logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

A zjevil se Miloš....

A zjevil se Miloš....

Pamatuji si na ten okamžik docela jasně. Seděla jsem na rohu vany se studenou vodou. Měla jsem ponořený oteklý kotník a fyzioterapeutka mi právě zapnula vířivku. V ruce jsem držela knížku o běhání a zažívala jsem pocit „vím, že nic nevím.“ V tu chvíli mě napadlo: Chtělo by to trenéra! Od toho dne mé běhání dostalo směr.

Měla jsem za sebou první běžecké pokusy, které trvaly asi dva měsíce. Zvládala jsem střídat chůzi s během a běh nikdy nebyl delší než minutu v kuse. Nic moc, ale já byla nadšená. Bylo to víc, než jsem kdy dokázala.

Pak ale přišel pád ze schodu (jednoho, ne množné číslo). V hlavě jsem měla trochu šampaňského a popravdě řečeno i pořádný zmatek. V šeru jsem přehlédla poslední schod a přivodila si těžký výron kotníku. Týden jsem se plazila a čekalo se, zda budu muset na operaci. Nakonec to skončilo nechodící sádrou. Byla jsem na sport natolik nabuzená, že jsem s ní jezdila na rotopedu. Alespoň něco. Pak mi ji sundali a já sotva udělala krok. Touha běhat mě ani po dvou měsících neopouštěla. Pochopila jsem, že o běhu nic nevím a že to bude chtít odborníka. A tak se zjevil v mém životě Miloš.

Popravdě až zpětně jsem pochopila, s jakou ikonou mám tu čest. Nečetla jsem jeho knihu a znala jsme ho jen z internetové poradny, kde jsem čerpala informace. Dostala jsem nabídky od tří odborníků a on byl nejsympatičtější (červenáš se, když to čteš?) a jako jediný měl zkušenosti i se začátečníky.

V mém životě udělal velký třesk. Na rovinu přiznávám, že nebýt jeho, asi bych už neběhala. Z počátku to ale bylo jak setkání s mimozemšťanem. No dobře, tak z jiné planety Miloš není, ale rozhodně pocházel, z jiného světa než já.

Vezměme si takové tykání. Běžci si tykají, já jsem zarytý vykač. Miloš byl první opravdový běžec, se kterým jsem se setkala. Jeho bezprostřednost mi způsobila kulturní šok. Prvního půl roku jsem mu zarytě vykala, přestože on mi tykal. Nestrannému pozorovateli musely naše hovory připadat komické. Já se úctou k němu skoro klaněla a on mluvil, jako bychom byli už roky kamarádi.

Na první tréninkový plán jsem se vyloženě těšila. Má první reakce při jeho shlédnutí byla: „To si snad dělá legraci?!“ Byl mírný. Byl tak mírný, že jsem si říkala, zda mi stojí vůbec za to, oblékat se do běžeckého. Z mého běhu a chůze 1:1 jsem udělala pořádný krok zpátky. Miloš po mně zpočátku chtěl jen tři minuty běhu proložené pětiminutovými bloky chůze. Byla to taková pohoda, že jsem u tréninků nudou skoro zívala.

Přiznávám, že jsem i trochu prudila (tatínek vždycky říkal, že nemám úctu k autoritám). Proč tak málo, ptala jsem se. Miloš mi vysvětlil, že jsem každý sport v minulosti vzdala, protože jsem do něj šla moc hrrr. Musím začínat pomalu a jedině tak mám šanci vydržet. Zpětně přiznávám, že fakt měl pravdu.

Sedávala jsem nad plánem a kochala se tím, co mě čeká: „Na Vánoce už budu běhat půl na půl. Jééé taky v únoru už mám dvacet minut běhu v kuse. To jsem zvědavá, jestli to dokážu.“ Byla to doba, kdy deset kilometru pro mě byla obrovská a těžko dosažitelná meta. Bojovala jsem s každou minutou navíc. Opravdu. Týden od týdne se mé běžecké bloky prodlužovaly o minutu. Těch 60 sekund navíc mi přišlo jako velký skok. Mé tělo nezvyklé na jakýkoli sport bylo v šoku, co to po něm chci.

Poprvé jsem deset kilometrů dala na běhátku začátkem letošního února. O dva týdny později jsem to zopakovala i venku. Pokaždé s časem okolo 65 minut (na tom se vlastně do dneška nic nezměnilo). Stále to bylo střídání chůze a běhu, ale cíl, který jsem si za pomoci Miloše vytyčila, se zdařil.

Půl roku jsem se připravovala na závod dlouhý deset kilometrů. Nakonec jsem je uběhla jen v tréninku. Před závodem mě skolilo nachlazení a já ho odpískala. Závodům jsem dodneška nepřišla úplně na chuť. Jsem člověk, pro kterého je cesta cílem a závod jen nutnost pro zvýšení motivace. Příště vám povyprávím, jak jsem začala se souvislým během (aneb chůzí už ani krok), jak dramaticky dopadl můj první závod a jak jsem se dostala mezi titány.

"Titánka" Peggy foto
  • přečteno: 8438/8399×, 1 komentář

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

12Honzade | 5. 12. 2009 22.35 hod. | 80.243.103.xx
peggy. moc se tesim na tvoje hezke postrehy, ale jeste vic me posledne zaujala ta „jiskriva“ diskuse s tematem svatebniho behu a tak:)
Nezapomen nas drzet informovane i o vyvoji v tomto smeru, aby vsichni mohli trenovat na tolik ocekavany svatebni beh:) s Pyjarem..:)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice100
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků