logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běžec a pestrost. Proč střídat styl běhu a jak správně došlapovat

Běžec a pestrost. Proč střídat styl běhu a jak správně došlapovat

Každá jednostrannost je špatná a pro běžce to platí obzvlášť. Přílišné nadšení pro běh, hraničící se závislostí, nebo neměnné opakování pouze jedné osvědčené varianty běhání se nám může z dlouhodobého hlediska spíše vymstít.

Chceme-li běhat pro radost a pro zdraví, nikoliv pouze pro výsledky jako několik málo elitních běžců, musíme dát našemu běhání rozumné meze. Neměli bychom propadnout "běhománii", běhání by nemělo ovládnout veškerou naši energii ani volný čas.

Vytrvalostní běh je navíc ze své podstaty jednotvárný. Proti monotónnosti, která časem hrozí každému běžci, můžeme nejlépe bojovat zařazováním jiných sportů a dalších aktivit (a to celoročně, ne pouze na podzim po skončení běžecké sezony). Pokud tedy hovoříme o pestrosti naší běžecké přípravy, myslíme i na lyžování, plavání, in-line bruslení, cyklistiku, nordic running a walking, koordinační cviky atd.

Než budete pokračovat dál na Rungo, musím k tomu napsat jednu připomínku.

Nerudný týpek

Milan Kůtek, který je autorem článku, má jistě pravdu v tom, že není dobré propadat stereotypům, ale než si při běhu začnete hrát se styly, je potřeba naučit se základy toho správného. Dokud se nenaučíte správný běžecký styl, pak vám ani měnění stylů nepomůže vyhnout se zraněním a nezrychlí vás, zkrátka proto, že nepochopíte, kde je jádro Přirozeného běžeckého stylu. Mnohem víc než měnění běžeckých stylů vám pomůže se v běhu zlepšit a vyhnout se stereotypům, když budete více cvičit, protahovat se a posilovat. Když místo 60 minut běhu poběžíte jen 40, a těch 20 minut věnujete právě na ty výše uvedené činnosti. Když jsme slezli ze stromu, postavili se na zadní, tak jsme, abychom někde našli či ulovili svou večeři, běželi za svým jídlem, občas jsme se pro něj sklonili, občas se pro něj plazili po břiše, občas si pro něj vylezli na strom anebo skočili do vody.

Dobrou chuť a Šťastný života běh

Rungo cz foto
  • přečteno: 5783/5497×, 4 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

SlavoK | 27. 11. 2013 9.05 hod. | 15.203.137.xx
Milane;
1. Coz o to, doma by se i nasli, spis se je naucit a pouzivat
2. Uvod clanku me zaujal a taky Milosuv komentar, tak jsem si to precetl. Tezko vedet dopredu o cem clanke je nez si ho prectu, Takze tohle doporuceni moc nechapu.
3. Vlastni clanky o behani nepisu, na odborne se necitim dost odbornik. Nicmene mam dost praktickych i teoretickych znalosti abych si dovolil nektere clanky okomentovat. Rada menit tempo treninku se ale myslim opakuje jak v bezeckych clancich, tak v ruznych diskusich o behani dostatecne casto. Namatkou davam odkaz na dva, ktere duvody pro obmenovani tempa popisuji jednodusej a pro bezecke pokroky jsou jiste prinostnejsi.
Zel neje mi vlozit okaz na www, tak takhle:
na bezecke skole clanek: JAK TRÉNOVAT, ABY SE ČLOVĚK ZLEPŠOVAL A TO BEZ ROZDÍLU VĚKU
na behej com: Róbert Štefko hobíkům: Běhejte méně, ale intenzivněji

zuzu | 26. 11. 2013 18.19 hod. | 85.70.131.xxx
To Milan Kůtek: BRAVO!!! Zuzka Součková

SlavoK | 26. 11. 2013 14.07 hod. | 15.203.137.xx
Tak nakonec z celeho clanku vyplinulo, ze autor doporucuje stridat rychlost a to nejlepe formou fartleku – hrou s rychlosti. Tomu snad neni co vytknout, snad jen to, ze proc se nekdo musi za kazdou cenu napsat tak komplikovany clanek aby poradil milionkrat opakovene – stridejte rychlosti, vyhnete se stereotipu...

Milan Kůtek: Doporučil bych tři věci:
1.napsat Ježíškovi o Pravidla českého pravopisu
2.příště takový článek nečíst, neboť kdo vše ví, nemusí již nic číst
3.uvést pro nás ostatní odkaz na Vaše články, které jsou jistě méně komplikované, ale o to přínosnější
Díky, MK

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků