logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo

Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo

Člověk je ve své podstatě líný tvor, ale hrozně nerad to slyší, proto tak rád slyší na všechno, na všechny, kdo udělají vše za něj. Běžecká škola za nikoho nic neudělá a přesto jí navštěvuje každým dnem více lidí, což by mohlo popírat to, co jsem napsal výše, ale nepopírá. Protože kromě toho, že člověk je tvor líný, je i tvorem velmi zvídavým a hledajícím, a chce VĚDĚT, chce VIDĚT, chce něco překonávat a nejlepší ze všeho je překonávat SEBE, svou LENOST.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Každý den pohybu je pro tělo svátkem
  2. Svaly a spalování tukových polštářů
    1. Aby se vám při tom všem lépe chodilo, běhalo, dýchalo – ŽILO
  3. Reflexní terapie a oběh v chodidle
    1. Reflexní terapie a buňky
    2. Vnitřní energizující dýchání
    3. Reflexní ploška plic
    4. Reflexní ploška bránice
    5. Apollónův dech

Každý den pohybu je pro tělo svátkem

Začne-li člověk překonávat sám sebe pohybem, stává se pro něj každý den, kdy něco v tomto ohledu udělá, SVÁTKEM. Začne-li chodit, běhat, plavat, cvičit denně, stává se pro něj život jedním velkýýýýýýýýýýýým svátkem. Nemusí nijak tlačit na pilu, prostě a jednoduše se hýbe v rytmu svého srdce, což značí v pohodovém tepu – tempu, v tempu odpovídajícím 65 % jeho TF max. Je to mírně nad 50 % a to zcela stačí, aby mu proudila krev a lymfa a aby z něj mohlo odcházet vše, co je jeho tělu k nepotřebě.

A protože takto člověk může oslavovat každý den jako svátek, může si i něco dobrého (ale s mírou) dopřát na oslavu. V pohodě tak dosáhne rovnováhy mezi příjmem a výdejem, nebo dokonce toho, že výdej bude větší než příjem a pomaloučku pomalu začne snižovat svou váhu, aniž by pro to musel trpět, aniž by musel své tělo terorizovat a odmítat mu to, co má nejradši – odmítat mu papů :).

Svaly a spalování tukových polštářů

Začnete-li se pravidelně hýbat, začnou vám pomaloučku přibývat po těle svaly. Čím bude váš pohyb pestřejší, tím více svalových skupin budete zapojovat, tím budete sousměrnější, budete se sami sobě více líbit, ale hlavně budete ořezávat čím dál tím více ze svých špeků. Během jednoho roku se z vás stane člověk, který se nebude stydět za to jak vypadá. Vaše lenost nezmizí, pořád budete mít rádi svůj klídek nad knížkou, u televize, u počítače, nad šálkem dobré brazilské kávy či dobrým zeleným čajem, ale také se zároveň budete těšit na chvilky, kdy se budete hýbat.
Učiníte, aniž si to uvědomíte, zásadní krok ve svém životě, začnete ŽÍT a užívat si života a k tomu všemu máte velice blízko, dělí vás od toho jen 15 minut, které začnete věnovat každý den sobě – svému pohybu, pro pohyb, pro život.

Aby se vám při tom všem lépe chodilo, běhalo, dýchalo – ŽILO

Vidíte to taky – ŽILO – nemá to něco společného se žílami a tepnami, tedy krevním řečištěm našeho těla? ŘEČIŠTĚM – zase nás to táhne k vodě – proto by bylo možná dobré si osvěžit paměť a podívat se zase na to, proč je třeba pít. O tom jsem však dnes mluvit nechtěl, dnes se chci v druhé části našeho osmého dílu seriálu o tréninku trošku podívat do reflexní terapie.

Koupil jsem si jednu zajímavou knížku a protože nejsem škrt, něco vám z ní pustím :). Jmenuje se Reflexologie od A do Z, napsala jí Louise Keetová a vydalo ji nakladatelství Metafora.

Reflexologie, hlavně reflexologie chodidla je pro nás velmi zajímavá i z toho důvodu, že jen „pouhou" správnou chůzí (správně prováděnou technikou chůze a běhu, kdy naše chodidlo od chvíle, kdy se noha dotkne podložky, učiní pohyb začínající na vnější patě a končící odrazem mezi palcem a prostředníkem), činíme našemu tělu velmi dobře.

Tedy také by se dalo říci, že vše, co platí o reflexní terapii, platí stejnou měrou když chodíme a běháme správnou technikou.

Reflexní terapie a oběh v chodidle

Reflexní terapie v první řadě zlepšuje krevní oběh. Stres, napětí, špatné držení těla a těsné boty, omezují tok krve a zpomalují oběhový a lymfatický systém. V důsledku toho může vyléčení infekce, jako např. dermatomykózy nebo vředu na chodidle či noze, trvat několik týdnů. Pokud je krevní nebo lymfatický oběh nedostatečný, okysličená krev, živiny a bílé krvinky se jen těžko dostávají do nejrůznějších částí chodidla, aby tam mohly bojovat s infekcí, ničit bakterie, odstraňovat toxiny a odpadní látky. Pravidelná reflexní terapie zlepšuje stav chodidel a činnost oběhových systémů.

Já jen znovu podtrhuji, že i pravidelná chůze a běh ve správných botách (správných co do funkce i velikosti) a správnou technikou zlepšuje naše celkové zdraví.

Reflexní terapie a buňky

Reflexní terapie zrychluje krevní oběh, čímž se zlepšuje přenos energie do všech buněk, podporuje odstraňování odpadních látek a tím pomáhá zabránit vzniku nejrůznějších onemocnění.

Běh a chůze, pohyb při němž zapojujeme nohy – chodidla, funguje skrze jejich zapojování – bez toho bychom samozřejmě těžko mohli chodit, běhat, skákat, jezdit na kole, jezdit na veslařském trenažéru, stejně jako reflexní terapie.

I když budete pravidelně chodit, běhat, cvičit je dobré občas dojít si na masáž, či přímo na reflexní masáž. Pokud na to nemáte čas, není vůbec špatné si občas provést reflexní masáž sami. A protože si povídáme o proudění energie a léčebných účincích hýbání se, naučíme se, jak energii v našem těle rozproudit a jak spustit v našem těle samoléčebné procesy.

Vnitřní energizující dýchání

Položte levý palec na reflexní plošku solar plexu na pravém chodidle a pravý palec na tutéž plošku levého chodidla (viz obrázek). Na okamžik zavřete oči a soustřeďte se na energii proudící vaším tělem od hlavy do prstů u rukou a nohou.
Pět sekund se zhluboka nadechujte a přitom drobnými kroužky masírujte reflexní plošky solar plexu. Pak zadržte na pět sekund dech a pokračujte v masáži stejným způsobem. Nakonec pět sekund vydechujte, pokračujte v masáži, ale tlak, jímž působíte svými palci na oblast plošek solar plexu zmírňujte. Nakonec nechte palce položeny jen volně na ploškách solar plexu a čtyřikrát se zhluboka nadechněte.

Reflexní ploška plic

Jednou rukou podepřete chodidlo (viz obrázek) a palcem druhé ruky postupujte nahoru od linie bránice (pata šipky nejvíce vpravo) k reflexní plošce celkové oblasti očí a uší (špička šipky nejvíce vpravo). Masírujte mezi nártními kůstkami, abyste plíci správně stimulovali (u každé šipky 30 vteřin). Postupně proveďte po drahách všech šipek. Zopakujte 2x a ujistěte se, že jste masírovali mezi všemi nártními kůstkami.
Masáž této plošky pomáhá při plicních onemocněních a posiluje funkci plic.

Reflexní ploška bránice

Jednou rukou podepřete chodidlo a palcem druhé ruky masírujte oblast (viz obrázek) na plosce pod hlavami nártních kůstek od vnitřní strany k vnější. Postupujte pomalu a zopakujte 4x.
Masírování této plošky pomáhá při stavech úzkosti, stresu a dýchacích obtížích

Apollónův dech

Provádějte při jakýchkoliv zdravotních obtížích, napadne-li vás, že tohle by mohl být způsob si pomoci, věřte své intuici.
Položte obě ruce na pravé chodidlo (viz obrázek) tak, že prsty budou na nártu a palce na plosce. Palce by měly být v oblasti reflexní plosky plic asi 2,5 cm od sebe. Zlehka přitlačujte prsty směrem k sobě a zároveň při tom vyvíjejte trošku větší tlak na palce. Při tom si představujte, jak se při nádechu šíří dech vaším tělem, dostává se k místu, které potřebuje nejvíce pomoci a uzdravuje ho. Masáž by měla trvat 30 sekund. Zopakujte 5x a pak totéž proveďte na levém chodidle.

Miloš Škorpil foto
Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (31 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Marcela | 23. 12. 2015 21.29 hod. | 37.48.32.xx
Dobrý večer Miloši, jsem ve 14. týdnu ročního plánu pro začátečníky. Všechno skvěle jde

Radovan Zelenc | 2. 3. 2015 14.53 hod. | 193.87.75.xx
lenivosť sa dá brať aj pozitívne, ak neprestanete športovať.

Michaela | 1. 3. 2015 19.43 hod. | 77.78.89.xxx
Zdravím s pohybem jsem začla loni v únoru, 4měsíce chůze s hůlkama,a od června běhám, měsíčně cca 100-120km, kila šly pěkně dolů (-12kg) i s tím, že si můžu dopřávat papu :-)ale asi něco dělám špatně neboť mě rostou svaly na nohou, tedy hlavně na stehnech čtyřhlavý stehení sval, já bych chtěla nožky štíhlé jak laňka, snažím se běhat rovinky a dlouhé pomalé běhy v tempu 6,5Km/hod. poradítě jak běhat pro štíhlejší nožky?? Mám dávat intervaly, a nebo opravdu zabrat ve stravě??Ta je špatná to vím. Jinak se letos těším na svůj první půlmaraton.Děkuji

fotoMiloš Škorpil: Michaelo, pokud ti rostou stehna, je potřeba začít běhat stylově správně. Stehna rostou všem, kteří „běhají“ jako většina. To běhají, je v uvozovkách, protože většina lidí neběhá, ale skáče. Tím pádem jsou zatěžovány velké svalové skupiny (stehna a hýždě) a tím pádem tyto partie sílí (rostou). Při Přirozeném běhu, je zapojováno celé tělo, a tím pádem jsou zadeček, stehna a lýtka posilována souměrně, zároveň jsou i protahována, a výsledkem jsou požadované ladné křivky v předmětných partiích.

Pepa | 1. 3. 2015 17.37 hod. | 85.207.47.xxx
Já mám opačný problém.
Musím si zakazovat pohyb
Po měsíci běhání (150km)
K tomu asi 300 na kole včera zatahalo u pravého hamstring a pak pichlo a konec.
Ještě jsem se ani nerozebehl a už si dam pár dní pauzu.
Byl jsem závislý na kole ale běh mi přijde 100x lepší.
A vaše články a rady pravidelně hltam , protože během jsem dosud takřka nepolibeny.

fotoMiloš Škorpil: Pepo, je rozumné, že neběháš přes bolest. Přeji ti brzký návrat k běhu.

Tom | 15. 8. 2014 13.32 hod. | 93.91.154.xxx
Jsem hroznej lenoch a vždycky mám obrovskej problém se ke sportu dokopat, ale když už v tom jsem, tak mě to docela baví. Plavání, tenis, běh, někdy posilka.
Za poslední rok, kdy flákání vítězilo vidím spíš ten přírustek tukových polštářů. Jaký je pro začátek minimální čas pro běh, aby to k něčemu bylo? Půl hodiny stačí?
Díky T. :)

fotoMiloš Škorpil: Tome, půl hodiny je na začátek naprosto dostatečný čas.

Pyjár | 17. 11. 2009 15.00 hod. | 193.165.74.xx
Hurvajs

proč si v odstavci „Svaly a spalování tukových polštářů“ vynechal „...a nad sklenkou dobrého kvalitního vína..."?!? Kafe a čaj to jo, to by Ti šlo!

Adios

Pyjár

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Trénink pro začátečníky i pokročilé

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Je lepší běhat po silnici nebo po měkkých lesních cestách : A co běh po pláži? Nemyslím sypký písek, ale tu vodou zpevněnou část hned u vody.. »
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků