logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běhání naboso je zdravější. Přečtěte si, jak začít

Běhání naboso je zdravější. Přečtěte si, jak začít

Je přirozenější, prospívá pohybovému aparátu i lymfatickému systému. Na chůzi či běh naboso však musíte tělo připravit a navyknout postupně. Vysvětlíme vám, jak na to.

Člověk byl beze všech pochybností zrozen k běhu a jeho nohy byly evolucí zkonstruovány tak, aby po nich chodil a běhal naboso. Argumenty, že noha současného člověka chůzi a běhu naboso kvůli používání bot odvykla, jsou úplně mimo. Lidská noha se vyvíjela miliony let a těch asi 250 let, co člověk nosí boty, s ní po anatomické stránce nic neudělalo.

Samozřejmě, ortopedi vás budou od chození či běhání naboso či v minimalistických botách odrazovat a lámat vás naopak do obuvi, v níž si vaše noha bude připadat jako ve "španělské botě". Mýlí se však. Pohyb naboso člověku prospívá po mnoha stránkách.

Zbytek vám vysvětlí Rungo

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (5 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Martin | 4. 11. 2013 12.50 hod. | 194.39.218.xx
Jak psal někdo v diskusi na rungo: běhání naboso je navíc i velmi zábavné. Brzy na jaře jsem koupil minimalistické botky a nosím je všude, i do práce. Postupně s nimi zvyšuji dávky běhu a ladím "správnou techniku" (za informace děkuji běžecké škole, i TV pořadu Tempo) a už teď, po 3/4 roce můžu potvrdit, že moje běhání přešlo do úplně jiné dimenze. Dávám vyšší objemy než dřív a přitom tak lehce.. Bos občas běhám také, ale to je můj další, postupný cíl..

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké vybavení

všechny články Běžecké vybavení

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků