logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jogging – pozvánka na vstup do zóny

Jogging – pozvánka na vstup do zóny

Jogging – jóga, meditace, modlitba – v pohybu, v běhu. Běžecký „národ" se dělí na běžce a na joggery. Běžec je ten, co běží. Fajn, ale to dělá jogger taky, tedy většinou. Tak v čem je ten rozdíl, nač pak rozdělovat vyznavače běhu na „běžce" a „joggery“? Byť to není na první pohled patrné, tak mezi běžcem a joggerem je velký rozdíl. Běžec běží zejména pro potěchu z běhu, pro potěchu z fyzického výkonu. Jogger k té radosti z běhu přidává ještě objevování. Objevování sebe sama, objevování krás světa.

Jogging není jen o běhu, ale je i objevování vnitřních světů, objevování krás světa, rozmlouváním se sebou samým ve svém nitru, rozmlouváním se světem kolem sebe. Rozmlouváním a hledáním, proč tu jsme, co si můžeme vzájemně – JÁ a SVĚT – nabídnout.

Při joggingu tedy člověk běží a medituje, ale také často běží a modlí se, protože to, co objeví v sobě a kolem sebe jej nenechává klidným, rozehrává struny jeho vědomí do nejúžasnějších tónů, které naplňují jeho duši radostí, v jeho těle uvolňují napětí, na jeho tváři, v jeho očích probouzejí blažený úsměv – úsměv idiota. Úsměv idiota proto, že vzniká zcela mimoděk. Když se někdo zeptá joggera: „Proč se tak usmíváte, co vás tak pobavilo?“, tak nejčastější odpověď je: „Nevím, prostě se mi tak nějak udělalo najednou dobře“.

Při joggingu se člověk dosti často přistihne při modlitbě. Přistihne se při modlitbě za lepší svět: „Bože, prosím, dej, aby byli všichni tak šťastní, jako já v této chvíli. Bože, dej, ať je na světě tak krásně, jako to vnímám já v této chvíli. Bože, dej, ať mohu létat…“

Při joggingu se člověk dostává skrze hluboké dýchání do stavů, jaké prožívají jogíni ve chvílích nejhlubšího ponoření se v sebe sama.

Kolikrát zažije „běžec" stav nejhlubšího splynutí, stav, kdy vstoupí do zóny? Prameny uvádějí, že běžci se to přihodí tak 2x či 3x za život. Jogger je schopný vstoupit do zóny každý den.

Už je vám jasný rozdíl mezi během a joggingem? Ne? Tak jste nejspíš ještě nikdy v životě nejoggovali, ale nevěšte hlavu, i pro vás platí naše pozvánka: moje a Pavla Kosorina na živé LEKCE Z JOGGINGU aneb radost na každém kroku naživo – happening pro vyznavače pomalého běhání.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (10 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Martin | 24. 7. 2013 9.06 hod. | 109.81.186.xx
Hranice mezi běžcem a joggerem je někde od >8 min / km?

Jana | 20. 7. 2013 18.45 hod. | 88.101.123.xxx
No já si myslím, že jsem běžec a dnes ráno při běhu lesem jsem se přistihla, že se taky usmívám jak "idiot" a bylo mi dobře. Lidi co mě míjeli si museli myslet, že jsem cvok nebo že na něčem jedu.

fotoMiloš Škorpil: Jano, i běžec může být joggerem a jogger se může stát běžce, hranice mezi nimi jsou velmi tenké a často se zcela stírají.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků