logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 48

LEKCE Z JOGGINGU 48

Maraton je velký zážitek na celý život, jogging je malý zážitek na každý den.

  • Co je lepší než LAST MINUTE? RIGHT NOW! Jogging patří nepochybně k nejelegantnějším způsobům, jak si vychutnat přítomnou chvíli. A to je také jeden z nejkrásnějších benefitů joggingu – umožňuje nám žít PRÁVĚ TEĎ.
  • Běžecké trenýrky mám ze second-handu, běžecké tričko z  výprodeje a běžecké ponožky nevím odkud. Ale běžecké tělo mám shůry. Stejně jako vy.

Pět jednoduchých rad pro efektivní posilování:

  1. používejte váhu svého vlastního těla spíše než cizí nářadí
  2. jednotlivé cviky provádějte pomalu, ještě pomaleji a nakonec nejpomaleji, jak je to jen možné
  3. buďte vynalézaví a vymýšlejte si svoje vlastní kreace (třeba při posilování břišního svalstva pište nohama svoje jméno, jméno svého milovaného partnera, svých dětí, a až si vypěstujete opravdu velkou výdrž, tak i název města, kde chcete běžet svůj první maraton)
  4. cvičte denně, abyste zítra neztratili to, co máte dnes
  5. přemýšlejte, jak si cvičení zpříjemnit
  • Běhám v lese kolem stromu, který někdo odříznul asi metr nad zemí. Dlouho to vypadalo úplně beznadějně, ale ten strom se nevzdal a po nějaké době začal znovu růst. Navzdory všemu a s větší chutí než před tím. Nepřipomíná vám to něco?
  • Buďte zásadoví ve všem, co děláte (včetně běhání), ale zase ne příliš, protože příliš napnutá struna se může velmi snadno přetrhnout.
  • Firemní školení v Beskydech. Vybídnul jsem své kolegy, aby si se mnou před snídaní vyběhli na Lysou horu. Počasí mělo být přenádherné, jasné a slunečné, ale hora nás přivítala počasím velmi olysalým – chladem, mlhou a větrem. Nebyl jsem na to připraven a v prudkém stoupání těsně před vrcholem jsem se nebyl schopen nadechnout. – Končím, kluci, vracím se, nemůžu dýchat!, prohlásil jsem. – Neblázni, už je to jenom pár metrů, jsi kousek pod vrcholem, půjčím ti bundu a dokonči to!, prohlásil kolega. Poučení? Nikdy nepodceňujte dvě věci: nevyzpytatelnost hor a sílu kamarádství.
  • Staří Židé učí, že lidské tělo je Boží chrám. Co tím chtějí říct? Třeba že bychom se na své kosti, šlachy, maso, kůži, tuk (proč ne) a také duši (no ano) mohli dívat trochu jinak než materialisticky smýšlející doktoři v českých ordinacích. Nebojte se zamíchat trochu zdravé spirituality do svého přístupu k životu. Odměnou vám bude větší nadhled, více uvolněnosti, lepší zdraví a delší život.
  • Proč jsme takové máčky? Protože milujeme omáčky. Samozřejmě se šesti.

(z připravované knihy Pavel Kosorin, Miloš Škorpil: LEKCE Z JOGGINGU aneb radost na každém kroku)

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 11857/11581×, 2 komentáře

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (11 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Karel | 19. 7. 2013 16.27 hod. | 88.102.252.xxx
Děkuji za inspiraci nejen na víkend, moc, moc zajímavé...

Pavla Vop. | 19. 7. 2013 7.54 hod. | 85.71.75.xx
Super!!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běh, sport pro dříve narozené (veterány) : Doporučuje se třeba i Wobenzym ještě před výkonem a po. Stejně jako sportovci. Kvůli regeneraci a…»
  • Běh, sport pro dříve narozené (veterány) : A kto to vymyslel,že máme používať len 5 hiezdičiek a nie napr. 20? »
  • Ne tuky, ale rafinované sacharidy způsobily epidemii obezity! : Dovolil bych si autorovi oponovat, za obezitu nemůže žádná pyramida, byť špatná, ale lidé samotní.…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den. Jsou zkratky CH, RCH, PB, RB vlastně v překladu zónami z maximální tepové frekvence jako…»
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Protoze ten zavod pak bude konzert :) »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků