logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běhání naboso je zdravější. Přečtěte si, jak začít

Běhání naboso je zdravější. Přečtěte si, jak začít

Je přirozenější, prospívá pohybovému aparátu i lymfatickému systému. Na chůzi či běh naboso však musíte tělo připravit a navyknout postupně. Vysvětlíme vám, jak na to.

Člověk byl beze všech pochybností zrozen k běhu a jeho nohy byly evolucí zkonstruovány tak, aby po nich chodil a běhal naboso. Argumenty, že noha současného člověka chůzi a běhu naboso kvůli používání bot odvykla, jsou úplně mimo. Lidská noha se vyvíjela miliony let a těch asi 250 let, co člověk nosí boty, s ní po anatomické stránce nic neudělalo.

Samozřejmě, ortopedi vás budou od chození či běhání naboso či v minimalistických botách odrazovat a lámat vás naopak do obuvi, v níž si vaše noha bude připadat jako ve "španělské botě". Mýlí se však. Pohyb naboso člověku prospívá po mnoha stránkách.

Zbytek vám vysvětlí Rungo

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (5 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Martin | 4. 11. 2013 12.50 hod. | 194.39.218.xx
Jak psal někdo v diskusi na rungo: běhání naboso je navíc i velmi zábavné. Brzy na jaře jsem koupil minimalistické botky a nosím je všude, i do práce. Postupně s nimi zvyšuji dávky běhu a ladím "správnou techniku" (za informace děkuji běžecké škole, i TV pořadu Tempo) a už teď, po 3/4 roce můžu potvrdit, že moje běhání přešlo do úplně jiné dimenze. Dávám vyšší objemy než dřív a přitom tak lehce.. Bos občas běhám také, ale to je můj další, postupný cíl..

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké vybavení

všechny články Běžecké vybavení

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běhání na běžeckém pásu : Zdravím všechny spoluběžce, běhám na běhacím páse z 90%, venku běhám jen závody, za rok jsem…»
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : dobry den, ja by som sa chcela opytat aka je pauza medzi jednotlivimi rovinkami: 3x [10x rovinky…»
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Zdravím pane Škorpil, potřeboval bych zlepšit čas na běh 400 a 1500 metrů. Neměl byste typ na…»
  • Běžecká abeceda od A do Z : Nemuzu na netu dohledat, kde se na noze nachazi brisko nohy, mate foto? Dekuji »
  • Osmitýdenní tréninkové plány pro překonání hranice šedesát, padesát a čtyřicet minut na deset kilometrů : Dobrý den. Chci se zeptat, naco slouží sobotní běh v STBP II.? Má posouvat laktátový práh, nebo? »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků