logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Třináctka, aneb cesta od náhradnice k prvnímu půlmaratonu

Třináctka, aneb cesta od náhradnice k prvnímu půlmaratonu

„Jsem typ na kolektivní sporty, ale závodit s dalšími 12 tisíci lidmi je trochu moc kolektivní i na mě“, říkala jsem si v davu, který se kontinuálně sunul z metra na stanici Staroměstská asi hodinu před začátkem Hervis ½ maratonu.

Když jsem někdy na podzim vyplňovala přihlášku na Hervis půlmaraton, neměla jsem za sebou ještě ani jediný závod, takže jsem se při odhadu svého času poněkud podcenila. Vlastní vinou jsem se tedy dostala do zadní části startovního pole. Když jsem zaslechla něco jako slabý výstřel a začala hrát Vltava, plna očekávání jsem se připravila k ostrému startu, abych se alespoň přiblížila k vodiči na 1:50 , jehož žlutý balónek jsem viděla kdesi daleko před sebou.

Po asi 5 minutách, kdy se mi nepodařilo nastartovat gpsku a zjištění, že nový playlist, který jsem stihla připravit u vydatné snídaně, se mi do telefonu nakonec vůbec nenahrál, se semknutý dav začal přeci jen trochu rozvolňovat a po dalších asi 2 minutách jsme volnou chůzí vyšli vstříc startovní čáře.

První kilometr – chůze už místy připomíná běh. Prvních pět kilometrů slalom mezi běžci, potom se dostávám do svého tempa a přestávám se tolik soustředit na okolí. V hlavě se mi honí několik minulých měsíců. Jak mne vybrali do PIM Women‘s Challenge – nová výzva, noví přátelé a zážitky. Jak mi potom napsali, že jsou 2 náhradnice a že jsem jednou z nich a jak jsem byla strašně smutná a naštvaná dohromady.

Dostala jsem za těch několik měsíců pár slušných lekcí (i když ne všechny souvisely s běháním). Znovu jsem si ověřila, že vždycky, když má člověk pocit, že je jednička, život si z něj hezky vystřelí a že někdy nestačí rychle běhat. Ale to hlavní je se nevzdávat.

Jak tak běžím, musím se sama pro sebe smát. Vzpomínám na to, jak jsem sepisovala dlouhatánský email do ISL (Institut Sportovního Lékařství), kde dělali vyšetření ostatním holkám a jenž jsem jako náhradnice nemohla absolvovat. Byla jsem strašně překvapená z pozitivní reakce. A ještě víc jsem byla překvapená při setkání v Adidasu, když si ostatní holky přebíraly sponzorské oblečení.

Setkala jsem se tam s Davidem Horákem, manažerem Adidasu, který souhlasil, že jedna sada oblečení navíc by neměl být takový problém a navíc mi nabídl, abych se u nich ucházela o práci designéra. Teď už se směju na celé kolo, což vyvolá nevěřícné pohledy několika lidí klusajících kolem mě.

Moje cesta na start byla možná trochu klikatější, ale přesto (nebo právě proto) těch 21 kilometrů je už jen třešnička na dortu... Můj první půlmaraton trval 1:46, ale když se člověk trochu zasní, je to tak rychlé, jako sníst borůvkový koláč.

A aby nepřišel vniveč playlist, který jsem si tak pečlivě chystala na ½ maraton, tak tady je má malá hudební ochutnávka (aby vám tentokrát nebylo líto, že jsem nepřidala nějaký intermediální bonus)

Pavla Podsedníková foto
  • přečteno: 5503/5328×, 3 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Péťa | 10. 5. 2013 7.35 hod. | 85.71.152.xx
Pěkný čas i článek, ať ti to krásně běhá. :-)

Martina H | 9. 5. 2013 8.33 hod. | 147.231.202.xx
Těším se na hudební ochutnávku...

Marek | 8. 5. 2013 18.28 hod. | 78.45.76.xx
Skvělej čas, gratuluji.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2013

všechny články PIM Women´s Challenge 2013

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví39
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků