logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 47

LEKCE Z JOGGINGU 47

Dokud mi nikdo neříkal, jak rychle a jak dlouho mám běhat, nikdy mě z běhání nebolely nohy.

  • Běžící člověk vnímá svět úplně jinak než ten, kdo se nehýbe. Především cítí, že má na to, aby v životě něco dokázal, a nemá nejmenší chuť zabývat se takovými hloupostmi jako je zkorumpovaná politika, zamračené počasí nebo rozvařené makarony.
  • Běžeckých podniků se účastní dvě skupiny lidí. Jedni se orientují na VÝKON, druzí na ZÁŽITEK.
    Zástupci první skupiny popsali svoje pocity po skončení pražského mezinárodního maratonu 2013 takhle:
    – Strašné. Od půlky jsem myslela na to, že vzdám, bylo mi hrozně.
    – Bohužel to nevyšlo.
    – Na mém výkonu se podepsal výpadek v době zimní přípravy.
    – Bohužel jsem svůj cíl nesplnil. Byl jsem rád, že jsem doběhl. Tak příště.
    – Škoda, kdybych šel nadoraz, mohl jsem tady dnes vybojovat titul.
  • A teď zástupce té druhé skupiny:
    – Běžela jsem první maraton v 45 letech a splnil mi má přání – být s lidmi a něco dokázat. Běžela jsem ve Statečné bandě a čas 5:17 je hezký, ale nedůležitý. Bylo to super, bez krize, krásně mi to uteklo. Běhám čtrnáct měsíců, čtu Miloše, poslouchám další rádce, zhubla jsem a hlavně naprogramovala hlavu na cíl. Jsem šťastná jak blecha. Gratuluji všem, kteří dokončili!

  • Když je běhání cílem, nedá vám skoro nic, ale když je prostředkem, může vám dát skoro všechno.
  • Anglické slovo RUNNER neznamená jenom BĚŽEC, ale také DORUČOVATEL. To skutečně sedí. Běžci na dlouhé tratě jsou jako doručovatelé dobrých zpráv, například té, že můžete změnit svůj životní styl, že se můžete spojit se svým lepším já, že můžete inspirovat své okolí, a že to všechno můžete dokázat, ať je vám osmnáct nebo osmdesát.
  • Fyzická kondice nám dává svobodu – nikoli být první v cíli, ale zrychlit, když potřebuju být rychlejší, zpomalit, když chci zvolnit, zastavit, když si chci odpočinout a především se vždycky pohybovat svým vlastním tempem.
  • První minuty joggingu mi poskytují takový malý mystický zážitek – moje běžecké hodinky hledají DRUŽICOVÝ SIGNÁL a já se cítím být někde mezi NEBEM A ZEMÍ.
  • Pokud jde o značky sportovního vybavení, nebojte se experimentovat. Bible radí, abychom všechno zkoušeli, a co je kvalitní a funguje, toho se drželi.
  • Svůj jídelníček doplňujte ovocem a zeleninou, nikoli potravinovými doplňky.
  • (z připravované knihy Pavel Kosorin, Miloš Škorpil: LEKCE Z JOGGINGU aneb radost na každém kroku)

    Pavel Kosorin foto
    • přečteno: 10041/9920×, 5 komentářů

    Hodnoť článek

    5 z 5 hvězd líbí se mi (14 hodnocení)

    Bookmark and Share

    Vložit komentář Vložit komentář

    Jitka Matějcová Dohnalová | 2. 7. 2013 12.07 hod. | 89.176.238.xx
    Jé, díky Pavle :) Tvoje texty čtu, denně mi chodí od Táni tvé myšlenky, ale že najdu své pocity právě ve tvém článku? To je pro mne pocta :) Díky za vše, co od tebe dostávám :) Pomáháš mi velice!

    pavel kosorin | 30. 6. 2013 6.39 hod. | 95.140.247.xxx
    já su taky jako Zuzka, a někdy je to fakt zážitek :-)

    Víťa Drtinová | 28. 6. 2013 19.30 hod. | 62.245.101.xx
    Jsem jako Zuzka typ, co běhá na zážitek. Letos jsem běžela svůj první maraton, za kolik a v jakém věku není podstatné, jsou to jenom čísla. Důležitý je pro mě ten adrenalin, ze kterého žiju ještě dneska a budu žít (a běhat :-) ) hodně dlouho.

    Iva | 28. 6. 2013 13.45 hod. | 94.112.25.x
    Pavle, moc děkuji za zajímavý a hezký článek. Já jsem třeba něco mezi, občas běžím na výkon, někdy pro radost. Ale je to jedno.Běžím a vždy mě to něco dá.Nejsem si teď úplně jistá, jestli jste to Vy, Pavle, kdo tady nedávno napsal, že si pouští do MP3 Run od Leony Lewis.Pokud ano, tak za to moc díky, za ten typ.Hned jsem to zkusila a mám pocit, že tahle píseň mě dovede vzít až k nebeským výšinám při běhu:-). Děkuju.

    zuzu | 28. 6. 2013 8.28 hod. | 85.71.35.xxx
    Pěkné Pavle...jsem ten typ, který běhá na zážitek. Za své časy se pak trochu stydím, protože se na ně všichni ptají :-(
    Zuzka Součková

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice100
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků