logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běhání v zimě (mrazu) a dešti – dobré je být v teple v suchu a moc neklouzat

Běhání v zimě (mrazu) a dešti – dobré je být v teple v suchu a moc neklouzat

Konečně nám začal ten správný marast. Poslouchám, jak déšť vyťukává stále svou na skleněné tabule mého střešního okna. Kde jsou ta rána, kdy mě probouzelo sluníčko šimrající pod nosem? Fuj, tak dneska mě rozhodně ven nikdo nedostane. Uvařím si grog nebo dobrej svařáček, vezmu do ruky knížku a notebook, chvíli si budu číst, chvíli spát, chvíli psát, třeba o tom, jak běhat v dešti.

Tak jak běhat v dešti?

Je to divný, ale úplně stejně jako když je venku krásně, jen se na to je potřeba jinak nachystat.
Pokud jde o mě, tak si na sebe vezmu:

  • funkční slipy
  • funkční ponožky
  • funkční tričko s dlouhým rukávem (podle teploty lehké nebo střední tloušťky)
  • funkční mikinu (ta podle teploty být může, ale nemusí)
  • cyklokalhoty O2
  • cyklovětrovku O2
  • nepromokavé nebo vodě odolné běžecké boty

Proč cyklokalhoty a cyklovětrovku?

Protože jsem si je vyzkoušel a jsou:

  • lehké a skladné, takže v mé běžecké brašně nezaberou skoro žádné místo
  • mohu v nich běhat v tom největším sajrajtu, doma je pak jen osprchuji a jsou zase jak nové
  • ochrání mě perfektně před deštěm a větrem a při běhu se v nich nepotím, tedy ne víc než normálně
  • větrovka, kterou mám, má navíc stopovatelnou kapuci, kterou když přestane pršet snadno sroluji a schovám pod límec. Kapuce je tak akorát, takže když ji mám na hlavě mi nebrání ve výhledu a na to já jsem obzvláště háklivý, jak mi něco brání ve výhledu, tak to musí dolů! A abych nezapomněl, v podpaždí má odvětrávací otvory – uzavíratelné na zip a pak taky na zádech pěkně velkou kapsu, do které snadno schovám mapu a mobil a nemusím mít strach, že je promočím
  • bunda má navíc reflexní plošky a je celá intenzivně žlutá, a když v ní běžím v noci, jsem už zdaleka všem motoristům viditelný a uctivě se mi vyhýbají
  • a protože jsou jak cyklokalhoty, tak cyklovětrovka opravdu lehoučké a skladné, tak je mohu mít v tomto deštivém období u sebe pořád a ve chvíli, když se spustí proudy vody shůry, je natáhnu a jdu si, kam mě nohy nesou a nemusím se starat o deštník, či hledat kde bych přečkal, než ten nahoře zavře kohoutky, protože není špatný čas na to být venku, je jen blbě oblečený člověk

Člověk, který nevyhledává slunce, vyhledává lékaře či lékárny

To, že mohu být i v téhle čině venku, je pro mě důležité i proto, že se tím chráním proti podzimní, zimní i jarní depce, které člověka „napadají" právě ve chvíli, kdy mu chybí světlo. Světlo od sluníčka, i když je to sluníčko schováno za clonou dešťových mraků, tak ty paprsky, léčivé paprsky, kvůli nímž říkali naši předci, že kam nemůže slunce, chodí lékař, tak těmhle paprskům mraky nevadí a cestu ke mně si najdou. Ode mne se chce jediné, abych byl co nejvíc venku a to ve dne. V noci, v noci k nám ani tyhle paprsky cestu nenajdou. Takže pokud jste kancelářské krysy, snažte se být denně alespoň 20 minut na denním světle, je to ta nejlepší prevence proti těm třem depkám. A pak si taky trošku protáhnete tělo, trošku ho okysličíte, spustíte svůj metabolizmus a začne vám to všechno lépe pálit. Pálit v hlavě, pálit tuky, cukry a vůbec všechno, co v sobě nechceme mít. Jo, člověk by neřekl, k čemu všemu může jednomu posloužit cyklistická bunda a kalhoty, obzvláště když jsou nepromokavé!

Boty do deště a do bahýnka

Pokud jde o ty boty, tak budu mrcha a nechám vás, aby jste si vybrali ty, které vám nejlépe budou sedět, protože v tomhle počasí stačí člověku málo, aby ho něco rozhodilo a když vám doporučím

Cabrakany,

či do deště velmi vhodnou

Snova Riot 2 GTX

Snova Riot 2 GTX – lehkou trailovou obuv s GORE membranou, Formotion systémem pro lepší přilnavost s terénem a expandovaným Torsion systémem jako prevencí proti zraněním,

Salomon S – LAB BLACK

nebo Salomon S – LAB BLACK, vy si je koupíte! No a pak zjistíte, že VÁM nesedí, tak kdo za to bude moct? :). Ale vážně, jak Cabrakany, tak Salomony či adidasky jsou určitě dobrá volba a jde jen o to, abyste si je už v prodejně dobře odzkoušeli, to znamená se v nich i trošku proběhli, abyste věděli, že vám skutečně sedí a rozhodli se podle toho, které VÁM padnou nejlépe, v nichž se cítíte nejlépe!

Po běhu hned do sprchy a do suchého

I když budete na běhání v dešti dobře oblečení, nepromoknete, ve chvíli kdy skončíte s během začne vaše tělo rychle stydnout a tak se snažte co nejrychleji dostat do tepla a do sprchy, abyste se umyli a převlékli do suchého.
Pokud chodíte po běhání do sauny nebo do páry, tak je to v pohodě, akorát byste do nich neměli chodit po závodě nebo po těžkém tréninku, tedy v ten samý den kdy jste běželi závod nebo těžký trénink, nedělá to totiž moc dobře vašemu srdci a tak si nechte tuhle kratochvíli až na den příští.

Předpověď na dny příští a ježíšek

Pokud jde o to klouzání, tak to jsem tam dal proto, že na víkend je předpověď sněhu, deště a mrazíků, takže se může snadno stát, že už to bude leckde pěkně klouzat. Pokud nemáte doma

nesmeky, tak bych o nich začal uvažovat, navíc je to i velmi vhodný dárek pro vaše rodiče či prarodiče – určitě lepší než obligátní bačkory, i když jako bačkory vypadají.

Klouzat nemusíte ani v lakýrkách či v lodičkách

Je jasné, že natáhnout si nesmeky na lodičky či lakýrky, není to pravé ořechové. Ale i pro tyhle boty tu je řešení.

Miloš Škorpil foto
Běhání v zimě (mrazu) a dešti – dobré je být v teple v suchu a moc neklouzat Běhání v zimě (mrazu) a dešti – dobré je být v teple v suchu a moc neklouzat Běhání v zimě (mrazu) a dešti – dobré je být v teple v suchu a moc neklouzat Běhání v zimě (mrazu) a dešti – dobré je být v teple v suchu a moc neklouzat Běhání v zimě (mrazu) a dešti – dobré je být v teple v suchu a moc neklouzat

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké vybavení

všechny články Běžecké vybavení

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků