logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Úkol splněn: real time 4:29:05

Úkol splněn: real time 4:29:05

Čas super, ale bylo to pro mne překvapivě těžké. Když jsem předtím běžel jako vodič, tak to vždy bylo víceméně jenom proběhnutí s minimem námahy. Tentokrát ne. Mezi 30. – 37. km jsem musel dost zabojovat, abych tempo udržel.

Mělo to více důvodů. Hlavní byl, že už několik týdnu mne ráno vždy bolí břicho a přejde to až někdy kolem oběda. I při závodě mne až asi do 35. km bolelo, dost mne to omezovalo. Další důvod byla změna počasí. Podle předpovědi jsem očekával max. 13 stupňů a občasný déšť. Když jsem odcházel z domu, bylo 7 stupňů. Tak jsem si vzal dlouhé elasťáky a bundu, a v té jsem i doběhl.

Na startu se zdálo, že bude ideální počasí, nebylo horko, foukal jenom slabý větřík a svítilo sluníčko.

Seznámil jsem se s několika běžci, kteří chtěli běžet na 4:30, z jmen si už pamatuji jen Dášu a Pavla.Vybíhalo nás asi 8. Na startu jsme měli ztrátu něco přes 9 min. Mile mne překvapilo, že jsme mohli běžet celkem plynule, nikde se to neucpalo. Prvních pět km jsme uběhli za 32:20, o 10 s rychleji, než jsem si naplánoval. Běželo se dobře, super nálada, trochu jsme si povídali, pohoda. Trochu komplikace bylo předbíhání pomalejších běžců, snad už od třetího km, musel jsem pořád kontrolovat tempo. Na desátém km jsme byli za 1:04:50, v podstatě podle plánu. Ale sluníčko už začínalo pražit, přemýšlel jsem nad sundáním bundy. Jenomže, jak jsme vběhli do stínu, už mi moc teplo nebylo. Tak jsem si ji nechal. Dvacátý km – 2:07:07, bezva.

Asi do půlky jsme běželi téměř všichni spolu, bylo veselo, diváci povzbuzovali a my jsme jim mávali. Pak ale, přesně jak jsem očekával, veselost ochabovala, zavládlo ticho. Většina odpadla, z původní skupiny jsme zůstali čtyři, přidalo se ale několik dalších. Na Strakonické mi už bylo horko, ale bundu se mi nechtělo svlékat. Měl jsem na ní rozlišovák, na něm uvázaný balónek a kolem pasu ledvinku. Rozhodl jsem se, že to vydržím až do cíle. (Co to je nějakých 17 km, že?). Dodatečně to hodnotím jako ne úplně nejlepší řešení, mohl jsem se cítit líp, ale už se stalo. Ta Strakonická se mi vždy zdá moc dlouhá, tam asi budou delší kilometry. Navzdory tomu jsme ji zdolali a na třicátém km jsme měli čas 3:10:35. To bylo taky podle plánu, ale nějak mi divně zafungovala hlava, měl jsem pocit, že malinko ztrácíme, tak jsem lehce přidal. To už panovalo ve skupince ticho. Slyšel jsem, jak jedna běžkyně, která běžela se mnou od začátku, těžce dýchá. Bylo zřejmé, že s námi do cíle nedoběhne. I když ani mně se neběželo úplně lehce, břicho začalo víc bolet, musel jsem zabojovat. Naopak, jedna běžkyně, kterou jsme doběhli asi na 16. km, a která říkala, že se pokusí s námi vydržet alespoň do 30. km, byla v pohodě, a ještě zrychlila (potkal jsem ji až v cíli, měla o několik minut lepší čas).

Na 35. km jsme doběhli v čase 3:41:50. To už jsem si uvědomil, že je to O.K., dokonce jsme mohli malinko zpomalit. V Karlíně do nás slunce pražilo docela nemilosrdně, litoval jsem, že mám tu bundu, ale sundávat jsem ji už nechtěl. Na trati nás čekala ještě jedna nepříjemnost: dlažba kolem nemocnice Na Františku byla hodně otravná, dlouhá, zapomněl jsem, že končí až u zatáčky do Pařížské. Naštěstí na 40. km jsme měli malinkou rezervu (čas 4:14:14), tak jsme mohli ještě trochu zvolnit. Pak konečně Pařížská, nechtěl jsem finišovat, abych nebyl v cíli příliš brzy. Proběhl jsem cílem v čase 4:29:05. Řekl bych, že ideálně.

Šel jsem koridorem, pověsili mi medaili, a pohoda pro mne skončila. Začala se mi motat hlava a měl jsem mžitky před očima. To se mi po závodech často stává, pokles tlaku po zastavení, ale tentokrát to bylo intenzívnější. Ještě mi vzali balónek, ale to už jsem se hodně motal. Naštěstí mě potkala běžkyně, která běžela se mnou. Zeptala se u občerstvení, jestli si tam můžu sednout na židli. Samozřejmě povolili, tak jsem seděl. Vedle byla sanitka rychlé zdravotní služby. Zavolali zdravotníka a ten mi změřil tlak. 60 na 40. Tak mne tam uložili na zem a zvedli mi nohy na židli. Poležel jsem asi 15 min, tlak stoupal pomalu. Dokonce se mne ptali, jestli mne nemají nechat odvézt na internu. Nicméně se to po pár minutách zlepšilo natolik, že jsem mohl odejít po vlastních.

Dnes jsem si nechal tlak změřit, a říkali, že ho mám ideální. Tak nevím, asi to nebylo o moc jiné, než po jiných závodech, tam jsem to vždy rozchodil. Akorát tady byla židle a sanitka, tak mne mohli zachránit:-).

Teď když to po sobě čtu, tak jsem si uvědomil: 20. km 2:07:07, 40. km 4:14:14. Obě dvacítky na sekundu stejné. Náhoda, ale potěší.

Štefan Krč foto
  • přečteno: 4939/4775×, 7 komentářů

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (16 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

štefan | 15. 5. 2013 9.43 hod. | 78.45.132.xxx
Já děkuji všem, co se mnou delší nebo i kratší kousek popoběhli. Nebylo to tentokrát pro mne úplně lehké, nevím, jestli by se mi bez vás chtělo běžet. Rád jsem vás poznal. To Honza K: Poslední kilometry jsme běželi pomaleji – mezi 35 – 40 km průměr 6,28, do cíle pak 6,48

Honza K. | 15. 5. 2013 1.14 hod. | 212.79.108.xx
Původně jsem chtěl běžet s vámi. Ale přišlo mi, že první kilometry za 6:30 jsou až moc zadržený. Běžel jsem tedy před vámi a občas se ohlédnul, jestli uvidím zelený balónek. Pořád mi váš začátek připadal pomalý, i když jsem se poflakoval po občerstvovačkách. Až na 8km jsem si odskočil a byl jste u mě. Tak jsem opět popoběhl a na obrátkách v Podolí a na Strakonické jsem si kontroloval náskok. Na 34km najednou za sebou slyším „dupat stádo slonů“ a byl jste u mě. Vyděsilo mě to a tak jsem zkusil zase utéct. Ale na 37km přišla krize a nedokázal jsem držet tempo. Rezignoval jsem. Už jsem vás nechal předběhnout a zmizet v dálce. Dotáhl jsem to silou vůle střídavou chůzí a během za 4:32. Chtěl jsem se proto zeptat, zda by nestálo za to, naplánovat tempo vodiče s ohledem na delší časy na posledních 4km?

Jindřich Štefan | 14. 5. 2013 23.11 hod. | 82.208.31.xx
Chtěl bych velmi poděkovat Štefanovi, že za mě držel tempo na mém prvním maratonu, a velkou měrou se tak podílel na skvělém zážitku.

R V M | 14. 5. 2013 20.47 hod. | 77.104.195.xx
Kurňa, když jsi běžel přese mě na 37 km, tak jsem skoro brečel..
Příště zkus na občersvovačkách něco ztratit :-)

Michal Vítů | 14. 5. 2013 17.15 hod. | 37.188.238.xx
Kdepak, podle Štefana se nechají řídit vlaky, i když mu to třeba zrovna neběží.

Lenka S. | 14. 5. 2013 15.16 hod. | 212.96.185.xxx
Štefane ještě jednou díky, 39 km uteklo jako voda, no a ty zbylé se nějak dorazily. :-) Do 30. km jsme ale byli pěkně početná skupinka. :-) Snad nakonec všichni dorazili ve zdraví do cíle...

Václav Novotný | 14. 5. 2013 14.41 hod. | 188.120.221.xxx
Štefane, děkuji za odtáhnutí po velkou část závodu. Původně jsem chtěl běžet sám, ale nakonec jsem zvolil jednodušší variantu a běžel s vámi. Strakonická byla opravdu dlouhá. Na otočce u Lihovaru jsem si musel odskočit na malou a už jsem vás nedohnal. I tak děkuji :)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků