logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Podzimní běžecká sezóna 2013 je tady. Jak by měl vypadat váš týden před závodem?

Podzimní běžecká sezóna 2013 je tady. Jak by měl vypadat váš týden před závodem?

V sobotu vypukne podzimní běžecká sezóna. Před týdnem v článku Běžecká závodní gramotnost jsme vám přinesli praktické rady, vztahující se přímo ke startu v běžeckém závodě. Dneska se zaměříme víc na ty, co ještě nemají tendence závodit a na psychiku, to znamená, jak si na závod připravit hlavu.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Akce v září a říjnu kde můžete potkat Miloše a Danu
    1. Běžecká show Běžecké školy Miloše Škorpila
    2. Dámská pětka aneb běh za hezčí zadeček
    3. Lekce z joggingu aneb radost na každém kroku
    4. Běh z Aše do Košic
  2. Rady na týden před běžeckým závodem
    1. Nemyslete na závod, odreagujte se
    2. Nezkoušejte si tento týden, jestli tu 10 dáte
    3. Když doběháte, nezůstávejte stát, abyste si popovídali o tom, co vás čeká a koukejte se co nejdřív převléknout do suchého
    4. Co nejdřív na kutě
    5. Jak trénovat týden před závodem

Závod je vyvrcholením běžcovy přípravy, tedy měl by být. Jsou i tací, kteří když si koupí nějakou novou věc, tak návod k obsluze berou až ve chvíli, kdy jim jejich miláček přestává fungovat – sem patřím i já. Stejně tak přistupují však i k odstartování své běžecké kariéry. Prostě se jim na MS líbilo, jak běhala Zuzana Hejnová, Pavel Maslák, Lenka Masná, Usain Bolt a tak si to chtějí zkusit hned naostro. To neradím.

Ty, co se jim běh zalíbil a chtějí začít běhat, bych rád pozval na čtyři akce, kde budu působit jako ambasador běhání a radit, jak běhat dobře.

Akce v září a říjnu kde můžete potkat Miloše a Danu

Běžecká show Běžecké školy Miloše Škorpila

Běžecká show Běžecké školy Miloše Škorpila

31.8.2013 ve 15 hodin v OC Letňany bude odstartována 1. Běžecká show Běžecké školy Miloše Škorpila. Běžecká show je doprovodným programem vernisáže Výstavy plné humoru, kterou zde pořádá Mirek Vostrý, kterého znáte z četných obrázků, které pro mě kreslí, a jeho přítele Míry Štíchy.

Moje show bude mít dvě naprosto stejně dlouhé části, tedy každá z nich bude trvat hodinu a půl. První jak výše uvedeno začne v patnáct hodin a druhá v 16:30. Obě části budou mít stejný průběh: Nejdříve budu povídat cca půl hodiny o běhání, o jeho bonusech a nástrahách a pak si na hodinku, s těmi, kdo dorazí, vyběhneme do nejbližšího okolí OC Letňany, kde se podívám zúčastněným na zoubek, tedy na jejich běžecký styl a opravím, co půjde.

Dámská pětka aneb běh za hezčí zadeček

Dámská pětka aneb běh za hezčí zadeček

3.9.2013 – Kladno. Tady sice běhat nebudu, můj zadek by nejspíš v soutěži krásy dámských a holčičích zadečků neobstál, ale každopádně tam s Danou budeme a budeme se snažit šířit kolem sebe dobrou náladu, a kdo si přiskočí pro radu, tak ji dostane. Tu radu:).

Lekce z joggingu aneb radost na každém kroku

Lekce z joggingu aneb radost na každém kroku

14.9.2013 budou moci konečně zajásat Brňáci a běžci či běžkyně z nejbližšího okolí, i když mám zprávy, že dojedou i účastníci ze Slovenska. Ten den totiž v 9 hodin ráno obživnou, a to doslova, v parku Lužánky Lekce z joggingu aneb radost na každém kroku.

Již více jak dva roky pro vás Pavel Kosorin píše stejnojmenný text a protože finišují přípravy jejího knižního vydání, tak jsme se domluvili, že mu dáme ještě před tím živou podobu. Jednak proto, že bychom chtěli poznat lidi, kteří nejen běhají, ale kteří mají též blízko k tomu, zamýšlet se nad životem a také proto, abychom od nich vyzvěděli, jak se na život, běh, života běh, dívají oni.

Lekce z joggingu budou trvat 5 a půl hodiny, dost na to, abychom si my s Pavlem, ale hlavně s těmi, co přiběhnou, mohli popovídat, zajoggovat, trošku popít iontových nápojů, pojíst datlí či jiných doplňků běžecké výživy. Těch 5 a půl hodiny věříme, bude i dost na to, abych zodpověděl vaše otázky a popravil váš běžecký styl.

Běh z Aše do Košic

Přípravy běhu z Aše do Košic, který poběžím od 26.9. do 5.10. a kde se budete moci ke mně připojit, už pomalu finalizují, takže v nejbližších dnech už vám snad budu moci nabídnout podrobný itinerář, abyste se mohli rozmyslet, kde pro vás bude nejvýhodnější naskočit do pelotonu běžců, kteří mě budou chtít na mé cestě doprovázet a podpořit tak i Sportovní klub vozíčkářů.

Rady na týden před běžeckým závodem

Nemyslete na závod, odreagujte se

Je to dva roky zpátky, kdy si pro sebe zabrali stránky Běžecké školy Máňa a Lojza, dva povedení notoričtí běžečtí začátečníci, takže pokud vám to spojení dvou slov něco říká, tak bych řekl, že jste adepty na to si jejich příběh přečíst. Pokud si myslíte, že ne, tak bych vám to doporučil k přečtení rovněž, a to z jednoduchého důvodu: přestanete myslet na blížící se závod, a trošku se zklidníte. To je právě to, co teď nejvíc potřebujete.

Nezkoušejte si tento týden, jestli tu 10 dáte

Co rozhodně nepotřebujete, je zkoušet si tento týden, jestli tu 10 dáte. Věřte mi, že pokud jste trénovali a běhali 2 – 4x týdně, tak ji dáte a v cíli, pokud vám chutná pivo, si dáte na oslavu ještě jednu, možná i dvě, či tři, ale pak bych brzdil, přeci jenom budete mít už tu jednu v nohou a ony by vás pak mohly přestat poslouchat.

Když doběháte, nezůstávejte stát, abyste si popovídali o tom, co vás čeká a koukejte se co nejdřív převléknout do suchého

Když dokončíte svůj běžecký trénink, tak nezůstávejte stát na místě, nevyměňujte, nezkoušejte páčit zkušenosti z vašich spoluběžců, ale co nejdříve se převlékněte do suchého. Byla by škoda, abyste těsně před závodem chytili rýmu nebo nastydli. Tělo člověka, když je v nejlepší fyzické pohodě, je také nejlepším pamlskem pro různé viry a bacily. Bůh ví, jak to ty malé potvory vycítí, ale je fakt, že v takové chvíli se do běžce či běžkyně nejraději zakusují. Tak jim nedávejte zbytečně šanci.

Co nejdřív na kutě

Hodiny naspané před půlnocí vám dodají dvakrát víc energie, než ty, kdy uléháte do postele po půlnoci, o těch k ránu už nemluvím vůbec. Takže se snažte v předzávodním týdnu chodit spát co nejdřív. Spánek je pro sportujícího člověka nejlepší a nejúčinnější formou regenerace. Pomůže vám více, než v přemíře naběhané kilometry. Takže jasný, chystáte se na 10, tak v 10 ať jste v posteli!

Jak trénovat týden před závodem

Týden před závodem už nic nedoženete, takže se o to ani nesnažte. Když to vezmu od konce, tak:

  • sobota – normálně nasnídejte, pak si dejte dřívější, ale o to lehčí oběd
  • pátek – dejte lehce (50 – 75% TF max) 20 – 25 minut běhu, prostě se jen lehce zahřejte, abyste prohřáli svaly, lehce se protáhněte. Rozhodně nechoďte do krajních poloh, zranit se můžete zrovna tak při nadměrném tréninku, tak při nadměrném protahování
  • čtvrtek – volno
  • středa – lehce 30 – 40 minut (50 – 75% TF max)
  • úterý – 10 min lehce (50 – 65% TF max); protažení, abeceda, 20 – 25 min (80 – 85% TF max); 10 min (65 – 50% TF max)
  • pondělí – volno

Šťastný běh!

Miloš Škorpil foto
Podzimní běžecká sezóna 2013 je tady. Jak by měl vypadat váš týden před závodem? Podzimní běžecká sezóna 2013 je tady. Jak by měl vypadat váš týden před závodem? Podzimní běžecká sezóna 2013 je tady. Jak by měl vypadat váš týden před závodem?

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (22 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Míla | 27. 8. 2013 10.01 hod. | 85.70.33.xxx
Škoda, že se akce v Letňanech kryje s WRP :-(

Andreas | 26. 8. 2013 12.14 hod. | 62.77.119.xxx
A nejlepší jsou voděodolné náplasti. U obyčejných se mi stávalo, že během závodu spadly. Nakonec se mi osvědčily voděodolné z DM. Jsou levné, v krabiččce jich je hodně a drží fest :)

Pavel | 26. 8. 2013 8.51 hod. | 83.240.125.xxx
Miloši, díky za článek. Mám dotaz z trochu jiného soudku. Při delším běhu mi mokré triko odřelo bradavky. Stalo se mi to poprvé (s během začínám). Předpokládám, že se asi něčím "přelepí", ale rád bych to slyšel od profíka :). Předem díky za reakci.

Dana Titánka: Pavle, bradavky se přelepují náplastí. Do tohoto článku jsem to nedával, ale jinak je dosti častým úkazem vidět na půlmaratonech a maratonech zakrvácená trička běžců, kteří si myslí, že se jim to stát nemůže. Díky za dotaz.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

kde se diskutuje

  • Přirozený běžecký styl. Bříško, pata, celá noha, odvalení, zakopnutí, let : Dobrý den, asi to sem moc nepatří, ale chtěla bych Vás poprosit o radu. Od mala nerada běhám…»
  • Deset tipů, jak si v zimě zadělat na top běžeckou formu na jaře a v létě : Jake byste mi prosim doporucili termopradlo na behani a podle ceho vybirat? Moc se mi libi toto…»
  • Doktoři mi řekli, že s velkým sportováním včetně běhu se mám rozloučit : Martine držím palce začínáš dobře jen tak dál !!! »
  • Poleťte si zaběhat na Madeiru! : Již letííííííííííííííííííííííííím »
  • Nikdy není pozdě začít běhat, stačí jen nazout staré kecky a vyběhnout : Napřed jsem si říkal proč se Neumann jmenuje Barbara. Když Paula je v Čechách Radcliffová .... …»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků