logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů

Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů

Pokud je důvodem vaší tréninkové pauzy naplánovaná přestávka, menší zranění či lehčí nemoc, tak doba 4 – 6 týdnů, kdy máte tréninkový výpadek, se dá z hlediska běžecké formy dohnat celkem rychle. Zvláště pak, když v této době nevypadnete z tréninku zcela, ale 2 – 3x v týdnu můžete zařadit nějakou alternativní formu pohybu (plavání, cyklistiku, aqua jogging/running...).

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Co s vámi udělá 4 – 6 týdenní pauza, když nebudete moci dělat vůbec nic
  2. První dva týdny běžeckého tréninku po tréninkové pauze
  3. Třetí a další týdny běžeckého tréninku po tréninkové pauze

Co s vámi udělá 4 – 6 týdenní pauza, když nebudete moci dělat vůbec nic

Pokud během 4 – 6 týdenní pauzy nemůžete provádět ani alternativní formy tréninku, které by vám pomohly udržet obecnou vytrvalost, nemáte po této pauze prakticky na čem stavět.

První dva týdny běžeckého tréninku po tréninkové pauze

Pokud jde o svaly, tak 4 týdny nečinnosti, pokud už máte svalový aparát dobře vybudovaný, s nimi moc negativního neprovede. Přesto je dobré v prvních dvou týdnech po pauze se zaměřit zejména na vytrvalostní formy tréninku prostřednictvím pomalých běhů a k tomu si přidat posilování core.

Třetí a další týdny běžeckého tréninku po tréninkové pauze

Od třetího týdne již můžete do tréninku zařadit lehký fartlek s vkládáním rychlejších úseků do délky 300 metrů. V dalších týdnech pak můžete délku tempových úseků postupně prodlužovat. Postupně budete cítit, jak si tělo vzpomíná na již známé tréninkové podněty, na to, co jste v tréninku běhali nebo prováděli před pauzou, jak se vám forma vrací.

Po čtyřech až šesti týdnech už by pro vás neměl být problém ani tempový trénink, tedy v tom případě, že jste ho prováděli už před pauzou.

První závodní test si můžete udělat cca po osmi týdnech návratu do tréninku. Nečekejte však od něj žádný zázrak a už vůbec ne zaběhnutí osobního rekordu. Je to skutečně jen test vaší výkonosti po osmi týdnech tréninku, abyste věděli, jak na tom se svou formou jste, co ještě není úplně tak, jak by mělo být a na čem je třeba zapracovat.

Osobní zkušenost s aqua runningem

V létě na soustředění v Chorvatsku nám Katarina nechala nahlédnout do aqua runningu. Nikdy bych nevěřil, že se dá ve vodě tak zpotit. Pokud se vám při vyslovení nebo napsání názvu „aqua running" vybaví obrázek lidí běhajících po dně bazénu s hloubkou vody do 60 – 80 centimetrů, tak vězte, že si pletete aqua running s regeneračním běháním ve vodě. I když i to dá jednomu pořádně zabrat, ale v případě některých zranění můžete těžko v tréninku uplatnit.

Při aqua runningu se běhá ve vodě stejně jako na suchu, ale v hloubce, tedy v žádném případě to není ani v nejmenším běhání po dně, ale jen a jen běhání ve vodě. Všichni, kdo jsme to v to poslední odpoledne našeho soustředění absolvovali, jsme si to hodně užili a jak říkám, zpocení jsme byli, jako bychom tu půlhodinu běhali v kopečcích okolo Tučep. Tak tolik dnes k aqua runningu, do konce roku vám o něm napíšeme mnohem víc, abyste ho mohli do svých tréninků zařazovat v době, kdy nebudete moci z důvodu nějakého zranění normálně běhat, nebo abyste si svůj trénink mohli zpestřit.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

honza | 15. 12. 2017 15.31 hod. | 84.16.97.xxx
zdravím
poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s tím.Třeba nějaké doplňky stravy.
předem děkuji za odpověd.

Míša | 19. 7. 2017 23.01 hod. | 94.112.216.xx
Zdravím,
mám natržená svalová vlákna na bérci, nemůžu tedy pokračovat v tréninku na půlmaraton a bohužel ani zatím nevím, kdy budu moct. Chci se zeptat, jaký sport bys mi Miloši doporučil, aby kondice neklesla úplně na nulu. Díky moc!

fotoMiloš Škorpil: Míšo, lehká chůze by mohla pomoc, se sporty je to bída, ale mohlo by pomoci veslování na veslařském trenažeru, ale chce si to hlídat, abys při zatáhnutí dozadu nepropínala nohu, nebo vůbec vypustit nohy a jen tahat rukama a trupem.

Hynek | 4. 11. 2013 17.48 hod. | 37.4.82.xxx
Miloši, prosím tě jak by to vypadalo když by během toho 4 týdenního běžeckého výpadku byla ostrá kompenzace. Plavání + cyklistika – vytrvalostní tréninky, silové, simulace intervalů + posilování. Díky moc

fotoMiloš Škorpil: Hynku, v tom případě nejde vlastně o pauzu, jen změnu zaměření tréninku, takže co se týče fyzičky a systémů je tělo pořád plně funkční. Tam bych doporučil jen, první týden, kdy se vrátíš k běhání běhat ve volném tempu, aby se obnovily běžecké schopnosti.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Desetiměsíční trénink pomohl Milanovi splnit si sen, kvalifikovat se na Spartathlon : Zdravím, váš článek mne zaujal a moc se mi líbí. Jen nerozumím těm procentům. Jedná se o rychlost?…»
  • Chi Running – revoluční přístup k běhání bez námahy a zranění : Chirunning je perfektná a zároveň veľmi praktická kniha. Tipy na strečing, výživu, techniku aj…»
  • Tuky, zdroj běžecké energie na zimu. Máte obavu ze zimy a chladu? Namažte se : Miloši, svatá pravda. Souhlas ve všem! »
  • Největší bludy a omyly o běhu a jak to vlastně je doopravdy : Dobrý deň. Ja už som počúval aj argument,že slušní ľudia nešportujú,že som nenormálny,nikto nebehá.…»
  • Jak trénovat, aby se člověk zlepšoval a to bez ohledu na věk : Má smysl běhat, když mám těžkou fyzickou práci a někdy po ní padám únavou. Pokud jdu pak běhat, tak…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků