logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 49

LEKCE Z JOGGINGU 49

Lidské tělo je nejfunkčnější materiál na světě – s podmínkou, že dodržujete návod k obsluze.

  • Jogging, pokud se k němu přistupuje správně, je něco jako záruka doživotní mobility.
  • Mozek je sval, srdce je sval, naše nohy i ruce jsou samý sval. Člověk je hromada svalů, takže nám nezbývá než pravidelně posilovat.
  • Budete-li zodpovědně investovat do toho, co jíte, nebudete muset nedobrovolně platit za to, co vám předepíše lékař. Což opravdu není vůbec nic nového – už ve starověku se vědělo, že to, co jíme, by nás mělo současně léčit.
  • Prodlužování pracovní doby k prosperitě nevede, protože kvalitně PRACOVAT umí kdekdo. Chcete-li získat skutečnou konkurenční výhodu, naučte se kvalitně ODPOČÍVAT.
  • Slabé stránky najdete všude – mají je knížky, mají je i lidé. A jako z knih nevytrháváme stránky, které se nám nelíbí, měli bychom slabé stránky tolerovat i u lidí, včetně sebe. A respektovat jejich (a také tu svoji) neopakovatelnou originalitu.
  • Rekreační běhání provozované kdekoli, ale v pohodě a s radostí, vám přinese víc užitku než nejdražší rekreace v nejúžasnější destinaci na světě.
  • Když běžíte hodně daleko, je třeba vyběhnout hodně pomalu. Všichni to znají, ale málokdo to opravdu dovede praktikovat.
  • Kde můžete odkoukat tu dokonalou uvolněnost, která je vlastní joggingu a díky které je jogging tak prospěšná aktivita? Podívejte se občas, jak se na hřišti před utkáním rozběhávají nejlepší fotbalisti světa. Především si všimněte, jak se jejich nohy mazlí s tím, co je pod nimi. Šourají se s takovou lehkostí, jakoby nechtěli ohnout ani jedno stéblo trávy a zároveň se trávníku omlouvali za to, že po něm vůbec šlapou.
  • Účastníci běžeckých masakrů – až na Bohem políbené výjimky – plní ordinace praktických lékařů stejně často jako ti, jimž sport vůbec nic neříká.
  • Je to velký paradox, jeden z největších, které znám – naučíme-li se dýchat dvěma uzoučkými nosními dírkami, dýcháme mnohem kvalitněji, a vlastně víc, než kdybychom měli ústa neustále otevřená dokořán.
  • 3 zásady bezpečného běhání v době extrémních letních veder: 1. zůstaňte doma, 2. zůstaňte tam, kde jste doma, 3. zůstaňte doma ve stínu u sklenice něčeho osvěžujícího a vyběhněte druhý den v pět hodin ráno
  • Jogging je o setkávání – s těmi druhými, se sebou samým nebo dokonce, v těch nejlepších chvílích, i s někým nad námi. Když to máte takhle, nemusíte se přemlouvat, abyste šli na vzduch a vyrazili do lesa, do parku, na silnici, kamkoli. Prostě se zvednete a vyrazíte stejně samozřejmě a bez problémů, jako vyrážejí všichni štamgasti do své oblíbené hospody.

(z připravované knihy Pavel Kosorin, Miloš Škorpil: LEKCE Z JOGGINGU aneb radost na každém kroku)

Od příští středy 21.8. můžete každou středu ráno od 6 do 7 hodin, absolvovat s Pavlem Kosorinem LEKCE Z JOGGINGU. Sraz je za minutu šest, před tenisovými kurty v brněnském centrál parku Lužánky.

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 12522/12234×, 2 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

pavel kosorin | 1. 9. 2014 11.27 hod. | 31.30.4.xx
jejda jejda, díky za pochvalu Jano! máme stejný cíl – posouvat se dál, takže naviděnou někdy osobně, srdečně zdravím, Pavel

jana martinecova | 1. 9. 2014 9.36 hod. | 195.91.11.xx
Milý Pavel
Nádherné všetky príspevky, tento obzvlášť .. každá veta z múdrej knihy života a bohatých životných skúseností..
Myslím že aj vďaka Vám sa môj život výrazne posúva inam.
Veľa elánu aj naďalej.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jaro, léto, podzim, zima v životě člověka a životě běžce : Vždycky si sem chodím i pro povzbuzení, potěchu duše. Ale dnešní Motto dne je jak rána klackem do…»
  • Je třeba řešit při nákupu běžeckých bot pronaci, supinaci, neutrální nášlap? : Dobrý den, běhám 4x týdně cca 15km po silnici. Nedávno mi začalo bolet na vnitřní straně holeně asi…»
  • Cháron tě zve k sobě – chceš-li mu utéct, zpomal – buď trpělivý, vše má svůj čas, i ty budeš vítěz : Dobrý deň A niektorým pomôže k pomalému tempu,až sa naučia kontrolovať svoje ego. »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Dobrý den, prosím o radu potřebuji natrénovat do května 2019 běh 3 km do 12 minut, zatím uběhnu…»
  • Chcete si užít maraton sami – určení správného tempa : Zdar. o mesiac idem prvý maratón v Bratislave. Dal som si testovací polmaratón. rýchlosť 6min/km.…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků