logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 49

LEKCE Z JOGGINGU 49

Lidské tělo je nejfunkčnější materiál na světě – s podmínkou, že dodržujete návod k obsluze.

  • Jogging, pokud se k němu přistupuje správně, je něco jako záruka doživotní mobility.
  • Mozek je sval, srdce je sval, naše nohy i ruce jsou samý sval. Člověk je hromada svalů, takže nám nezbývá než pravidelně posilovat.
  • Budete-li zodpovědně investovat do toho, co jíte, nebudete muset nedobrovolně platit za to, co vám předepíše lékař. Což opravdu není vůbec nic nového – už ve starověku se vědělo, že to, co jíme, by nás mělo současně léčit.
  • Prodlužování pracovní doby k prosperitě nevede, protože kvalitně PRACOVAT umí kdekdo. Chcete-li získat skutečnou konkurenční výhodu, naučte se kvalitně ODPOČÍVAT.
  • Slabé stránky najdete všude – mají je knížky, mají je i lidé. A jako z knih nevytrháváme stránky, které se nám nelíbí, měli bychom slabé stránky tolerovat i u lidí, včetně sebe. A respektovat jejich (a také tu svoji) neopakovatelnou originalitu.
  • Rekreační běhání provozované kdekoli, ale v pohodě a s radostí, vám přinese víc užitku než nejdražší rekreace v nejúžasnější destinaci na světě.
  • Když běžíte hodně daleko, je třeba vyběhnout hodně pomalu. Všichni to znají, ale málokdo to opravdu dovede praktikovat.
  • Kde můžete odkoukat tu dokonalou uvolněnost, která je vlastní joggingu a díky které je jogging tak prospěšná aktivita? Podívejte se občas, jak se na hřišti před utkáním rozběhávají nejlepší fotbalisti světa. Především si všimněte, jak se jejich nohy mazlí s tím, co je pod nimi. Šourají se s takovou lehkostí, jakoby nechtěli ohnout ani jedno stéblo trávy a zároveň se trávníku omlouvali za to, že po něm vůbec šlapou.
  • Účastníci běžeckých masakrů – až na Bohem políbené výjimky – plní ordinace praktických lékařů stejně často jako ti, jimž sport vůbec nic neříká.
  • Je to velký paradox, jeden z největších, které znám – naučíme-li se dýchat dvěma uzoučkými nosními dírkami, dýcháme mnohem kvalitněji, a vlastně víc, než kdybychom měli ústa neustále otevřená dokořán.
  • 3 zásady bezpečného běhání v době extrémních letních veder: 1. zůstaňte doma, 2. zůstaňte tam, kde jste doma, 3. zůstaňte doma ve stínu u sklenice něčeho osvěžujícího a vyběhněte druhý den v pět hodin ráno
  • Jogging je o setkávání – s těmi druhými, se sebou samým nebo dokonce, v těch nejlepších chvílích, i s někým nad námi. Když to máte takhle, nemusíte se přemlouvat, abyste šli na vzduch a vyrazili do lesa, do parku, na silnici, kamkoli. Prostě se zvednete a vyrazíte stejně samozřejmě a bez problémů, jako vyrážejí všichni štamgasti do své oblíbené hospody.

(z připravované knihy Pavel Kosorin, Miloš Škorpil: LEKCE Z JOGGINGU aneb radost na každém kroku)

Od příští středy 21.8. můžete každou středu ráno od 6 do 7 hodin, absolvovat s Pavlem Kosorinem LEKCE Z JOGGINGU. Sraz je za minutu šest, před tenisovými kurty v brněnském centrál parku Lužánky.

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 11193/10995×, 2 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

pavel kosorin | 1. 9. 2014 11.27 hod. | 31.30.4.xx
jejda jejda, díky za pochvalu Jano! máme stejný cíl – posouvat se dál, takže naviděnou někdy osobně, srdečně zdravím, Pavel

jana martinecova | 1. 9. 2014 9.36 hod. | 195.91.11.xx
Milý Pavel
Nádherné všetky príspevky, tento obzvlášť .. každá veta z múdrej knihy života a bohatých životných skúseností..
Myslím že aj vďaka Vám sa môj život výrazne posúva inam.
Veľa elánu aj naďalej.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Rychlost, bez ní to žádný běžec nikam nedotáhne : Nějak mi není jasná ta první odrážka. S jakým odstupem před závodem mám zařadit intervaly? Pokud…»
  • Prodloužený víkend „Jen pro velký holky“ : Ilono, to nás mrzí...Tak se budeme těšit na příště! A o běhání to na tomto víkendu prioritně…»
  • Prodloužený víkend „Jen pro velký holky“ : Velmi odhodlána jsem přečetla celou nabídku,hned bych jela,ale žením kluka,tak termin…»
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Protože prostě piánko :) »
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Dobrý den, proč je proboha na ilustračním obrázku ten klavír? Předem děkuji za odpověď. Zdraví…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků