logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Spirulína – modrozelená spirála

Spirulína – modrozelená spirála

Spirulina je modrozelená řasa známá svojí náročností na čistotu prostředí, ve kterém žije. Patří mezi spirálovité mikrořasy, kterým se dobře daří v alkalických vodách.

Spirulina je zdrojem přirozených lehce zpracovatelných bílkovin a bohatým přírodním zdrojem zeleného rostlinného barviva chlorofylu. Vedle toho obsahuje i velké množství železa v chelátové formě (10 g spiruliny obsahuje stejné množství železa jako 450 g špenátu), vápník, zinek, draslík a hořčík. Důležitý je i obsah antioxidačně působících látek, beta-karotenu (10 g spiruliny jej obsahuje stejně jak o 4,5 litru kravského mléka anebo 14 vajec) a vitamínů skupiny B. Zvláště významná je přítomnost vitamínu B12, zcela netypická pro rostlinnou říši.

Obsahuje 60 – 65 % bílkovin, včetně všech osmi esenciálních aminokyselin, a proto je ideálním doplňkem stravy pro sportovce, vegany, starší a oslabené lidi. Další pro život nezbytnou skupinou, kterou organismus nedokáže syntetizovat, jsou polynenasycené mastné kyseliny, jakou je například kyselina gama-linolenová, obsažená i v mateřském mléce a podílející se mimo jiné také na snižování hladiny plazmatického cholesterolu.

Spirullina a vápník

Pro všechny bojovníky s nadváhou je dobré vědět o obsahu fenylalaninu. Tato aminokyselina svým působením na chuťové centrum v mozku snižuje chuť k jídlu. Je však třeba vždy znovu zdůraznit, že pro úspěšnou redukci nadváhy je naprosto nezbytnou součástí každého programu pravidelný pohyb. Díky vysokému obsahu jódu a draslíku je pravidelné užívání řasy vhodné při hypofunkci štítné žlázy, která je jednou z příčin pomalého metabolismu a následně i přibývání na váze. Spirulina dále napomáhá trávení a vyplavování toxických látek z organismu a podle japonských zdrojů nás ochraňuje i před radiačními vlivy.

Spirullina a selen

Při sportu, pěších túrách a jiných náročných činnostech jsou spirulinové tablety významným doplňkem, jehož obrovskou výhodou je snadné užití například i v průběhu rušného pracovního dne anebo tréninku bez zatížení trávicího traktu organismu (při získávání energie pomocí běžné stravy dochází na úkor sympatiku k posílení činnosti parasympatiku, tj. například ke zvýšení vylučování trávících šťáv a podpoře asimilačních pochodů, ovšem i za útlumu činnosti kosterního a svalového systému).

Spirulina je určena jako každodenní doplněk stravy pro lidi s vysokou pracovní zátěží, ve stresových obdobích života, jako doplněk redukčních kúr, pro vegetariány a vegany, pro atlety a další sportovce budující svalovou hmotu, pro mladé a starší lidi a obecně jako suplement dodávající energii přirozeným způsobem.

Spirulinu je možné obohatit o některé pro zdraví významné prvky, jako je selen a calcium. Děje se tak přirozeně při kultivaci řasy. Do speciálních bazénů, ve kterých je spirulina pěstována, jsou tyto prvky přidány a řasa si je z vody díky své absorbční schopnosti sama vstřebá a uloží ve větší míře. Tak je forma dodání prvků pro organismus přirozená a snadno vstřebatelná. Selen je silný antioxidant a slouží k prevenci civilizačních nemocí a vápník je minerální látka potřebná pro zdraví našich kostí a zubů.

Spirulina si tedy právem může dělat nárok být významným doplňkem naší každodenní výživy.

Spirulínu si můžete koupit v e-shopu Běžecké školy

  • přečteno: 12458/12064×
Spirulína – modrozelená spirála Spirulína – modrozelená spirála

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Zelené potraviny

Běžecká strava

všechny články Běžecká strava

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Hubnutí – zákeřná nemoc, která jednou vyhubí lidstvo aneb hubnutí do úplného zblbnutí : Docela by mě zajímalo, zda existuje něco jako ideální váha pro běžce, kde je ten dobrý poměr…»
  • Bolí vás po běhání klouby? Je běh sport, který není vhodný pro lidi s nadváhou či ty, co s nimi mají problémy? : Dobrý den. Hezký článek. Kvalitu Phlogenzymu mohu ze své zkušenosti jednoznačně potvrdit. »
  • Každá mince má dvě strany, aneb co všechno se můžeme naučit od běžeckých zranění : Ahoj, tak už jsem se konečně dostal k nějaké reakci na Miloše články. Nejprve bych chtěl…»
  • Tři základní pravidla sestavení tréninkového plánu pro běžce : Mám trochu posunutou představu, co je to pomalý běh, tempo maratonu +60-75s je trénink obecné…»
  • Předprodej speciální edice triček Běhám tak pomalu, protože... : Michale, předpokládám, že teď už je tvá objednávka vyřešena, kdyby cokoli, obrať se prosím mailem…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků