logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Tip na nejen tropické dny, na rychlé, levné a velmi účinné ochlazení

Tip na nejen tropické dny, na rychlé, levné a velmi účinné ochlazení

Při běhání za vysokých teplot i při uběhnutí krátké vzdálenosti můžete zaznamenat, že vám najednou natečou nohy. Říkáte si: „Kurňa, čím to může být, vždyť jsem nic neuběhl, to není normální?!" Ale normální to je, stačí si uvědomit, že při uběhnutí pěti kilometrů uděláte zhruba 5000 kroků. Pět tisíckrát musíte vaše nohy snést několikanásobné navýšení vaší váhy, což už je řádná porce – zkuste to navzpírat!

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Nohy jsou pro běžce nejdůležitější
  2. Doporučení Běžecké školy, jak v domácích podmínkách provádět masáž a chlazení v jednom
  3. Jak se při vysokých teplotách ochránit před jejich negativními účinky

Nohy jsou pro běžce nejdůležitější

Proto byste měli svým nohám poskytnout odpovídající péči a dostatečně je posilovat. Pro posílení vám velmi dobře poslouží cvičení, které doporučujeme v článku Testy a tipy pro běhání naboso, ostatně k běhání naboso nebo pětiprstkách je nyní ideální čas. K péči patří například masáže apod. a podle studie univerzity v Quebecu i chlazení ledem.

Běžci ze skupiny, která své nohy po běhu ochlazovala pomocí ledu, vykazovala výrazně méně poranění nohou, než kontrolní skupina, která toto neprováděla.

Doporučení Běžecké školy, jak v domácích podmínkách provádět masáž a chlazení v jednom

  1. Vezměte běžnou půllitrovou PET láhev a naplňte ji vodou (máte-li dost místa v mrazáku, naplňte si rovnou dvě).
  2. Vložte ji do mrazáku a nechte ji tam, dokud voda nezmrzne.
  3. Po každém tréninku pak vyndejte láhev z mrazáku a rolujte každou nohou až 10 minut.

Těm co neběhají, ale třeba si vyjdou jen na letní procházku, to pomůže zrovna tak. Velmi dobré tipy, jak přežít současná vedra, pak přinesl i server ihned.cz v článku Tropický manuál na víkend: Jak si užít a přežít čtyřicetistupňová vedra

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (29 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Běhání (sportování) v extrémně teplých dnech

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Pavle, díky za tvůj příběh, jsem moc rád, že ti běh pomohl vrátit se do života a měl bych na tebe…»
  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Před rokem (krátce po 50tce) mi byla diagnostikována cukrovka. Předcházející (nejen) několikaleté…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dovoluji si informovat / nemohu radit /o zlepšení stavu mých problémů s tendinozou Achil.šlach ze…»
  • Jaroslava Grohová: Prvního běhu v Běchovicích jsem se zúčastnila načerno : Váš článek mi udělal velkou radost, paní Grohová je skvělá trenérka a obdivuhodný člověk! »
  • Jak váha ovlivňuje výkon běžce : Mě se na shození pouze tuku skvěle osvědčila aplikace https://www.kaloricketabulky.cz . Zkoušel…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků