logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

O mistrech, vědcích a o PRDU :)

O mistrech, vědcích a o PRDU :)

Mistr není ten, který vám říká, že máte dělat to či ono, protože tak je to správné, tak to má byť :)! Mistr učí příkladem. Posluchač jen sedí, jde nebo běží a naslouchá, vnímá gesta, vnímá pohyby Učitele a nesnaží se pochopit, co a proč to Učitel dělá. Pouze se to snaží procítit všemi smysly, kterými nás příroda obdařila.
Mistr není ten, kdo o sobě říká: „Přijďte ke mně, já vás naučím žít, žít v souladu se sebou samými, v souladu s ostatními bytostmi, v souladu s přírodou. Mistr tohle nikdy neřekne, protože toto naučit nelze a Mistr ví, že tohle vás nikdo nikdy naučit nemůže, že jediný, kdo vás to může naučit, jste VY sami.

Zrovna tak VÁS nikdo nikdy nemůže naučit jak zhubnout, jak se dostat do kondice, běhat, skákat, cvičit, pokud myšlenka na to, TO udělat, neuzraje ve VÁS. Dokud nepřestanete přemýšlet nad tím, proč to všechno je tak, jak vám učitel – cvičitel – instruktor – kdokoli, kdo vás něco učí, ukazuje – vysvětluje a nezačnete TO DĚLAT. Dělat, protože cítíte, že jedině takhle je to správné, protože jedině tak to může fungovat – prostě, že se tomu PODVOLÍTE, přestanete s tím bojovat a snažit se tomu všemu přijít na kloub, teprve pak dosáhnete cíle – výsledku.

Rozdíl mezi učitelem a Učitelem neboli Mistrem je v tom, že učitel jen učí, co se napapouškoval. Naučil se, že to tak funguje, nebo že by to tak mělo fungovat, protože vědci zjistili, že to takto funguje. Vědec na rozdíl od Mistra nejde po podstatě života, vědec touží ostatní přesvědčit, že ví, jak to funguje, že přišel na to, jak to funguje. Vědec se snaží poznat svět skrze nejmenší částečky, myslíce si, že poznám-li jednu malou titěrnou částečku – princip jejího fungování, pak poznám další částečku, další a další, jednoho dne z nich složím celek a poznám, jak funguje ŽIVOT. Problém je v tom, že ve chvíli, kdy „zjistí“, jak funguje ta malá částečka, objeví, že ta je složená ještě z menších částeček a pro to, aby mohl pochopit tu SVOU částečku, musí přeci pochopit tu částečku, kterou objevil, že jí obsahuje. A tak místo aby se začal vyhrabávat napovrch – k samé podstatě ŽIVOTA, zahloubává – zahrabává se stále hlouběji, k PRDU, protože takto objeví jedině prd :). Takže učitel vás naučí prd, protože on učí to, co objevila věda a jak jsme si vysvětlili, věda ve své podstatě může objevit jen PRD.

Mistr s velkým „M“ je také zároveň Učitel s velkým „U“ a jde na to zcela jinak.
První co dělá je, že nic nedělá. Tedy, nesnaží se nikoho přesvědčit, že věci fungují jak fungují, že život funguje jak funguje, on prostě jen chodí, běhá, plave, cvičí, dívá se, jí, spí, rozmlouvá – ŽIJE. Nepřemýšlí nad tím, jak správně žít, aby byl v souladu sám se sebou a se vším, co jej obklopuje, ON JE v SOULADU se všemi a se vším, co jej obklopuje.
Pokud se zdá, že není s někým v souladu, tak jedině proto, že ti, co se staví proti němu, aniž by ON tomu nějak „nahrával“, tedy kromě toho, že je irituje, že je v POHODĚ, se snaží, protože mají samozřejmě SVOU PRAVDU a tu potřebují PRODAT, HO pošpinit, zničit, zašlapat do země, aby nestál v cestě JEJICH VĚHLASU, jejich slávě, jejich MAMONU.

Mistr s malým „m“ je vykladačem. Umí perfektně vysvětlit, jak věci fungují, jak život funguje, podle toho, jak to někdo zjistil, a nemusí to být nutně vědec, který to zjistil. Prostě učitel umí skvěle naučit, skvěle odpapouškovat, co se on sám naučil, ale bohužel ještě NEPOCHOPIL, jak TO funguje. Teprve, když tento učitel POCHOPÍ, stane se Učitelem.

Mistr – Učitel – nikdy nepůjde mezi lidi a nebude jim říkat: „Já jsem Učitel, já jsem Mistr, následujte mě a POCHOPÍTE. To Mistr – Učitel nikdy neudělá, nemůže to udělat, protože VÍ. Protože ví, že toto nelze.

Nikdo vás nikdy nic nenaučí, pokud se nerozhodnete, že se to naučíte, pokud ve vás toto rozhodnutí neuzraje, pokud se svému rozhodnutí plně nepoddáte, nepřestanete s ním jakýmkoliv způsobem bojovat. Prostě půjdete, poběžíte a budete ŽIVOT jen pozorovat a žít, přestanete s ním bojovat, protože nad ŽIVOTEM nelze vyhrát, ŽIVOT můžete „jen“ ŽÍT! ]

Nenechte se ošálit zástupy žáků, kteří následují různé mistry – učitele, tito mistři pochopili jediné, pochopili „Jak manipulovat davem!“ Dejte dítěti hračku a je vaše. Prostě pochopili, co si lid žádá, po čem prahne, po čem touží. Že lid prahne, touží po tom být v klidku, prostě si jen tak užívat života, bez toho, aby musel pro to něco složitého podnikat. A tak jim to dáme. Paradoxně pak TI, co následují mistry a učitele, zjišťují, že toho nějak musí dělat čím dál tím víc. A toho klídku se jím dostává čím dál tím míň. Jasně, protože mistr – učitel ví, že dítě, které si hraje – NEZLOBÍ, a tak mu ordinuje jeden úkol za druhým, dává mu další a další hračku, aby neměl ani na okamžik čas přemýšlet. Hlavně proto, aby Bože můj ho náhodou v té chvilce klidu nenapadlo, že je to všechno pěkná levárna!

A tak náš človíček následuje mistra – učitele, pomalu a jistě přichází o veškerý svůj klídek, o veškerý čas, který by měl věnovat ŽIVOTU, nakonec to s ním dopadne stejně jako s tím vědátorem, co chtěl objevit podstatu života a objevil PRD.

Ale nezoufejte, je tu jedna šance. Každý má svou šanci, a život nedává jen druhou, třetí, čtvrtou, pátou, šestou, sedmou, osmou, devátou, desátou, jedenáctou, dvanáctou …šanci. Život svého človíčka miluje, protože každý jeden človíček, stejně tak jako každá jedna bytost, je jeho součástí a ŽIVOT nerozlišuje, jestli tenhle človíček, tahle bytost je jeho větším oblíbencem, než tenhle človíček, tahle bytost. Dává každému tolik šancí, co si zaslouží :).

A tak jednou přijde chvilka, kdy se každý najednou v tom běhu života zastaví, odhodí hračku, podívá se z okna, uvidí slunce, uvidí mraky, uslyší vítr, ucítí vůni a řekne si: „K čertu s tím vším, za čím jsem se až dosud pachtil jen proto abych si mohl užívat klídku, abych si mohl užívat života s těmi, které mám rád, které miluji, a pro něž jsem si říkal, že to všechno dělám a při tom jsme nedělal nic jiného než žil podle přikázání druhých – pro co já to vlastně žil? …

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (1 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

GVKB | 22. 5. 2012 9.01 hod. | 86.49.25.xx
Drogy z tebe udělali ubožáka
Ten kdo se naučil tomu jak správně žít, ten se dožije ve spokojenosti dlouhého věku. Zdánlivě se zdá, že se tomu není třeba učit, že to přeci každý dospělý člověk ví, jak se má správně žít. Povrchně každý ví, jak se má správně žít, ale to nestačí je to jako když povrchně znáte cizí řeč. Nejprve si ujasníme co je to život a jaký má vlastně život smysl. Život to je hra o to co milujeme a potřebujeme a když jsme v této hře úspěšní má pro nás život smysl. Jelikož je zde tvrdá konkurence je velmi obtížné v životní hře uspět. Náš svět je podřízen mnohému, je třeba poznat vše, co s námi manipuluje. Pokud uděláme chybu, jsme za to potrestáni, jsou to jenom příčiny a následky. Máme mnoho pánů, jež musíme poslouchat a taky jim i naslouchat. Pány lze rozdělit na objektivní a subjektivní, objektivní páni jsou více než subjektivní páni. Objektivně nám panuje; čas, energie, logika, ekonomika, atd. Subjektivně nám panují; lakomci, sobci, egoisti, blázni, atd. Největším problémem života jsou vztahy, co nám dělají dobře, takový vztah nás zotročí a oslabí. Mnohdy je i vztah spojen s uzavřením nějaké smlouvy, málokdy je pro nás ona smlouva výhodná. U všech vztahů je rozhodující nakolik je nám blízké to, co je s námi ve vztahu. Většinou blízké vztahy nám prospívají a ty vzdálené vztahy nám škodí. Lidově řečeno; kdo se stará o cizí brzo přijde o svoje. Sobec se nestará o cizí a tak nepřijde o svoje. Autority odsuzují sobectví, aby mohli snadněji manipulovat s hlupáky. Pokrytecká elita káže, aby lid pil vodu a jedl suchý chléb, ona sama ale hoduje u plného stolu a opíjí se vínem. Dítě neumí být pokrytecké a jedno si myslet a jiné říkat a tím i konat. Dospělost mění obrazně, člověka v sobeckou svini, jež hraje o to, co potřebuje a miluje. Pokud zde chcete správně žít, musíte se stát sobeckou sviní, která je ve svojí specializaci nejlepší. Když dětství skončí, musíme si správně zvolit specializaci, kterou budeme velmi dlouho dělat. Mělo by to být něco co je nám velmi blízké a milé, jde zde o velmi důležité životní rozhodnutí. Správně ten žije, kdo se správně rozhoduje, protože moudře rozvažuje, co pro něj nejlepší je. Autority se snaží prosadit svoji subjektivní pravdu o tom, jak se má správně žít a mnohdy trestají ty, co s nimi nesouhlasí. Jde o to, co budeme milovat a čemu se budeme i dlouhodobě mnoho věnovat, zde se musíme zaměřit na to, jaký máme užitek z toho, že něco milujeme. Pokud něco milujeme tak do toho i investujeme čas a peníze, je přeci hloupé investovat do něčeho, co nám nic nepřinese. Je zde mnoho dokonalých pastí, jež se snaží o to nás polapit a donutit, abychom zde investovali a nakonec o svoje investice přišli! Obrazně to lze přirovnat k šachové hře, mnohdy nám soupeř nabídne figurku a my ji vezmeme a díky tomu hru prohrajeme. Každý se zde chce mít lépe než druzí a tak se z lidí stali sobecké svině jež neustále hrají o to co milují a potřebují! Ti co jsou slabí používají místo síly zradu a lež, oni se tváří že vás milují, ale při první příležitosti vás podrazí nebo otráví. Lidi jsou k sobě slušní jenom tehdy, pokud jsou na sobě existenčně závislí, pes je slušný ke svému pánu, protože je na něm existenčně závislý. Jsou zde tři druhy vztahů, a to vztah rovnocenný jež je spojen se soutěží a bojem o to co milujeme a potřebujeme. Ten kdo boj vyhraje, zotročí toho, kdo prohraje, jde o vztah podřízený a vztah nadřízený. Ještě zde jsou vztahy neosobní, kdy mnohdy neznáme druhého a ani se o něj nijak nezajímáme. Díky přelidnění je zde mnoho neosobních vztahů, dejme tomu vztahy k lidem ve škole a zaměstnání. Dokonce i v mnohých rodinách se osobní vztahy vytrácí a místo nich nastupují neosobní vztahy, jak zde správně jednat? Většinou se zde setkáváme s tím, že u neosobních vztahů je i bezcharakterní myšlení a konání, ten druhý je jako jedovatý had, který čeká na příležitost a když ji má tak nás kousne a otráví. U vztahů jde o dodržování slušných tolerancí a potrestání toho kdo tyto tolerance porušuje, protože se snaží na druhém parazitovat. Zde se dostáváme k použití násilí na druhém, kdy dojde ke rvačce či mučení, nebo je někomu omezena jeho svoboda. Když to nejde s tím druhým po dobrém, tak je zde snaha to zkusit po zlém a tak druhému ublížíme a on si to zapamatuje a bude myslet na to, jak nám to oplatí. Mnozí si myslí, že je za jejich zlé myšlení a konání nikdo nepotrestá, ovšem ten kdo je zlý k druhým, je zlý i k sobě a tak následkem toho bude i brzo nemocný! Vše co druhým dáváme to i od druhých dostáváme, je to systém založený na ekonomice a zde uspějí jenom ti, co umí správně žít. Svým způsobem je civilizace nemocnice, kde nemocný léčí nemocné a nemocní poroučejí nemocným, v tom je ten zásadní problém. Je opravdu obtížné správně žít v této nemocnici, protože když budete zdraví budete druhým ukazovat, že oni jsou nemocní. Podívejme se na domácí kočku ona umí správně žít, v jednoduchosti jejího myšlení a konání je dokonalost. Podvodníci co hlásají víru ve správný život, často spojují správný život s nějakou svatou vírou vždy jde o sektu, nebo o náboženství. S čím ale tedy spojit víru ve správný život? Každý jedinec je originál, který existuje v originálním prostředí, jež se neustále mění, on sám se musí rozhodnout, s čím on spojí víru ve správný život. Abych vám to ulehčil, nabízím vám jednoduchou pomůcku, vše co je jednoduché a přináší vám to užitek to je pro vás svaté. Dejte si tedy veliký pozor na to co je složité a z čeho nebudete mít užitek, jsou to pasti, do kterých vás chtějí chytit podvodníci. Mnohé si ale musí každý osobně prožít, aby tomu porozuměl, jedna věc je slyšet příběh o zradě a druhá věc je poznat jaké to je když vás zradí někdo blízký. Díky příčině a následku, zde vše je, tak jak to je a vše mezi klady a zápory nekonečně pulzuje, smrt nás jako stín všude následuje. To co je zde hodnotné o to se okolí stará a to co je nehodnotné to je okolí lhostejné, dobré zboží nepotřebuje reklamu. Ten kdo neumí správně žít z toho onemocní a tak bere léky a má mnohdy i deprese a myslí na sebevraždu. Mnozí si myslí, že stačí mít hodně peněz a hned se jim bude dobře žít, jenže čím více toho máme, tím více se o to i musíme starat a tak na sebe potom nemáme čas. Nedejte na to, co vám druzí, říkají oni neumí správně žít a tak jejich rady jsou vám k ničemu, pozorujte kočku ona umí správně žít. Pro správný život je velmi podstatné si uvědomit kdo je to ten druhý a kdo jsme my? Díky bohu se smát sobeckým sviním mohu, tak to je že ten druhý sobecká svině je. V této dokonalé meditaci je cesta k likvidaci špíny, jež je ve vašem myšlení, máte slabé sebevědomí a věříte druhým. Opakování této meditace to je jako spuštění zabezpečení u počítače a tento systém zabezpečení zlikviduje parazity ve vašem myšlení. Podstata života je v opakování toho co je správné a tak se to správné v přírodě neustále opakuje, to co se opakuje, se stává realitou a pravdou. Mnozí řeknou, nebudu si opakovat meditaci! To je jako kdyby řekli, nebudu užívat léky, ty léky jsou k ničemu. Jedna věc je něco chtít a druhá věc je pro to i něco učinit, ano je snadnější si zapálit cigaretu a hned se dostaví slastný pocit. Jenže to co rychle získáte to i rychle ztratíte a tak onen slastný pocit vydrží jenom krátce, kdežto meditace vás uzdraví natrvalo, ale to uzdravování bude probíhat pomalu.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Memovy rozmluvy o životě

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků