logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 53

LEKCE Z JOGGINGU 53

Pro běžecké boty platí totéž, co pro milování – čím méně gumy, tím větší zážitek.

  • Lidé si stěžují, že to s nimi jde z kopce. Ale když jim ukážete tu správnou cestu, řeknou vám, že do kopce se jim nechce.
  • Péče o zdraví nespočívá ve znalostech, ale v disciplíně. Vygooglujte si deset zásad, na kterých se všichni shodnou a pak důsledně dodržujte alespoň pět z nich. A bude-li mezi nimi i pohyb, máte vyhráno.
  • Při běhu i během posilování se učte hlavně odpočívat, protože tohle je pravým smyslem těchto činností.
  • Běhejte co nejčastěji tam, kde roste mech. Pak bude narůstat i pokoj ve vaší duši a uzdraví se každá nemoc.
  • Na botách nešetřete a na ponožkách taky ne. Ale nejvíc se zajímejte o to, co je dobré pro vaše nohy.
  • Průměrný doktor rozumí zdraví asi tak jako Dr. Oetker.
  • Někdo sní o tom, jak bude jednou hrdinně umírat při běhu v Death Valley. Já se nemůžu dočkat, až se každý den ráno znovu narodím na své joggingové trase.
  • Jako těžítko v kanceláři používám činku. Tak si neustále připomínám, že abych svoji práci dobře zvládal, potřebuju soustavně posilovat svoje tělo i duši.
  • Včelí královna i dělnice mají naprosto shodné DNA. Dělnice je ale menší než královna, v porovnání s ní je vlastně zakrnělá, protože určité skupiny genů jsou u ní vypnuty. Ale když včelí královna zahyne a některá dělnice se začne živit jako královna, to znamená mateří kašičkou, promění se v královnu. Poučení? Běhej a jez a obojí dělej pořádně!
  • Lidské tělo je strašně inteligentní a soběstačný systém. Umí si o všechno říct – co potřebuje i co nechce. Prostě božský vynález.
  • Přechod k minimalismu je tak trochu jako příprava na věčnost. Jednou přece všichni opustíme tenhle svět jako Abebe Bikila – úplně naboso.
  • Kdeže ty loňské běhy jsou! Chcete-li běhat pro zdraví, běhejte pravidelně, pomalu a hlavně rááááááádi!

Z připravované knihy Miloš Škorpil, Pavel Kosorin: Lekce z joggingu aneb radost na každém kroku.

Doporučená hudba: Kate Bush, Director´s

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 6789/6612×, 2 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (24 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Pavel Navrátil | 11. 11. 2013 10.04 hod. | 147.251.110.xxx
a moudré... Tělo je opravdu božský vynález, ale tajemství je v návodu na použití. ten nebyl přiložen, ale musíme je postupně objevovat. A to chce trpělivost!

Martina Kurková | 10. 11. 2013 15.02 hod. | 90.181.3.xxx
Krásné!!!!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice100
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků