logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běh s holemi – 5.díl: Běžíme! Jako na lyžích, jenom bez nich

Běh s holemi – 5.díl: Běžíme! Jako na lyžích, jenom bez nich

Na běhání s holemi se musíme postupně připravit, aby nám pak přinášelo pouze potěšení a tréninkové pokroky. Pokud jste sledovali předchozí čtyři díly našeho seriálu, připraveni jste. Takže: běžíme!

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Hlavní zásady správné techniky běhu s holemi:

Nic by nám v tom už nemělo bránit. Máme runningové hole správné délky, umíme popoběhnout s jejich nesením, a kromě protahovacích cvičení jsme si s nimi zkusili i správně technicky chodit. Zkrátíme-li tedy (časově i prostorově) jednotlivé kroky s holemi, můžeme se rozběhnout.

Běh s runningovými holemi má blíže k běhu na lyžích klasickou technikou, než k nordic walkingu. Běžkaři-klasici by ho označili jako jednodobý střídavý běh. To znamená, že na každý krok připadá současný odraz holí opačnou paží (než je stojná noha). Čili: běh na lyžích, ale bez lyží :)

Základem správného provedení běhu s holemi je dodržení běžecké techniky, především pohybu paží a loktů, při zapojení holí do běhu. Paže jsou tedy stále ohnuty v loktech přibližně v pravém úhlu a střídavě komíhají rovnoběžně s boky směrem vpřed.

Ruka, v tomto případě svírající hůl, se vpředu dostává do výše ramene
Ruka, v tomto případě svírající hůl, se vpředu dostává do výše ramene

a vzadu k boku, tj. opět stejně jako při běhu bez holí
a vzadu k boku, tj. opět stejně jako při běhu bez holí.

Hlavní zásady správné techniky běhu s holemi:

  • trup je v mírném náklonu vpřed (pozor: ne v předklonu!)
  • odraz holí je časově i prostorově kratší než odraz holí při běhu na lyžích klasickou technikou, můžeme ho přirovnat k jeho střední fázi
  • hůl se zapichuje zhruba na úrovni paty opačné nohy
  • pohyb ruky po rukojeti je mírně klouzavý; sevření není ani křečovitě pevné, ani příliš uvolněné
  • pohyb paže s holí končí polohou ruky u boku, tj. nepokračuje až za trup (tím se běh s holemi odlišuje jako od běžkařského, tak od nordic-walkingového propínání loktu dozadu)

Než si na běhání s holemi pořádně zvyknete, doporučuji vám zařazovat ho jednou týdně, a to spíše lehčí formou (například den po závodě, či náročném tréninku). V prvních týdnech rozhodně volte pouze rovinu a upravený terén, tj. parky, hřiště a jiné udržované plochy.

Věřte, že to zatím stačí. Základ je základ. Na všechny složitější věci a náročné využití holí (mj. kopce, fartlek, běžecká a posilovací cvičení) přijde v našem seriálu řada na podzim. Pro ty z vás, kteří až do podzimu čekat nechtějí, ale připomínám možnosti intenzivních praktických lekcí (více na www.behsholemi.cz).

Závěrem ještě 5 hlavních zásad bezpečnosti při běhu s holemi:

  • nepřeceňujeme své síly a myslíme vždy na to, že běh s holemi je výrazně fyzicky náročnější než obyčejný běh
  • nikdy nebrzdíme holemi před tělem při sbíhání prudšího kopce
  • hůl nezapichujeme příliš blízko nohy, abychom o ni nezakopli
  • s holemi v rukou si neupravujeme brýle nebo čelenku, neutíráme slzy a nesmrkáme, abychom se nezranili
  • neběháme s holemi po úzkých cestách v hustším lese, abychom se jimi nezachytili o větev.

neběháme s holemi po úzkých cestách v hustším lese, abychom se jimi nezachytili o větev

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 9005/8867×
Běh s holemi – 5.díl: Běžíme! Jako na lyžích, jenom bez nich Běh s holemi – 5.díl: Běžíme! Jako na lyžích, jenom bez nich Běh s holemi – 5.díl: Běžíme! Jako na lyžích, jenom bez nich

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Běh s holemi

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Ahoj Barčo , taky jsem rekreační běžec . Pokud chceš začít běhat , tak by jsi si měla hlavně kvůli…»
  • Taping kolena : Dobrý den, ráda bych se zeptala na tapování. Před lety jsem běhala poměrně hodně, až mě z toho…»
  • Zranění kolene : Všechna poklona panu Zdenkovi, děkuji za vyčerpávajíci informace, já narozdíl od ostatních…»
  • Ještědský půlmaraton KTRC po čase otevřel výhledy : Prasárna :-(((…»
  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Dobrý den, jsem rekreační běžec, ale ráda bych to změnila. Vždy, když začnu běhat intenzivněji,…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků