logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Základem životní harmonie je pozitivní mysl

Základem životní harmonie je pozitivní mysl

Jak mám myslet pozitivně, když můj život běží na levačku? Častý argument, který je dnes slyšet na každém kroku, dámy nevyjímaje. Přesto zopakuji ještě jednou název druhého článku seriálu Zdravá, krásná a fit po celý život: Základem životní harmonie je pozitivní mysl, neb opakování je matkou moudrosti, a navíc je to pravda. Neboť budete-li si opakovat: …můj život běží na levačku, tak zkrátka na tu levačku poběží.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Jak si vytrénovat silnou a pozitivní mysl
  2. Jasné stanovení cíle
    1. Jak dosáhnout svého cíle – dobře se cítit a nesoustředit se při tom jenom na váhu?
  3. Sžijte se se svým cílem
    1. Při stanovení cíle buďte objektivní a myslete pozitivně
  4. Změna na celý další život
  5. Těš se z každého svého úspěchu
  6. Odměňuj se
  7. Buď s lidmi, s nimiž se cítíš dobře
  8. Desátý běžecký týden dámy
    1. Trénink pro naprosté začátečnice
    2. Trénink pro pokročilejší běžkyně
    3. Trénink pro těhotné Dámy, co nestačily vyběhnout, než otěhotněly
  9. Dosud v tomto seriálu vyšly tyto články

Jak si vytrénovat silnou a pozitivní mysl

Když si uděláte anketu na téma: „Proč běháte?“, většina žen vám odpoví: „Abych si udržela svou váhu" či: „Abych zhubla!" Fajn. Je to pořád lepší než držet nějakou dietu. Přesto spousta z těch dotazovaných, když jim dáte doplňující otázku: „Jak se vám to daří?" odpoví: „Popravdě moc ne“, nebo: „Nejsem spokojená s tím, co vidím."

Jasné stanovení cíle

V čem je problém? Problém je ve stanovení cíle. Přiznejte si dámy, že vám nejde jen o samotnou váhu, ale, a to hlavně, abyste dobře vypadaly. A to není totéž. Dobře vypadat pak znamená dobře se cítit.

Jak dosáhnout svého cíle – dobře se cítit a nesoustředit se při tom jenom na váhu?

To bude váš domácí úkol! Každý z nás má své představy o kráse, když se na to podívám očima muže, tak někdo má rád u žen plnější tvary, jiný dá zas spíše na dobře formovanou postavu a dámy, upřímně, u mužů se moc „Twiggy" nenosí, zkrátka proto, že dáme nejen na pohled, ale i na dotek. Pohled na ženu s širokým hrudníkem, úzkým pasem, kulatým zadečkem, dobře formovanými pažemi a stehny v nás vyvolává nejen příjemný estetický dojem, ale také to v nás vyvolává dojem určité fortelnosti, s níž se takováto žena dokáže postavit k úkolům, které jí život postaví do cesty.

V tomto bodě si pak neodpustím poznámku a sice: tuk je lehčí než svaly! Tím jen chci zdůraznit, že o kilech to opravdu není!

Sžijte se se svým cílem

Pokud už máte ve svých cílech jasno, tak se snažte s nimi sžít!

S tímhle krokem je trošku problém, tedy pokud je vaším cílem život v harmonii. Dost často se lidem stává, že se se svým cílem vnitřně zcela ztotožní, ale pak nejsou schopní vidět nic jiného, což pak má za následek vychýlení z rovnováhy těla a ducha. Takže, při sžívání se se svým cílem by pořád měla zůstat hlavním cílem životní harmonie a v jejím kontextu pak pracovat na cílech, které vám ji dovedou naplnit.

Jako podpora sžití se se svým cílem dobře poslouží, když si svůj cíl napíšete na nějaké viditelné místo: nástěnku, stranu monitoru počítače, přebal diáře… Dobře poslouží i to, když svůj cíl někomu řeknete, někomu, kdo je vám blízký a o němž víte, že je vás schopný ve vašich snahách podpořit.

Při stanovení cíle buďte objektivní a myslete pozitivně

V celém našem životě hraje hlavní roli pozitivní myšlení. Jelikož naše cíle nejsou nic jiného, než přání, která si toužíme splnit, pak je nabíledni, že má-li se nám podařit jejich splnění, musíme věřit, že to dokážeme, protože sebedůvěra nám dodává sílu ve chvílích, kdy to vypadá, že to nedáme. Takže: „Důvěřuj si, i když to v nějaké chvíli zrovna nevypadá!"

Kromě sebedůvěry je však třeba, abychom byli při stanovování cílů objektivní. Je-li naším cílem snížení váhy, dosažení nějakého výkonu, vytvarování některých partii těla, duševní rovnováha…, měli bychom nejdříve objektivně zhodnotit výchozí stav. Měli bychom si také říct, jak dlouho jsme si na tento stav „zakládali“. Závěr naší analýzy by nám měl jasně říci: „Na tento stav sis zakládala 5, 10, 15, 20… let, nemůžeš chtít, abys byla královnou pláží za týden či za měsíc, budeš ráda, když to stihneš do příštího léta. Že chceš být krásná, zdravá, fit... hned? Fajn, tak se tu sejdeme za rok ve stejnou dobu, jen ty budeš opět o nějaké to kilo krásnější a tvůj restart bude trvat o pár týdnů déle.

Změna na celý další život

Rozhodla ses, že odteďka budeš krásná, zdravá a fit, tak to ber tak, že je to rozhodnutí na zbytek tvého života. TYchceš být krásná, zdravá a fit, ten úkol ti nikdo nedal, to rozhodnutí vyvěrá z tvé samotné podstaty, tak začni věřit sama sobě – v sebe sama a dáš to. Tohle neděláš proto, aby ses zalíbila jiným, i když samozřejmě taky, ale hlavně proto, aby tvé tělo, tvá duše, tvá mysl byly s tebou jako jejich schránkou v pohodě. Ty to chceš, ty ses tak rozhodla, tak kde je problém si říct: „Tak od téhle chvíle jsem jiný člověk!" A stát se jím se vším co to přináší, to znamená i mít se začít ráda, myslet na sebe, starat se o své tělo i svou duši, žít svůj život podle svých představ. Neboj se toho. Udělej to. Staň se sama sebou.

Těš se z každého svého úspěchu

Netrpělivost je vlastnost, která není nikomu cizí. Je zcela přirozené, že člověk chce všechno hned. Na druhou stranu to, co člověk dostane, toho si neváží, není s tím totiž spojena ta cesta, kterou musel vykonat, aby mu připomínala: co byl, jak vypadal, jak se cítil…, aby věděl, že to, jak vypadá dnes, jak se cítí dnes, kým je dnes, nebylo zadarmo.

Lidská psychika, tělo, každá část lidského těla, dokonce i každá věc, kterou se obklopíme, má svůj biorytmus. Ty biorytmy na sebe vzájemně působí, proto by měly být vzájemně sladěny, aby ladily, abychom pak i my ladili se svým životem. Proto se těš z každého úspěchu, z každého krůčku, který na své cestě za krásou, zdravím, dobrou fyzickou a duševní kondicí učiníš. Každá dobrá změna k lepšímu je potvrzením, že jdeš, že běžíš po správné cestě.

Odměňuj se

Nikdo tě nedokáže tak ocenit a nakonec adekvátně odměnit, jako ty sama. Takže to dělej, odměňuj se. Když se ti podaří vytvarovat tvou postavu, kup si nové oblečení. Potřebuješ podpořit svou motivaci, abys běhala nebo cvičila? Kup si nové oblečení pro své sportování, kup si něco, v čem se budeš cítit dobře, v čem se budeš sama sobě líbit. Neboj, i když budeš v těchto chvílích myslet na sebe, brzy zaznamenáš ve svém okolí, že i ono pozitivně vnímá každou tvou změnu a čím dál častěji ti to bude dávat znát. Možná se to nezdá, ale člověk v principu raději chválí, než kárá. Pokud ty nejsi v pohodě a myslíš na to, odrazí se to i ve vnímání tvým okolím. Lidé kolem tebe budou raději dělat, že tě nevidí, než aby ti řekli, jak tě vidí. Když se naučíš ze svých pokroků radovat, budeš kolem sebe vyzařovat štěstí, lidé kolem tebe jakoby najednou prohlédnou, uvidí tě novýma očima – tvýma „novýma" očima a začnou ti s radostí vracet tvou radost tím, že tě začnou chválit, jak dobře vypadáš.

Buď s lidmi, s nimiž se cítíš dobře

Je zcela přirozené, že se člověk obklopuje lidmi, s nimiž se cítí dobře, s nimiž je mu dobře. Je to dáno vzájemnou synergií, vzájemnou blízkostí. Blízký člověk umí potěšit, ale také umí říct, když se mu něco nelíbí.

Člověk však může narazit i na upíra v lidské podobě. Upír v lidské podobě je člověk bez sebevědomí, který se potřebuje „krmit" vaší energii, přivlastňovat si vaše myšlenky, vaše nápady. „Za odměnu" vás krmí samou chválou, takže třeba dost dlouho nepoznáš, že jsi vlastně vysávána. Jak poznáš, že zrovna ten či onen člověk je lidským upírem? Není to těžké, chvála od něj tě přirozeně těší, ale cítíš, že ti na něm něco nesedí. Lidský upír se dost často uchyluje k citovému vydírání. Když takového člověka ve své blízkosti ucítíš, nemusíš s ním hned ukončit všechny své styky, úplně postačí, když mu ve svém životě vydělíš jeho místo, takové, jaké si zaslouží. Neboj se toho, protože i upír potřebuje pomoc, aby našel svoje místo na zemi, svou cestu. Tím, že se nenecháš od něj vydírat, mu prokazuješ službu. Pokud jeho chování vůči tobě je upřímné, a „vydírání – vysávání" se děje neúmyslně, tak se začne ptát po příčině změny tvého chování vůči němu a je-li to člověk vnímavý, zjistí, že problém je v něm, že problém je on a začne pracovat na své změně zevnitř sebe.

Vidíš, jak se nám to zase vše vrátilo zpět na začátek, k pozitivnímu myšlení, k pozitivním změnám a proto, abychom je podpořili, se zase vrhneme na fyzický trénink.

Desátý běžecký týden dámy

Trénink pro naprosté začátečnice

pondělí, středa, pátek, neděle – volno.

pondělí, středa, pátek, nedělek – 2 min volné chůze 2 min rychlá chůze 1 min pomalý běh – 9x [2 min rychlý běh – 2 min pomalý běh] – 3 min rychlá chůze – 2 min pomalá chůze – protažení.

Trénink pro pokročilejší běžkyně

Pondělí volno. Úterý – 45 min (65 – 75% TF max). Středa – volný fartlek; 10 min výklus – volný běh na úrovni (65 – 50% TF max). Čtvrtek – 45 min (65 – 75% TF max). Pátek – volno. Sobota 10 min (50 – 65% TF max) – 35 min (80 – 90% TF max) – 10 min (65 – 50% TF max); protažení. Neděle 45 min (65 – 75% TF max).

Trénink pro těhotné Dámy, co nestačily vyběhnout, než otěhotněly

Úterý, čtvrtek, sobota – volná procházka 30 minut (není nutné absolvovat všechny, ale je dobré být na vzduchu a venku co nejčastěji), pondělí, středa, pátek, neděle – 7x (2 min chůze – 3 min rychlá chůze) + 2 min chůze.

Trénink směřujeme ke dvěma podzimním závodům a sice k WE RUN PRAGUE 2013 a ke Grand Prix Praha 2013.

Dámský běžecký klub

Připraveno ve spolupráci s Dámským běžeckým klubem

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Stana | 9. 7. 2013 11.27 hod. | 109.81.241.xxx
Díky tento článek. V pár případech Vaše nejbližší okolí na toto zapomíná... Jdu se sebou něco dělat..., odpověď prosím tě proč a někdy se přidají i významné poťukání na čelo.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Máte talent na běhání? Stačí udělat 7 cviků a budete vědět, jak na tom se svým běžeckým talentem jste! : No tak pohyblivost nic moc 1.dobře 2.dostatečně 3.dobře ,ale silový zbytek velmi dobře .Budu se…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Krásné....běžet po tak nádherných místech šumavy byl určitě zážitek.....jsi pořád ultra běžec…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Já oceňuji nejvíc, že to bylo bez podpůrného týmu. Veškeré "zázemí" na svých zádech,…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Bohužel mám v zapadlejších končinách naší republiky taky neblahou zkušenost s nízkou úrovní, resp.…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Miloši,jste borec!Krásný článek a neskutečný výkon!Ať se daří i nadále. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků