logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Zdravý „fast food" je zelený

Zdravý „fast food" je zelený

Tím, jak se my, lidé, stáváme stále pohodlnějšími a uspěchanějšími, hledáme také pohodlnější a rychlejší přípravu kvalitních pokrmů. Toho využívají tzv. fast foodové (fast = rychlý, food = jídlo) restaurace, které sice rychlé občerstvení nabízejí, ale se zdravou výživou to má málo společného. Pokud tedy chceme (i ti nejpohodlnější z nás) jíst rychle a přesto zdravěji, uděláme náramně dobře, když se naučíme pravidelně konzumovat zelené potraviny. Jsou totiž dokonalým doplňkem stravy a prevencí mnoha budoucích zdravotních obtíží.

Ječmen (nebo také mladý ječmen, zelený ječmen) je mírně alkalický, svěží, enzymaticky živý nápoj plný vitaminů, minerálních látek, stopových prvků a aminokyselin z výhonků mladého ječmene. Pro člověka jsou listy mladého ječmene jednou z nejvyváženějších a nejvýživnějších potravin, jaké lze v přírodě najít. K tomuto závěru dospěl japonský vědec dr. Hagiwara po létech bádání v oblasti zelených potravin, který se ječmenem sám vyléčil a jako první jej zavedl na trh. Jedna lžička prášku má srovnatelnou výživnou hodnotu jako několik kusů organicky vypěstované zeleniny.

GREEN MAGMA – ječmen

Na světovém trhu má ječmen své pevné místo téměř 50 let a za tu dobu bylo na jeho účinky vypracováno několik desítek vědeckých prací a lékařských studií, které prokazují jeho blahodárný vliv na lidský organizmus. Z jeho účinků lze jmenovat například: posílení imunitního systému, zlepšení trávení a vyprazdňování, očistu a detoxikaci, podporu krvetvorby, působení proti alergiím, ekzémům a zánětům, odstranění krvácivosti dásní, zápachu z úst a pálení žáhy, vyrovnání pH při překyselení organizmu.

GREEN MAGMA – ječmen

Z mnoha složek, které obsahuje, stojí za zmínku alespoň dvě:

Ječmen je bohatý na přírodní zázrak – chlorofyl. Ten je znám především pro své dezinfekční vlastnosti. Proto je možné zelenou šťávu použít i zevně při ošetření popálenin a kožních zranění. Působí protizánětlivé a má antioxidační vlastnosti. Chlorofyl také pomáhá tělu přijímat železo a napomáhá tak při odstranění chudokrevnosti a únavy. Při užívání chlorofylu (zeleného „krevního" barviva rostlin) byl totiž zaznamenán i vzrůst hladiny hemoglobinu (červeného krevního barviva živočichů).

Díky šetrnému zpracování obsahuje ječmen celé spektrum živých enzymů. Vědci identifikovali v lidském těle přes 3 000 enzymů. Bez enzymů dochází k narušení všech důležitých životních funkcí jako je trávení, dýchání, pohyb apod. Zelený ječmen obsahuje více než 20 enzymů a nové studie odhalují další. Většina komerčně dostupných enzymatických přípravků (i těch na systémovou enzymoterapii) získává enzymy z krve či orgánů živočichů a obsahuje mnohdy jen tři (pouze trávicí) enzymy. Mnozí odborníci tyto zdroje zpochybňují a doporučují ryze rostlinnou enzymoterapii.

Scott Jurek – Jez a běhej

Ze zkušenosti se dlouhodobé užívání ječmene projeví na i celkové kondici a výkonu. Není proto překvapením, že mnozí sportovci ječmen znají a zařazují do svých tréninkových programů. Jedním z nich je např. ultramaratonec Scott Jurek. Scott Jurek je profesionálním fyzioterapeutem a běžeckým trenérem, který je současně mnohými považován za špičku amerických ultramaratonistů. Časopis UltraRunning Magazine Scotta vyhlásil Ultraběžcem roku 2007. Scott přičítá velkou část svých úspěchů své veganské stravě, která obsahuje i denní dávku výrobků z ječmene, které konzumuje během závodů. Ze zkušenosti dobře ví, že tyto doplňky zvyšují jeho výkonnost, protože mu dodávají hodnotné živiny, antioxidanty a detoxikační látky, které mu nejen dodávají energii, ale i poskytují ochranu před toxiny a podporují buněčnou regeneraci.

Svým nutričně bohatým a cenným obsahem je zelený ječmen všestranně využitelný; ať jej používáme jako přírodní multivitamin pro děti, či jako omlazující a vitalizující nápoj pro seniory, nebo ideální doplněk stravy pro těhotné a kojící maminky, nebo jako rehydratační roztok při průjmových onemocněních, nebo jako účinný iontový a regenerační koktejl pro sportovce, nebo při řešení nutriční podvýživy u obézních pacientů, nebo také jako zásadotvornou potravinu pomáhající udržet acidobazickou rovnováhu (třeba u diabetiků, při hyperurikémii) a u dialyzovaných pacientů jako zdroj kvalitních (esenciálních) aminokyselin. Stačí jej jednoduše rozmíchat do vlažné vody nebo přidat do ovocných koktejlů s čerstvým ovocem či zeleninou (tzv. smoothie).

Nápoj z mladého ječmene lze skutečně zařadit mezi praktické multifunkční superpotraviny třetího tisíciletí.

Mladý ječmen si budete můžete objednat na e-shopu Běžecké školy.

  • přečteno: 7383/7092×, 1 komentář
Zdravý „fast food" je zelený Zdravý „fast food" je zelený Zdravý „fast food" je zelený

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (6 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Vanda | 25. 2. 2016 18.25 hod. | 194.228.20.x
Děkuji za hezký článek. Určitě by bylo dobré zmínit, o jaké enzymy v zeleném ječmeni se jedná. Hodně se o tom píše, ale ještě nikdo neuvedl druh a množství. Trošku mi to připomíná Pepka námořníka a jeho špenát. V lécích systémové enzymoterapie jsou sice jen 3 nebo 5, ale přesně se uvádí jaké a v jakém množství. Mimochodem ten živočišný není z krve (trypsin) a mému manželovi zachránil téměř život, tak jsem na to trochu háklivá. Omlouvám se :)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Zelené potraviny

Běžecká strava

všechny články Běžecká strava

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků