logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Moje první desítka

Moje první desítka

Markéta, Běžecká škola a Dámský běžecký klub vás zvou k účasti na 1. ročníku Hradeckého půlmaratonu.

Že by k ní vedla zrovna krátká cesta, to se teda opravdu říct nedá. Za to ten požitek z uběhnutí vzdálenosti, o které jsem snila víc jak rok, byl úžasný. A ještě lepší bylo, že jsem se na tom svém desátém nezastavila a běžela dál až do 12. kilometru. A kdybych nemusela do práce, tak tam běhám dodnes… (Dobře, dobře, tak horký to zase nebylo:-))

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Běhám pomalu… a nejen proto, že mi to řekl Miloš
  2. Ale běhám i rychle, protože to řekl Miloš
  3. Bolení holení

Ještě větší euforie se objevila nedlouho poté, když jsem svůj první desítkový čas zlepšila o necelých 9 minut na úžasnou 1 hod 5 min 30 s. Kdybyste viděli, jak jsem doma poskakovala, když jsem to zjistila, jak jsem o tom následujících několik dní pořád všem vyprávěla, jak jsem si neustále prohlížela na endomondu trasu a koukala na ten který kilometr a přehrávala jsem si, co mě asi tak mohlo zrychlit a co zpomalit.

Poslední desítku mám za 1 hod 8 min po úplně úmorných prvních třech kilometrech, kde mi volala nejdřív maminka, pak přítel, rozvázala se mi tkanička, bolely mě holeně a škrtila podprsenka, kterou jsem si mimochodem v přilehlém křoví sundala a zkusila běžet bez ní, což opravdu nebyl nejlepší nápad, takže v dalším křoví jsem si ji zase stejně obratně nandávala zpět.

Běhám pomalu… a nejen proto, že mi to řekl Miloš

tak já na to jdu, totiž běžím

Začínala jsem běhat pomalu, kolem 8-9 min/km a spousta lidí se mi pošklebovala, že touhle rychlostí oni běžně chodí a že se takhle pomalu snad ani běhat nedá. Dá. A dá se běžet i pomaleji, ale stejně mi to bylo líto. Začít běhat chce nějaké úsilí, většinou se rozběhnete hodně rychle a po pár desítkách metrů netušíte, kde jsou vaše plíce. Komu se poštěstí, ten se naučí běhat pomaleji a má z běhu opravdu krásný zážitek. A to je, alespoň pro mě, hlavní.

Navíc, když běháte takhle pomalu, tak se (sice pomalu, ale jistě) zlepšujete. Takže já jsem se tímhle svým šnečím tempem dostala pod 7 min/km. A to pěkně prosím bez jakéhokoliv snažení o rychlejší běh nebo přidání do kroku, prostě jsem vyběhla s tím, že poběžím tak, abych se cítila dobře.

Ale běhám i rychle, protože to řekl Miloš

Na stránkách běžecké školy jsem objevila tréninkový plán 30-20-10. Vypadá to skoro jako zázrak (teda výsledky tak vypadají) a když se to objevilo i v tréninkovém plánu od Miloše, nebylo na co čekat. Takže jsem si takový pěkný intervalový trénink zadala do telefonu, nasadila sluchátka a vyběhla. Překvapivě to nebylo tak strašné, celý trénink jsem zvládla v pohodě (2 série po 5 minutách). A ještě překvapivěji jsem si o 3 dny později zlepšila čas na 5 km o 2 minuty. Jako by se tělo naučilo běhat rychle, i když to na začátku bylo samozřejmě takové nemotorné, chvíli jsem se bála, že takové tempo neudržím, ale nakonec jsem celých 5 km zvládla běžet v tempu intervalové „20“.

Bolení holení

a nejlepší jsou na nich ty neonové tkaničky

Klasická strast spousty běžců, která mě provází až poslední 2 měsíce. Po přestěhování do Prahy totiž běhám na tvrdším povrchu. Bolest se bohužel stupňovala od mírné při zátěži, přes bolest na dotek a při chůzi až po probouzení se v noci. Nakonec jsem navštívila ortopeda, který vyloučil jak zánět okostice, tak únavovou zlomeninu a prohlásil, že mám ploché nohy! No, kdo by tomu věřil, že taková placatá noha může způsobit takové bolení holení! Chvíli jsem pátrala, chvíli jsem se vyptávala, nakonec jsem vyrazila na nákup a ulovila úžasné botky vhodné pro mírnou až střední pronaci. A nejlepší jsou na nich ty neonové tkaničky! (A taky se v nich dobře běhá, i když ty tkaničky jsou prostě senzační!:-))

Markéta Zajícová foto
  • přečteno: 11229/10952×, 3 komentáře
Moje první desítka Moje první desítka

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (20 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Markéta | 26. 8. 2013 17.15 hod. | 78.102.132.xx
S vložením tréninkvého plánu ráda pomůžu, klidně se ozvi třeba na FB :) (Mám tam černobílou fotku)
Myslím, že našlapuju správně, protože po koupi bot to přestalo bolet ;)

Radka | 21. 8. 2013 9.20 hod. | 217.212.230.xx
Děkuji za velice pěkný článek. Tak nějak mi to vše v něm bylo povědomé.
Jen ten tréninkový plán si neumím vložit do telefonu.
Hodně úspěchů !

Monica | 21. 8. 2013 6.19 hod. | 85.93.116.xxx
Parádní Markéto! Když jsem v červnu začínala, tak nejen že jsem běžela stejně pomalu, ale ještě to musela prokládat chůzí :D dnes je pro mě 6,5m tempo celkem pohodové. Ta holeň – nenašlapuješ moc na patu? Já dokud nezačla našlapovat na bříško, tak zvedáním přední části nohy jsem si ty přední bércové svaly šíleněn namáhala a tu bolest znám.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Rychlost, bez ní to žádný běžec nikam nedotáhne : Nějak mi není jasná ta první odrážka. S jakým odstupem před závodem mám zařadit intervaly? Pokud…»
  • Prodloužený víkend „Jen pro velký holky“ : Ilono, to nás mrzí...Tak se budeme těšit na příště! A o běhání to na tomto víkendu prioritně…»
  • Prodloužený víkend „Jen pro velký holky“ : Velmi odhodlána jsem přečetla celou nabídku,hned bych jela,ale žením kluka,tak termin…»
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Protože prostě piánko :) »
  • Dvanáctitýdenní tréninkový plán na deset kilometrů, který zrychlí výkonnostní běžce o 1 – 2 procenta. : Dobrý den, proč je proboha na ilustračním obrázku ten klavír? Předem děkuji za odpověď. Zdraví…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků