logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Třináctka, aneb cesta od náhradnice k prvnímu půlmaratonu

Třináctka, aneb cesta od náhradnice k prvnímu půlmaratonu

„Jsem typ na kolektivní sporty, ale závodit s dalšími 12 tisíci lidmi je trochu moc kolektivní i na mě“, říkala jsem si v davu, který se kontinuálně sunul z metra na stanici Staroměstská asi hodinu před začátkem Hervis ½ maratonu.

Když jsem někdy na podzim vyplňovala přihlášku na Hervis půlmaraton, neměla jsem za sebou ještě ani jediný závod, takže jsem se při odhadu svého času poněkud podcenila. Vlastní vinou jsem se tedy dostala do zadní části startovního pole. Když jsem zaslechla něco jako slabý výstřel a začala hrát Vltava, plna očekávání jsem se připravila k ostrému startu, abych se alespoň přiblížila k vodiči na 1:50 , jehož žlutý balónek jsem viděla kdesi daleko před sebou.

Po asi 5 minutách, kdy se mi nepodařilo nastartovat gpsku a zjištění, že nový playlist, který jsem stihla připravit u vydatné snídaně, se mi do telefonu nakonec vůbec nenahrál, se semknutý dav začal přeci jen trochu rozvolňovat a po dalších asi 2 minutách jsme volnou chůzí vyšli vstříc startovní čáře.

První kilometr – chůze už místy připomíná běh. Prvních pět kilometrů slalom mezi běžci, potom se dostávám do svého tempa a přestávám se tolik soustředit na okolí. V hlavě se mi honí několik minulých měsíců. Jak mne vybrali do PIM Women‘s Challenge – nová výzva, noví přátelé a zážitky. Jak mi potom napsali, že jsou 2 náhradnice a že jsem jednou z nich a jak jsem byla strašně smutná a naštvaná dohromady.

Dostala jsem za těch několik měsíců pár slušných lekcí (i když ne všechny souvisely s běháním). Znovu jsem si ověřila, že vždycky, když má člověk pocit, že je jednička, život si z něj hezky vystřelí a že někdy nestačí rychle běhat. Ale to hlavní je se nevzdávat.

Jak tak běžím, musím se sama pro sebe smát. Vzpomínám na to, jak jsem sepisovala dlouhatánský email do ISL (Institut Sportovního Lékařství), kde dělali vyšetření ostatním holkám a jenž jsem jako náhradnice nemohla absolvovat. Byla jsem strašně překvapená z pozitivní reakce. A ještě víc jsem byla překvapená při setkání v Adidasu, když si ostatní holky přebíraly sponzorské oblečení.

Setkala jsem se tam s Davidem Horákem, manažerem Adidasu, který souhlasil, že jedna sada oblečení navíc by neměl být takový problém a navíc mi nabídl, abych se u nich ucházela o práci designéra. Teď už se směju na celé kolo, což vyvolá nevěřícné pohledy několika lidí klusajících kolem mě.

Moje cesta na start byla možná trochu klikatější, ale přesto (nebo právě proto) těch 21 kilometrů je už jen třešnička na dortu... Můj první půlmaraton trval 1:46, ale když se člověk trochu zasní, je to tak rychlé, jako sníst borůvkový koláč.

A aby nepřišel vniveč playlist, který jsem si tak pečlivě chystala na ½ maraton, tak tady je má malá hudební ochutnávka (aby vám tentokrát nebylo líto, že jsem nepřidala nějaký intermediální bonus)

Pavla Podsedníková foto
  • přečteno: 8743/8444×, 3 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Péťa | 10. 5. 2013 7.35 hod. | 85.71.152.xx
Pěkný čas i článek, ať ti to krásně běhá. :-)

Martina H | 9. 5. 2013 8.33 hod. | 147.231.202.xx
Těším se na hudební ochutnávku...

Marek | 8. 5. 2013 18.28 hod. | 78.45.76.xx
Skvělej čas, gratuluji.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2013

všechny články PIM Women´s Challenge 2013

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jaro, léto, podzim, zima v životě člověka a životě běžce : Vždycky si sem chodím i pro povzbuzení, potěchu duše. Ale dnešní Motto dne je jak rána klackem do…»
  • Je třeba řešit při nákupu běžeckých bot pronaci, supinaci, neutrální nášlap? : Dobrý den, běhám 4x týdně cca 15km po silnici. Nedávno mi začalo bolet na vnitřní straně holeně asi…»
  • Cháron tě zve k sobě – chceš-li mu utéct, zpomal – buď trpělivý, vše má svůj čas, i ty budeš vítěz : Dobrý deň A niektorým pomôže k pomalému tempu,až sa naučia kontrolovať svoje ego. »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Dobrý den, prosím o radu potřebuji natrénovat do května 2019 běh 3 km do 12 minut, zatím uběhnu…»
  • Chcete si užít maraton sami – určení správného tempa : Zdar. o mesiac idem prvý maratón v Bratislave. Dal som si testovací polmaratón. rýchlosť 6min/km.…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků