logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 48

LEKCE Z JOGGINGU 48

Maraton je velký zážitek na celý život, jogging je malý zážitek na každý den.

  • Co je lepší než LAST MINUTE? RIGHT NOW! Jogging patří nepochybně k nejelegantnějším způsobům, jak si vychutnat přítomnou chvíli. A to je také jeden z nejkrásnějších benefitů joggingu – umožňuje nám žít PRÁVĚ TEĎ.
  • Běžecké trenýrky mám ze second-handu, běžecké tričko z  výprodeje a běžecké ponožky nevím odkud. Ale běžecké tělo mám shůry. Stejně jako vy.

Pět jednoduchých rad pro efektivní posilování:

  1. používejte váhu svého vlastního těla spíše než cizí nářadí
  2. jednotlivé cviky provádějte pomalu, ještě pomaleji a nakonec nejpomaleji, jak je to jen možné
  3. buďte vynalézaví a vymýšlejte si svoje vlastní kreace (třeba při posilování břišního svalstva pište nohama svoje jméno, jméno svého milovaného partnera, svých dětí, a až si vypěstujete opravdu velkou výdrž, tak i název města, kde chcete běžet svůj první maraton)
  4. cvičte denně, abyste zítra neztratili to, co máte dnes
  5. přemýšlejte, jak si cvičení zpříjemnit
  • Běhám v lese kolem stromu, který někdo odříznul asi metr nad zemí. Dlouho to vypadalo úplně beznadějně, ale ten strom se nevzdal a po nějaké době začal znovu růst. Navzdory všemu a s větší chutí než před tím. Nepřipomíná vám to něco?
  • Buďte zásadoví ve všem, co děláte (včetně běhání), ale zase ne příliš, protože příliš napnutá struna se může velmi snadno přetrhnout.
  • Firemní školení v Beskydech. Vybídnul jsem své kolegy, aby si se mnou před snídaní vyběhli na Lysou horu. Počasí mělo být přenádherné, jasné a slunečné, ale hora nás přivítala počasím velmi olysalým – chladem, mlhou a větrem. Nebyl jsem na to připraven a v prudkém stoupání těsně před vrcholem jsem se nebyl schopen nadechnout. – Končím, kluci, vracím se, nemůžu dýchat!, prohlásil jsem. – Neblázni, už je to jenom pár metrů, jsi kousek pod vrcholem, půjčím ti bundu a dokonči to!, prohlásil kolega. Poučení? Nikdy nepodceňujte dvě věci: nevyzpytatelnost hor a sílu kamarádství.
  • Staří Židé učí, že lidské tělo je Boží chrám. Co tím chtějí říct? Třeba že bychom se na své kosti, šlachy, maso, kůži, tuk (proč ne) a také duši (no ano) mohli dívat trochu jinak než materialisticky smýšlející doktoři v českých ordinacích. Nebojte se zamíchat trochu zdravé spirituality do svého přístupu k životu. Odměnou vám bude větší nadhled, více uvolněnosti, lepší zdraví a delší život.
  • Proč jsme takové máčky? Protože milujeme omáčky. Samozřejmě se šesti.

(z připravované knihy Pavel Kosorin, Miloš Škorpil: LEKCE Z JOGGINGU aneb radost na každém kroku)

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 6771/6648×, 2 komentáře

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (10 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Karel | 19. 7. 2013 16.27 hod. | 88.102.252.xxx
Děkuji za inspiraci nejen na víkend, moc, moc zajímavé...

Pavla Vop. | 19. 7. 2013 7.54 hod. | 85.71.75.xx
Super!!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků