logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běhání je nejlepší způsob, jak zůstat mladý a v kondici

Běhání je nejlepší způsob, jak zůstat mladý a v kondici

Alchymisté od chvíle, kdy toto řemeslo spatřilo světlo světa, hledají elixír mládí a přitom jim leží přímo před nosem, tedy lépe řečeno pod nosem. Jsou to nohy, přátelé – nohy! Ne však nohy ledajaké, ale nohy posouvající se po přímce stále vpřed, nebo třeba i do strany, ale hlavně nohy vykonávající pohyb. A  pohyb je tím elixírem, který znamená život.

Existuje spousta teorií, jak si prodloužit mládí, jak se udržet zdravý a v kondici, ale pokud v nich není obsažen pohyb, tak je můžete s klidným svědomím šoupnout rovnou do stoupy. Bez pohybu se prostě nic nehne.

Ha! Teď ses chytnul do pavučiny vlastních slov, napadne ty, pro něž je pohyb, tím spíše běh, nepřítelem číslo 1. Je to jasné, když se nic nehne, nemůže se hnout ani náš stav, to znamená, že když zůstaneme pěkně sedět doma na pozadí, zůstaneme pořád mladí.

Pravda – tohle by mohla být pravda. Ale pouze tehdy, pokud by se nám podařilo zastavit čas. A takový nápad, tedy zastavit čas, neměl doposavad nikdo. Tedy, ono už to napadlo asi každého, ale doposavad se to nikomu nepovedlo. Navíc, zastavit čas je stejný nesmysl, jako chtít zůstat mladý a při tom pro to nehnout nohou, rukou či celým tělem.

Přitom chodit – běhat je tak snadné, jen se to nesmíme snažit dělat tak, jak nás to naučili, tedy vlastně nenaučili ve škole. Protože tam to nebylo o běhání, ale o týrání neviňátek, na nichž se jednou za rok chtělo uběhnout co nejrychleji nějakou vypsanou vzdálenost. Začínalo to 300 metry a končilo 3 kilometry či Cooperovým testem, podle toho, jaký je ročník vašeho narození. Většinou to končilo dřevěnýma nohama a vyvrhnutým obsahem žaludku. A o tom opravdu běh není.

Běh je totiž o radosti, o splynutí člověka s přírodou nebo místy, jimiž probíhá. Běh je též, ačkoliv je to individuální sport, jedinečná možnost, jak si užívat pohyb společně se svými přáteli, nebo se svými přáteli běhat na dálku, pokud k tomu použijete nějakou moderní techniku, tedy buď chytrý mobil či sportovní hodinky vybavené GPS.

Pokud jste pravidelnými návštěvníky Běžecké školy, tak už víte, jak to dělat, aby byl běh právě tím radostným aktem, který do vašeho života přináší uklidnění a činí váš život harmonickým. Protože nás čeká zima, kdy se většinou rozložíme na kavalcích a zavřeme, tak bychom vás dnes rád pozval ke společným běhům na dálku a to za pomoci Běžeckých kroužkůDámských běžeckých klubů.

Od pondělí 2. prosince, tedy již za týden, se rozeběhnou tréninky pod mým vedením v rámci Running Clubu respektive Running Mallu. Každé pondělí vyběhnu se začátečníky, s nimiž se budeme učit základům Přirozeného běžeckého stylu a písmenkům Běžecké abecedy. Každou středu pak vyběhnu s mírně pokročilými – tyto tréninky už budou trošku náročnější a budu zde více působit jako skutečný běžecký trenér, protože za vámi, chrti, už se rozhodně honit nebudu, takže mými nástroji budou stopky, bičík a píšťalka a sem tam možná i pochvala.

Takže pokud ještě nejste členy Running Clubu a chcete běhat se mnou, tak si pospěšte, týden uteče co by Miloš dup, tak abyste pak nestáli před Running Mallem jako kůl.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků