logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 45

LEKCE Z JOGGINGU 45

Kdysi mi běhání umožňovalo držet krok se stále se zvyšujícím tempem doby. Dnes mi dává mnohem víc – třeba schopnost vykašlat se na to stále se zvyšující tempo doby.

  • Zemědělci v italské Lombardii by vám řekli, že krávy chované na čerstvém vzduchu mají mnohem sladší mléko. Já vám zase řeknu, že lidé provozující pohyb na čerstvém vzduchu mají mnohem kreativnější myšlení.
  • Při důkladném strečinku přijdete mnoha věcem na kloub.
  • Doběhnout do cíle je fajn, ale dostat se do toho báječného meditativního rozpoložení, které nám pomalé běhání umožňuje, je nesrovnatelně víc.
  • Neodstraňujte strup, pokud neumíte vyléčit ránu.
  • Nepřestává mě fascinovat moment, kdy se několikasettunové letadlo pohybuje po ranveji rychlostí invalidního vozíku, aby pak zapnulo všechny ty úžasně výkonné motory a lehce vzlétlo do výšky několika kilometrů. Podobný pocit mám, když si nazuju maratonky a s lehkostí překonávám několik hodin zemskou přitažlivost.
  • Způsob, jakým je drahokam vybroušen, je základním faktorem při posuzování jeho hodnoty.
  • Nohy se nedělí na krátké/dlouhé, mladé/staré, rovné/křivé atd., ale na používané a nepoužívané, sloužící a nesloužící, zdravé a nemocné.
  • Největší RUNNAŘE hledejte mezi lidmi, kteří se věnují JOGGINGU.
  • Celý rok se těším na léto – jak budu brzy ráno běhat po lese jen v tričku a potom po kuchyni nahoře bez (ano, někdy i dole).
  • Neběhám rychle, protože mě běhání neživí. Běhám pomalu, protože tak si to mnohem víc užívám.
  • Snažit se neustále o co nejvyšší rychlost je značně riskantní – stačí malý problém na cestě a z rychlíku je osobák, z mercedesu trabant a z běžce ležák.
  • Netahejme mentalitu „krysích závodů“ do rekreačního běhání – méně sledujme čas a více si všímejme nálady.
  • Po čtyřicítce začínáme být buď vyspělí, anebo vyčpělí – podle toho, jak dobře a jak rádi se pohybujeme.
  • Nenuťte se do každodenního běhání, pokud vás to vysloveně nebaví. I když svého partnera hodně milujete, milujete se snad každý den? Přestávky nesnášejí pouze fanatici.
  • Ultraortodoxní Židé se při modlení kolébají. Pohybem těla zahánějí veškeré pozemské starosti. Myslím, že podstatou joggingu je něco velmi, velmi podobného.
  • A pro dnešek stačí – teď odnesu propocené prádlo do pračky a na youtube.com si pustím RUN od Leony Lewis.

(z připravované knihy LEKCE Z JOGGINGU aneb radost na každém kroku)

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 7398/7291×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (16 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice104
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou34

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků