logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Zdravý „fast food" je zelený

Zdravý „fast food" je zelený

Tím, jak se my, lidé, stáváme stále pohodlnějšími a uspěchanějšími, hledáme také pohodlnější a rychlejší přípravu kvalitních pokrmů. Toho využívají tzv. fast foodové (fast = rychlý, food = jídlo) restaurace, které sice rychlé občerstvení nabízejí, ale se zdravou výživou to má málo společného. Pokud tedy chceme (i ti nejpohodlnější z nás) jíst rychle a přesto zdravěji, uděláme náramně dobře, když se naučíme pravidelně konzumovat zelené potraviny. Jsou totiž dokonalým doplňkem stravy a prevencí mnoha budoucích zdravotních obtíží.

Ječmen (nebo také mladý ječmen, zelený ječmen) je mírně alkalický, svěží, enzymaticky živý nápoj plný vitaminů, minerálních látek, stopových prvků a aminokyselin z výhonků mladého ječmene. Pro člověka jsou listy mladého ječmene jednou z nejvyváženějších a nejvýživnějších potravin, jaké lze v přírodě najít. K tomuto závěru dospěl japonský vědec dr. Hagiwara po létech bádání v oblasti zelených potravin, který se ječmenem sám vyléčil a jako první jej zavedl na trh. Jedna lžička prášku má srovnatelnou výživnou hodnotu jako několik kusů organicky vypěstované zeleniny.

GREEN MAGMA – ječmen

Na světovém trhu má ječmen své pevné místo téměř 50 let a za tu dobu bylo na jeho účinky vypracováno několik desítek vědeckých prací a lékařských studií, které prokazují jeho blahodárný vliv na lidský organizmus. Z jeho účinků lze jmenovat například: posílení imunitního systému, zlepšení trávení a vyprazdňování, očistu a detoxikaci, podporu krvetvorby, působení proti alergiím, ekzémům a zánětům, odstranění krvácivosti dásní, zápachu z úst a pálení žáhy, vyrovnání pH při překyselení organizmu.

GREEN MAGMA – ječmen

Z mnoha složek, které obsahuje, stojí za zmínku alespoň dvě:

Ječmen je bohatý na přírodní zázrak – chlorofyl. Ten je znám především pro své dezinfekční vlastnosti. Proto je možné zelenou šťávu použít i zevně při ošetření popálenin a kožních zranění. Působí protizánětlivé a má antioxidační vlastnosti. Chlorofyl také pomáhá tělu přijímat železo a napomáhá tak při odstranění chudokrevnosti a únavy. Při užívání chlorofylu (zeleného „krevního" barviva rostlin) byl totiž zaznamenán i vzrůst hladiny hemoglobinu (červeného krevního barviva živočichů).

Díky šetrnému zpracování obsahuje ječmen celé spektrum živých enzymů. Vědci identifikovali v lidském těle přes 3 000 enzymů. Bez enzymů dochází k narušení všech důležitých životních funkcí jako je trávení, dýchání, pohyb apod. Zelený ječmen obsahuje více než 20 enzymů a nové studie odhalují další. Většina komerčně dostupných enzymatických přípravků (i těch na systémovou enzymoterapii) získává enzymy z krve či orgánů živočichů a obsahuje mnohdy jen tři (pouze trávicí) enzymy. Mnozí odborníci tyto zdroje zpochybňují a doporučují ryze rostlinnou enzymoterapii.

Scott Jurek – Jez a běhej

Ze zkušenosti se dlouhodobé užívání ječmene projeví na i celkové kondici a výkonu. Není proto překvapením, že mnozí sportovci ječmen znají a zařazují do svých tréninkových programů. Jedním z nich je např. ultramaratonec Scott Jurek. Scott Jurek je profesionálním fyzioterapeutem a běžeckým trenérem, který je současně mnohými považován za špičku amerických ultramaratonistů. Časopis UltraRunning Magazine Scotta vyhlásil Ultraběžcem roku 2007. Scott přičítá velkou část svých úspěchů své veganské stravě, která obsahuje i denní dávku výrobků z ječmene, které konzumuje během závodů. Ze zkušenosti dobře ví, že tyto doplňky zvyšují jeho výkonnost, protože mu dodávají hodnotné živiny, antioxidanty a detoxikační látky, které mu nejen dodávají energii, ale i poskytují ochranu před toxiny a podporují buněčnou regeneraci.

Svým nutričně bohatým a cenným obsahem je zelený ječmen všestranně využitelný; ať jej používáme jako přírodní multivitamin pro děti, či jako omlazující a vitalizující nápoj pro seniory, nebo ideální doplněk stravy pro těhotné a kojící maminky, nebo jako rehydratační roztok při průjmových onemocněních, nebo jako účinný iontový a regenerační koktejl pro sportovce, nebo při řešení nutriční podvýživy u obézních pacientů, nebo také jako zásadotvornou potravinu pomáhající udržet acidobazickou rovnováhu (třeba u diabetiků, při hyperurikémii) a u dialyzovaných pacientů jako zdroj kvalitních (esenciálních) aminokyselin. Stačí jej jednoduše rozmíchat do vlažné vody nebo přidat do ovocných koktejlů s čerstvým ovocem či zeleninou (tzv. smoothie).

Nápoj z mladého ječmene lze skutečně zařadit mezi praktické multifunkční superpotraviny třetího tisíciletí.

Mladý ječmen si budete můžete objednat na e-shopu Běžecké školy.

  • přečteno: 14504/14028×, 1 komentář
Zdravý „fast food" je zelený Zdravý „fast food" je zelený Zdravý „fast food" je zelený

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (6 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Vanda | 25. 2. 2016 18.25 hod. | 194.228.20.x
Děkuji za hezký článek. Určitě by bylo dobré zmínit, o jaké enzymy v zeleném ječmeni se jedná. Hodně se o tom píše, ale ještě nikdo neuvedl druh a množství. Trošku mi to připomíná Pepka námořníka a jeho špenát. V lécích systémové enzymoterapie jsou sice jen 3 nebo 5, ale přesně se uvádí jaké a v jakém množství. Mimochodem ten živočišný není z krve (trypsin) a mému manželovi zachránil téměř život, tak jsem na to trochu háklivá. Omlouvám se :)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Zelené potraviny

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jaro, léto, podzim, zima v životě člověka a životě běžce : Vždycky si sem chodím i pro povzbuzení, potěchu duše. Ale dnešní Motto dne je jak rána klackem do…»
  • Je třeba řešit při nákupu běžeckých bot pronaci, supinaci, neutrální nášlap? : Dobrý den, běhám 4x týdně cca 15km po silnici. Nedávno mi začalo bolet na vnitřní straně holeně asi…»
  • Cháron tě zve k sobě – chceš-li mu utéct, zpomal – buď trpělivý, vše má svůj čas, i ty budeš vítěz : Dobrý deň A niektorým pomôže k pomalému tempu,až sa naučia kontrolovať svoje ego. »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Dobrý den, prosím o radu potřebuji natrénovat do května 2019 běh 3 km do 12 minut, zatím uběhnu…»
  • Chcete si užít maraton sami – určení správného tempa : Zdar. o mesiac idem prvý maratón v Bratislave. Dal som si testovací polmaratón. rýchlosť 6min/km.…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků