logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak jsem prožila (přežila) Hradecký půlmaraton

Jak jsem prožila (přežila) Hradecký půlmaraton

Na článek o předzávodní nervozitě a natěšení jsem se bohužel nezmohla. Moje příprava v poslední fázi byla téměř ukázkově špatná a já se styděla vám to přiznat.

Se začátkem října mi začal nový semestr, což znamenalo téměř obden návštěvu restauračních zařízení, kdy si mé tělo příliš neodpočinulo. Týden před závodem jsem se byla proběhnout pouze jednou a nedbala žádných rad, vlastně až na jednu – jíst těstoviny. Těch jsem si celý týden dopřávala hodně, a nejen těch. V pátek jsem měla pocit, že na mě něco vlezlo (za to mohla určitě nervozita), dala jsem si zázvorový čaj a šla pro změnu do hospody. Celý večer jsem myslela na to, že bych měla jít spát před půlnocí, že to je právě ta noc, kdy si mám odpočinout nejvíce. Celkem úspěšně jsem se domů dostala před jednou a dala si jen dvě vína. Po nich jsem si začala myslet, že to bude dávačka a že vlastně vůbec nastydlá nejsem.

V sobotu jsem se přesunula do Hradce, kde mám příbuzné a mohla tedy přenocovat u nich. V klidu jsem si vyzvedla číslo a těšila se. Nervózní jsem byla, ale natěšená taky. Proběhnout jsem se nešla (sportovní oblečení mi přivezl doprovodný vůz až v den závodu). Večer jsem se pořádně najedla, odmítněte ty dobroty, co teta nachystala. Dala jsem si opět víno, abych se ujistila, že na to mám a lépe se mi spalo.

Jak jsem prožila Hradecký půlmaraton

Dopoledne v den závodu už jsem se nemohla dočkat, až bude odstartováno. Už jsem chtěla běžet a mít vše za sebou. Při příjezdu na start ze mě veškerá nervozita odpadla. Byla jsem fascinována pohledem na dav běžců – všichni jsme se sem sjeli za stejným cílem – zaběhnout půlmaraton a pokud možno si ho co nejvíce užít. Kvůli frontě na WC jsem málem nestihla start. Do koridoru jsem se zařadila minutu před startem a nestihla najít vodiče na 2 hodiny. Půlmaraton pod dvě hodiny byla moje ambice. Možná, že kdybych si přece jen dala záležet a vodiče našla, byl by můj průběh závodu příjemnější. Prvních deset kilometrů jsem letěla jak střela a uběhla je za 55 minut, což se mi doposud nepovedlo. Od 11. kilometru jsem začala výrazně zpomalovat. Za 11. kilometrem mě předběhl vodič na 2 h a stovky dalších:-). V tu chvíli jsem začala počítat kilometr za kilometrem, těžce dupala a myšlenky mi černaly. Svůj cíl doběhnout pod dvě hodiny jsem nejprve změnila na cíl doběhnout alespoň jako minule (necelé 2:05) a poté na doběhnout, což se mi nakonec splnilo.

Trasa byla velice příjemná (mě osobně velmi potěšil běh kolem stadionu), organizace byla taky velmi povedená, stejně jako celá atmosféra závodu. Nejlepší ale byli fanoušci na trati, vždycky mi to dodá nejvíc energie a udělá mi radost, když povzbuzují cizí lidé či samotní běžci. Na mě na trati čekalo několik příbuzných, kterých v Hradci mám dost, trasu jsem si krátila také čekáním na ně.

Nedokázala jsem zrychlit ani v cílovém kopečku, ani před ním, ani nikde jinde. Přestože se mi nepodařilo překonat minulý čas, doběhla jsem velmi šťastná. Skvělé vzpomínky a pocity ve mně jistě dlouho přetrvají. Těším se na další závod a na další běhání. Můj další cíl je Janovských 11, kam jsem se přihlásila pár dní před půlmaratonem. Ve světle nových okolností musím říct, že bych to nyní neudělala a radši trénovala na příští rok. Je to závod, kde téměř jistě skončím poslední, což určitě není žádná ostuda, ale nepříjemné mi to je.

Na závěr bych chtěla poděkovat Milošovi za jeho tréninkový plán a možnost realizace, stejně jako ostatním běžcům za podporu a motivaci. Běhání je skvělá věc. Držím vám všem palce, ať se vaše (nejen) běžecké cíle naplní:-).

Kamila Kosinova foto
  • přečteno: 6387/6250×
Jak jsem prožila (přežila) Hradecký půlmaraton

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Můj závod – jak se mi běželo

všechny články Můj závod – jak se mi běželo

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků