logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Moje první desítka

Moje první desítka

Markéta, Běžecká škola a Dámský běžecký klub vás zvou k účasti na 1. ročníku Hradeckého půlmaratonu.

Že by k ní vedla zrovna krátká cesta, to se teda opravdu říct nedá. Za to ten požitek z uběhnutí vzdálenosti, o které jsem snila víc jak rok, byl úžasný. A ještě lepší bylo, že jsem se na tom svém desátém nezastavila a běžela dál až do 12. kilometru. A kdybych nemusela do práce, tak tam běhám dodnes… (Dobře, dobře, tak horký to zase nebylo:-))

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Běhám pomalu… a nejen proto, že mi to řekl Miloš
  2. Ale běhám i rychle, protože to řekl Miloš
  3. Bolení holení

Ještě větší euforie se objevila nedlouho poté, když jsem svůj první desítkový čas zlepšila o necelých 9 minut na úžasnou 1 hod 5 min 30 s. Kdybyste viděli, jak jsem doma poskakovala, když jsem to zjistila, jak jsem o tom následujících několik dní pořád všem vyprávěla, jak jsem si neustále prohlížela na endomondu trasu a koukala na ten který kilometr a přehrávala jsem si, co mě asi tak mohlo zrychlit a co zpomalit.

Poslední desítku mám za 1 hod 8 min po úplně úmorných prvních třech kilometrech, kde mi volala nejdřív maminka, pak přítel, rozvázala se mi tkanička, bolely mě holeně a škrtila podprsenka, kterou jsem si mimochodem v přilehlém křoví sundala a zkusila běžet bez ní, což opravdu nebyl nejlepší nápad, takže v dalším křoví jsem si ji zase stejně obratně nandávala zpět.

Běhám pomalu… a nejen proto, že mi to řekl Miloš

tak já na to jdu, totiž běžím

Začínala jsem běhat pomalu, kolem 8-9 min/km a spousta lidí se mi pošklebovala, že touhle rychlostí oni běžně chodí a že se takhle pomalu snad ani běhat nedá. Dá. A dá se běžet i pomaleji, ale stejně mi to bylo líto. Začít běhat chce nějaké úsilí, většinou se rozběhnete hodně rychle a po pár desítkách metrů netušíte, kde jsou vaše plíce. Komu se poštěstí, ten se naučí běhat pomaleji a má z běhu opravdu krásný zážitek. A to je, alespoň pro mě, hlavní.

Navíc, když běháte takhle pomalu, tak se (sice pomalu, ale jistě) zlepšujete. Takže já jsem se tímhle svým šnečím tempem dostala pod 7 min/km. A to pěkně prosím bez jakéhokoliv snažení o rychlejší běh nebo přidání do kroku, prostě jsem vyběhla s tím, že poběžím tak, abych se cítila dobře.

Ale běhám i rychle, protože to řekl Miloš

Na stránkách běžecké školy jsem objevila tréninkový plán 30-20-10. Vypadá to skoro jako zázrak (teda výsledky tak vypadají) a když se to objevilo i v tréninkovém plánu od Miloše, nebylo na co čekat. Takže jsem si takový pěkný intervalový trénink zadala do telefonu, nasadila sluchátka a vyběhla. Překvapivě to nebylo tak strašné, celý trénink jsem zvládla v pohodě (2 série po 5 minutách). A ještě překvapivěji jsem si o 3 dny později zlepšila čas na 5 km o 2 minuty. Jako by se tělo naučilo běhat rychle, i když to na začátku bylo samozřejmě takové nemotorné, chvíli jsem se bála, že takové tempo neudržím, ale nakonec jsem celých 5 km zvládla běžet v tempu intervalové „20“.

Bolení holení

a nejlepší jsou na nich ty neonové tkaničky

Klasická strast spousty běžců, která mě provází až poslední 2 měsíce. Po přestěhování do Prahy totiž běhám na tvrdším povrchu. Bolest se bohužel stupňovala od mírné při zátěži, přes bolest na dotek a při chůzi až po probouzení se v noci. Nakonec jsem navštívila ortopeda, který vyloučil jak zánět okostice, tak únavovou zlomeninu a prohlásil, že mám ploché nohy! No, kdo by tomu věřil, že taková placatá noha může způsobit takové bolení holení! Chvíli jsem pátrala, chvíli jsem se vyptávala, nakonec jsem vyrazila na nákup a ulovila úžasné botky vhodné pro mírnou až střední pronaci. A nejlepší jsou na nich ty neonové tkaničky! (A taky se v nich dobře běhá, i když ty tkaničky jsou prostě senzační!:-))

Markéta Zajícová foto
  • přečteno: 8527/8290×, 3 komentáře
Moje první desítka Moje první desítka

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (20 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Markéta | 26. 8. 2013 17.15 hod. | 78.102.132.xx
S vložením tréninkvého plánu ráda pomůžu, klidně se ozvi třeba na FB :) (Mám tam černobílou fotku)
Myslím, že našlapuju správně, protože po koupi bot to přestalo bolet ;)

Radka | 21. 8. 2013 9.20 hod. | 217.212.230.xx
Děkuji za velice pěkný článek. Tak nějak mi to vše v něm bylo povědomé.
Jen ten tréninkový plán si neumím vložit do telefonu.
Hodně úspěchů !

Monica | 21. 8. 2013 6.19 hod. | 85.93.116.xxx
Parádní Markéto! Když jsem v červnu začínala, tak nejen že jsem běžela stejně pomalu, ale ještě to musela prokládat chůzí :D dnes je pro mě 6,5m tempo celkem pohodové. Ta holeň – nenašlapuješ moc na patu? Já dokud nezačla našlapovat na bříško, tak zvedáním přední části nohy jsem si ty přední bércové svaly šíleněn namáhala a tu bolest znám.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : chtěl jsem napsat 2 měsíce a čtyři dny »
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : pokračování: jsem přesně 2 a čtyři dny měsíce od operace a chodím bez berlí, musím sice pomalu, ale…»
  • Běžecké středy Běžecké školy na Praze 14 – Černém Mostě : Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda i v letošním roce probíhá příprava pokročilých běžců, zda…»
  • Trasa půlmaratonu vede mezi skvosty Karlových Varů : Dobrý den, mapa závodu je vždy dostupná na stránce runczech.com Může se stát, že trasa se nebude…»
  • Trasa půlmaratonu vede mezi skvosty Karlových Varů : nevíte proč někdo sem nedal mapku trasy půlmaratonu? »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků