logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 46

LEKCE Z JOGGINGU 46

Neběhejte proto, abyste zlepšili svůj čas – běhejte proto, abyste zlepšili svůj život.

  • Všimli jste si, kdo si nejvíc potrpí na kvalitní boty? Jsou to řádové sestry a běžci na dlouhé tratě. Tyto dvě skupiny lidí totiž dosahují svých cílů po svých.
  • Výzkumy praví, že kdo v mládí cvičil a po čtyřicítce přestal, je na tom se zdravím hůř než ten, kdo se začal smysluplně hýbat až po čtyřicítce. Ostatně to vidíme kolem sebe – všechny ty bývalé vrcholové sportovce, kteří skoncovali s pohybem, když jim za to přestali platit. Dnes vypadají hůř než štamgasti z místní hospody. Jak smutný pohled!
  • Když profesionál neběží dostatečně RYCHLE, nic si nevydělá. Když amatér neběží dostatečně POMALU, nic si neužije.
  • Pár dní před startem pražského maratonu jsem se vrátil z tréninku. Měl to být takový test, abych věděl, jak na tom jsem. Dopadlo to dobře – ukázalo se, že navzdory zimní pauze jsem v dobré formě. Plný endorfinů jsem manželce natrhal krásnou jarní kytku. Přivítala mě slovy:
  • Ta kytka je moc hezká, ale mám pro tebe špatnou zprávu: Ten maraton nepoběžíš.

    Jak nepoběžím? Su ve formě!

    Vy chlapi jste fakt hrozný mača, zajímá vás jen to vaše ego. Potřebuju tě prostě o víkendu doma

    Když jsem to sdělil Milošovi, reagoval těmito slovy: Aspoň víš, že jsi ve formě a to je skvělá zpráva, proč si to ještě potvrzovat při maratonu ? :)

  • ENJOY THE SILENCE (užij si to ticho) – název slavné skladby od skupiny Depeche Mode velmi dobře vystihuje, o co jde při joggingu především.
  • Nezanedbávejte péči o svoje zdraví – nikdy nevíte, kdy zase čeští doktoři vstoupí do stávky s cedulí NÁŠ EXODUS, VÁŠ EXITUS.
  • Když běží parta chlapů, je to zábava, u které se prdí, smrká a krká. Proto jsem vždycky hrozně rád, když je ve skupině alespoň jedna žena. :)
  • V lodičkách daleko nedoplujete – chcete-li dobře poznat cizí zemi, nezapomeňte si do kufru přibalit maratonky.
  • V Americe nejsou ti starší a pomalejší běžci žádní VETERÁNI. Říká se jim MASTERS, a myslím, že nikoli ironicky.
  • Skočil jsem si do trafiky pro jízdenky. Kdosi tam nabízel tabákové produkty značky CAMEL.
  • Když si koupíte krabičku cigaret, dostanete ještě jednu a skvělé brýle k tomu!

    Kouzelná nabídka. A co dostanu, když přestanu kouřit?

    Nic, řekl prodejce.

    Ale něco přece jo, budete mít plnější peněženku, poznamenala vedle stojící dáma.

    A zdraví k tomu. To mi přijde mnohem kouzelnější!

  • Chcete-li vypadat líp, buď se naučte upravovat fotky ve PHOTOSHOPU, nebo začněte pravidelně běhat.
  • Zrychlit tempo může jenom ten, kdo se pohybuje pomalu, zatímco ti, kteří se neustále honí, mohou pouze zpomalit.

(z připravované knihy Pavel Kosorin, Miloš Škorpil: LEKCE Z JOGGINGU aneb radost na každém kroku)

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 6593/6496×, 1 komentář

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (23 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Petr S | 7. 6. 2013 10.17 hod. | 62.84.129.xx
Tak to s tím maratonem a manželkou je těžce ze života .-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví34
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe9
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou29

kde se diskutuje

  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Díky za článek,jak napadl sníh,tak jsem řešil jak běhat na lyžích a bez nich. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků