logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Slasti a strasti běhu

Slasti a strasti běhu

Měsíc, který jsem běhu nevěnovala, utekl jako voda. Přišly prázdniny (= více času) a já jsem už v den zakončení tří čtvrtin svého osmiletého školoběhu vyběhla.

Něco v mém těle mělo veliký odpor k provozování jakéhokoliv sportu. Z tělocviku jsem na základce dostávala jedničku "jen aby mi nezkazili vysvědčení" a na gymplu jsem pravidelně mezi největšími lemrami (hrozila mi dokonce i neklasifikace a zkoušky v srpnu).

Neměla jsem prachžádnou motivaci začít něco dělat, domnívala jsem se, že vlivem stresu půjdou kila vysezená nad prací dolů sama. Tato moje hypotéza byla velice naivní, s přibývajícím stresem jsem naopak na váze pěkně přibývala – poznávám to jedině na oblečené, váze nevěřím (ač jsem vědec). Může někdo s takovýmto konzistentním odporem ke sportu vyběhnout?

Může. Je to o chtění. Všechno, co jsem kdy dokázala bylo proto, že jsem chtěla. Touha se nakonec promění v úspěch :) Ráda ale překonávám sama sebe, ať už na poli akademickém nebo na poli osobnostním. U běhu jsem ale měla více pochybností, než např. u fyziky (to je taky docela zápřah, naštěstí už mám po sezoně). Mám na to? Mám na to čas? Nezabije mě to? Nebude mi z toho špatně? Dám to? S těmito otázkami jsem zatočila a podala si přihlášku na We Run Prague (ještě ten úředně ověřený podpis rodiče mi chybí).

Pro mě osobně je běh relaxem a odpočinkovou záležitostí. Když už nemůžu běžet, prostě jdu. Jen já, můj iPod shuffle (červený, část jeho ceny jde na léčbu AIDS v Africe) a krajina kolem. Příjemné, leč bych to nebyla já, aby tam nebyl zádrhel. První týdny to bylo dobré, pak se ale nějak tělo vzbouřilo a začaly mě bolet kotníky. Nešlo to, při každém pokusu o běh jsem úpěla bolestí. Chůze na podpatcích tomu ale nevadila. Nechápala jsem to, dala jsem si vynucenou pauzu a dokončila šestý ročník na gymplu.

I během testů jsem ale koketovala s myšlenkou, že si zaběhat půjdu. Brzdila mě ale moje hlava, neboť byla přepracovaná z učení a ještě k tomu jsme měli nějaké problémy doma. Nic moc nálada a běh mi do toho vůbec nezapadl:(. Všechny své síly jsem upřela k práci a škole s tím, že běhat budu o prázdninách a třeba už mě nebudou zlobit kotníky.

S každým svým během mám spojenou určitou rutinu. Nejdřív se přemluvit, pak obléct, svázat vlasy, připnout neposlušnou ofinku, obout boty a zavázat, připravit iPod a telefon s měřicím programem (Nike+), sejít schody, dojít na Krajinku, pustit program a vyběhnout. Nikdy to nedělám jinak, u určitých věcí mám prostě ráda rutinu. Měřím si spíše čas než vzdálenost, pokaždé tak hodinku i s cestou domů dám. Když mi nejde běhat, rychle chodím (jako kdyby za minutu zvonilo a já byla ve školním sklepě, ač mám hodinu ve čtvrtém patře). Baví mě to, i když musím obměnit playlist, mám tam samé unylé písničky, na to se běhat nedá!

Běh mne baví natolik, že mu věnuju část svých našetřených peněz (rozumějte všechny). Nové boty jsou na cestě (ty staré už se skoro rozpadají) a já se těším na další motivaci (není to levná sranda a aspoň budu chodit o to víc, protože nechci, aby se mi doma válely jen tak). Juchů!

Ngô Ngọc Ánh foto
  • přečteno: 5161/5061×

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků