logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Tropický manuál na běžecký víkend. Jak ve zdraví aktivně přežít třicetistupňové a vyšší teploty

Tropický manuál na běžecký víkend. Jak ve zdraví aktivně přežít třicetistupňové a vyšší teploty

Při běhání za vysokých teplot i při uběhnutí krátké vzdálenosti můžete zaznamenat, že vám najednou natečou nohy. Říkáte si: „Kurňa, čím to může být, vždyť jsem nic neuběhl, to není normální?!" Ale normální to je, stačí si uvědomit, že při uběhnutí pěti kilometrů uděláte zhruba 5000 kroků. Pět tisíckrát musíte vaše nohy snést několikanásobné navýšení vaší váhy, což už je řádná porce – zkuste to navzpírat!

Tento článek vyšel na Běžecké škole 21.7.2016

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Nohy jsou pro běžce nejdůležitější
  2. Doporučení Běžecké školy, jak v domácích podmínkách provádět masáž a chlazení v jednom
  3. Jak se při vysokých teplotách ochránit před jejich negativními účinky

Nohy jsou pro běžce nejdůležitější

Proto byste měli svým nohám poskytnout odpovídající péči a dostatečně je posilovat. Pro posílení vám velmi dobře poslouží cvičení, které doporučujeme v článku Testy a tipy pro běhání naboso, ostatně k běhání naboso nebo pětiprstkách je nyní ideální čas. K péči patří například masáže apod. a podle studie univerzity v Quebecu i chlazení ledem.

Běžci ze skupiny, která své nohy po běhu ochlazovala pomocí ledu, vykazovala výrazně méně poranění nohou, než kontrolní skupina, která toto neprováděla.

Doporučení Běžecké školy, jak v domácích podmínkách provádět masáž a chlazení v jednom

  1. Vezměte běžnou půllitrovou PET láhev a naplňte ji vodou (máte-li dost místa v mrazáku, naplňte si rovnou dvě).
  2. Vložte ji do mrazáku a nechte ji tam, dokud voda nezmrzne.
  3. Po každém tréninku pak vyndejte láhev z mrazáku a rolujte každou nohou až 10 minut.

Těm co neběhají, ale třeba si vyjdou jen na letní procházku, to pomůže zrovna tak. Velmi dobré tipy, jak přežít současná vedra, pak přinesl i server ihned.cz v článku Tropický manuál na víkend: Jak si užít a přežít čtyřicetistupňová vedra

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (33 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Běhání (sportování) v extrémně teplých dnech

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Hubnutí – zákeřná nemoc, která jednou vyhubí lidstvo aneb hubnutí do úplného zblbnutí : Docela by mě zajímalo, zda existuje něco jako ideální váha pro běžce, kde je ten dobrý poměr…»
  • Bolí vás po běhání klouby? Je běh sport, který není vhodný pro lidi s nadváhou či ty, co s nimi mají problémy? : Dobrý den. Hezký článek. Kvalitu Phlogenzymu mohu ze své zkušenosti jednoznačně potvrdit. »
  • Každá mince má dvě strany, aneb co všechno se můžeme naučit od běžeckých zranění : Ahoj, tak už jsem se konečně dostal k nějaké reakci na Miloše články. Nejprve bych chtěl…»
  • Tři základní pravidla sestavení tréninkového plánu pro běžce : Mám trochu posunutou představu, co je to pomalý běh, tempo maratonu +60-75s je trénink obecné…»
  • Předprodej speciální edice triček Běhám tak pomalu, protože... : Michale, předpokládám, že teď už je tvá objednávka vyřešena, kdyby cokoli, obrať se prosím mailem…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků