logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Přestala jsem běhat proto, že musím, a začala jsem běhat proto, že chci

Přestala jsem běhat proto, že musím, a začala jsem běhat proto, že chci

Jmenuji se Kamila a je mi 23 let. Na Milošovu nabídku stát se dobrovolníkem, nechat si sestavit tréninkový plán na míru, pravidelně podávat report a zaběhnout hradecký půlmaraton jsem reagovala s nadšením. Třeba se mi podaří nadchnout i další čtenáře.

Moje běžecká story začala loni v dubnu, když jsme se se dvěma kamarádkami přihlásily na štafetu kolem jablonecké přehrady. Každá jsme měla uběhnout 3 300m. Naše příprava spočívala ve dvou 20ti minutových výbězích. Byly jsme přesvědčené, že tak krátkou vzdálenost dáme i bez kondice. Ano uběhly jsme, ale bylo to šílené (alespoň pro mě). Rozeběhla jsem se jako o život, spoustu lidí předběhla a posledních 2,5 km jsem musela dojít. Mezitím samozřejmě všichni předbíhali mě, až do té doby, kdy nezbyl nikdo, kdo by mě předběhnout mohl. Na závěr jsem byla zklamaná, že neuběhnu ani tak „krátkou" vzdálenost.

Naštěstí jsem to nevzdala, chodila běhat a postupně prodlužovala trasu. Dlouho mi trvalo, než jsem si koupila běžecké boty. Pořád mi to připadalo nepatřičné – já, nesportovec, si budu kupovat drahé boty na běhání? Co když toho vzápětí nechám? Naštěstí se tak nestalo. Absolvovala jsem další dva závody na 10 a 21km. Vždy s rozestupem půl roku.

Kamila Kosinová – Přestala jsem běhat proto, že musím, a začala jsem běhat proto, že chci

Dříve jsem si připadala spíše jako sportovní antitalent. Chodila jsem sem tam běhat, ale bylo to pro mě spíše utrpením. Pak mi došlo, že když zpomalím, víc toho uběhnu a mám z toho radost. Sport jsem dělala především s jedním cílem – zhubnout. Nyní případnou ztrátu kil beru jako vedlejší bonus, už to není hlavní motivátor. Přestala jsem běhat proto, že musím, a začala jsem běhat proto, že chci. Získala jsem díky tomu i větší sebedůvěru. Uvědomila jsem si, že když si člověk pro něco rozhodne, všechno jde.

Kamila Kosinová – Přestala jsem běhat proto, že musím, a začala jsem běhat proto, že chci

Nyní věřím, že se posunu na další level. Pod Milošovým dohledem a dohledem příp. čtenářů budu muset dodržovat tréninkový plán. To jsem nikdy nedělala. Čtu sice Milošovi rady jak běhat a neběhat, ale k srdci si je příliš neberu. Protahování a závěrečné zpomalování je moc velká nuda. Systém fartleků mi přijde šíleně komplikovaný, stejně jako počítání a hlavně dodržování tepovky. Sporttester jsem si koupila, ale po prvním výběhu jsem zjistila, že ta tepovka co Miloš radí, mi dovoluje zařadit rychlost „šnek" a já jsem přitom zvyklá na tempo „pes na vycházce“. Sporttester od té doby používám jen jako stopky.

Uvidíme, co mi Miloš do tréninkového plánu vymyslí. Jenom doufám, že nebude obsahovat složité vzorečky a rovnice. Zatím si nedokáži představit, že moje pobíhání dostane řád.

Kamila Kosinova foto
  • přečteno: 6844/6606×
Přestala jsem běhat proto, že musím, a začala jsem běhat proto, že chci Přestala jsem běhat proto, že musím, a začala jsem běhat proto, že chci

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (28 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků