vlastně stalo. Má-li štěstí, tak to po nějakém čase pomine, vrátí se z tunelu času zpět do reality, ale ta už není tou realitou, jakou se řítil dřív, protože si uvědomil, že život mu dal ještě jednu šanci, aby pochopil, že na svět přišel, aby žil, aby pochopil, o čem život je.

Příště to bude o pravdě, která možná zvítězí

  • přečteno: 6759/6593×, 3 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (19 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Mirka Šindelářová | 6. 9. 2016 7.35 hod. | 188.122.215.xx
Milý Pavle , zavedla mě k Tvé Tvorbě i smysluplným názorům paní cesta "Náhoda" . Jsem za to MOC ráda a zamýšlím se nad Tvými hlubokými myšlenkami i nad svým dosavadním životem ....myslím ...mám dobře našlápnuto . Hlavu vzhůru a probuzení VŠEM,...přeji. mirka z Hradce

Mikuláš | 30. 4. 2013 7.58 hod. | 89.177.110.xxx
Perfektní článek, naprostý souhlas a mohu potvrdit zpomalení fakt stojí za to – člověk tak nějak najednou začne žít ;-) www.mkvapil.blogspot.com

strejda6 | 30. 4. 2013 7.44 hod. | 46.135.85.xx
Pavle opět smysluplnej článek,jak to tak bývá Tvým dobrým zvykem. Způsob života o kterem píšeš se snazim provozovat. A žiju svobodně a spokojeně. Před dvěma lety jsem přestal kouřit(40denně),a na podzim jsem začal běhat(už davam volně 20),zhubnul jsem 14kilo. Z me skromnejší výplaty nyní šetřim na moře, a přemejšlim kterej batoh je vhodnej k výběhu na berounku. To je pohoda! Pavle piš!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Život kolem nás

všechny články Život kolem nás

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas82
Asics109
Brooks16
Inov-847
Icebug5
Hoka One19
Mizuno49
Newton3
NB21
Nike48
Salming315
Salomon36
Scott2
Vibram Fivefingers6
Vivobarefoot5
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce43
Běhám bos, bot netřeba12
ON6

kde se diskutuje

  • Nováček, ne však nezkušený : O jakou akci jde prosím? :) Dle povědomé tváře na fotce a data hádám, že pilsentrail – radec…»
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : Ahoj, na bolest kloubů je nejlepší koňská mast... doporučuji :-) používám ji často :-) »
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : tablety vapniku nebrat, sumivky uz vubec, ze dobre chutnaji ha ha,umele sladidla,zvyraznovace…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Katko držím palce a těším se na zprávy, jak to jde. »
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den, pane Škorpile, moc děkuji za tréninkový plán, pokusím se ho bezezbytku dodržet:-). Pak…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků