logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Moje první desítka

Moje první desítka

Markéta, Běžecká škola a Dámský běžecký klub vás zvou k účasti na 1. ročníku Hradeckého půlmaratonu.

Že by k ní vedla zrovna krátká cesta, to se teda opravdu říct nedá. Za to ten požitek z uběhnutí vzdálenosti, o které jsem snila víc jak rok, byl úžasný. A ještě lepší bylo, že jsem se na tom svém desátém nezastavila a běžela dál až do 12. kilometru. A kdybych nemusela do práce, tak tam běhám dodnes… (Dobře, dobře, tak horký to zase nebylo:-))

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Běhám pomalu… a nejen proto, že mi to řekl Miloš
  2. Ale běhám i rychle, protože to řekl Miloš
  3. Bolení holení

Ještě větší euforie se objevila nedlouho poté, když jsem svůj první desítkový čas zlepšila o necelých 9 minut na úžasnou 1 hod 5 min 30 s. Kdybyste viděli, jak jsem doma poskakovala, když jsem to zjistila, jak jsem o tom následujících několik dní pořád všem vyprávěla, jak jsem si neustále prohlížela na endomondu trasu a koukala na ten který kilometr a přehrávala jsem si, co mě asi tak mohlo zrychlit a co zpomalit.

Poslední desítku mám za 1 hod 8 min po úplně úmorných prvních třech kilometrech, kde mi volala nejdřív maminka, pak přítel, rozvázala se mi tkanička, bolely mě holeně a škrtila podprsenka, kterou jsem si mimochodem v přilehlém křoví sundala a zkusila běžet bez ní, což opravdu nebyl nejlepší nápad, takže v dalším křoví jsem si ji zase stejně obratně nandávala zpět.

Běhám pomalu… a nejen proto, že mi to řekl Miloš

tak já na to jdu, totiž běžím

Začínala jsem běhat pomalu, kolem 8-9 min/km a spousta lidí se mi pošklebovala, že touhle rychlostí oni běžně chodí a že se takhle pomalu snad ani běhat nedá. Dá. A dá se běžet i pomaleji, ale stejně mi to bylo líto. Začít běhat chce nějaké úsilí, většinou se rozběhnete hodně rychle a po pár desítkách metrů netušíte, kde jsou vaše plíce. Komu se poštěstí, ten se naučí běhat pomaleji a má z běhu opravdu krásný zážitek. A to je, alespoň pro mě, hlavní.

Navíc, když běháte takhle pomalu, tak se (sice pomalu, ale jistě) zlepšujete. Takže já jsem se tímhle svým šnečím tempem dostala pod 7 min/km. A to pěkně prosím bez jakéhokoliv snažení o rychlejší běh nebo přidání do kroku, prostě jsem vyběhla s tím, že poběžím tak, abych se cítila dobře.

Ale běhám i rychle, protože to řekl Miloš

Na stránkách běžecké školy jsem objevila tréninkový plán 30-20-10. Vypadá to skoro jako zázrak (teda výsledky tak vypadají) a když se to objevilo i v tréninkovém plánu od Miloše, nebylo na co čekat. Takže jsem si takový pěkný intervalový trénink zadala do telefonu, nasadila sluchátka a vyběhla. Překvapivě to nebylo tak strašné, celý trénink jsem zvládla v pohodě (2 série po 5 minutách). A ještě překvapivěji jsem si o 3 dny později zlepšila čas na 5 km o 2 minuty. Jako by se tělo naučilo běhat rychle, i když to na začátku bylo samozřejmě takové nemotorné, chvíli jsem se bála, že takové tempo neudržím, ale nakonec jsem celých 5 km zvládla běžet v tempu intervalové „20“.

Bolení holení

a nejlepší jsou na nich ty neonové tkaničky

Klasická strast spousty běžců, která mě provází až poslední 2 měsíce. Po přestěhování do Prahy totiž běhám na tvrdším povrchu. Bolest se bohužel stupňovala od mírné při zátěži, přes bolest na dotek a při chůzi až po probouzení se v noci. Nakonec jsem navštívila ortopeda, který vyloučil jak zánět okostice, tak únavovou zlomeninu a prohlásil, že mám ploché nohy! No, kdo by tomu věřil, že taková placatá noha může způsobit takové bolení holení! Chvíli jsem pátrala, chvíli jsem se vyptávala, nakonec jsem vyrazila na nákup a ulovila úžasné botky vhodné pro mírnou až střední pronaci. A nejlepší jsou na nich ty neonové tkaničky! (A taky se v nich dobře běhá, i když ty tkaničky jsou prostě senzační!:-))

Markéta Zajícová foto
  • přečteno: 7485/7264×, 3 komentáře
Moje první desítka Moje první desítka

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (20 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Markéta | 26. 8. 2013 17.15 hod. | 78.102.132.xx
S vložením tréninkvého plánu ráda pomůžu, klidně se ozvi třeba na FB :) (Mám tam černobílou fotku)
Myslím, že našlapuju správně, protože po koupi bot to přestalo bolet ;)

Radka | 21. 8. 2013 9.20 hod. | 217.212.230.xx
Děkuji za velice pěkný článek. Tak nějak mi to vše v něm bylo povědomé.
Jen ten tréninkový plán si neumím vložit do telefonu.
Hodně úspěchů !

Monica | 21. 8. 2013 6.19 hod. | 85.93.116.xxx
Parádní Markéto! Když jsem v červnu začínala, tak nejen že jsem běžela stejně pomalu, ale ještě to musela prokládat chůzí :D dnes je pro mě 6,5m tempo celkem pohodové. Ta holeň – nenašlapuješ moc na patu? Já dokud nezačla našlapovat na bříško, tak zvedáním přední části nohy jsem si ty přední bércové svaly šíleněn namáhala a tu bolest znám.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků