logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Rozbor běžeckého stylu: váhavý běžec

Rozbor běžeckého stylu: váhavý běžec

Jakub se na první pohled běhu brání. Sice je na něm vidět evidentní snaha běžet dopředu, ale když se na jeho ukázku zadíváte podrobněji, nemůžete si nevšimnout, jak v tom sedí. Nohy jsou daleko vpředu a horní polovina těla za nimi.

Způsobeno je to tím, že má za to, že je třeba při běhu dělat co nejdelší kroky. Co je na tom špatného? Těžiště (střed těla – core) je pozadu, zatímco má být v centru dění (a to doslova), má být v době došlapu nad dopadovou nohou nebo mírně před ní a hlava má být mírně před těžištěm. Tak, jak to učí škola přirozeného běhu.

Na Jakubovi je vidět, že provedení přirozeného běhu už studoval. Snaží se, aby došlapoval na střed chodidla. Pokud se vám ale jeho video podaří zastavit v šesté vteřině, uvidíte jak: noha je natažená před středem těla, horní část těla se ji snaží dohnat, střed těla zůstává pozadu a v tuhle chvíli dochází k zalomení v pase – Jakub si do toho sedá.

Co s tím má Jakub, případně i vy, máte-li stejný problém, dělat, tak to už vám tady neřeknu, ale řeknu vám to na Rungoj.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (3 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Dvacetitýdenní tréninkový plán Miloše Škorpila na pět a deset kilometrů : Dobrý den, měl bych jeden technický dotaz. V 19 týdnu v plánu na 10 km je v úterý plánován interval…»
  • Běhání na běžeckém pásu : Pás ? Nechápu.... Vždyť na běhu je nejkrásnější plout přírodou... vnímat vůni lesa, louky ....…»
  • Běhání na běžeckém pásu : Zdravím všechny spoluběžce, běhám na běhacím páse z 90%, venku běhám jen závody, za rok jsem…»
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : dobry den, ja by som sa chcela opytat aka je pauza medzi jednotlivimi rovinkami: 3x [10x rovinky…»
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Zdravím pane Škorpil, potřeboval bych zlepšit čas na běh 400 a 1500 metrů. Neměl byste typ na…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků