logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Spirulína – modrozelená spirála

Spirulína – modrozelená spirála

Spirulina je modrozelená řasa známá svojí náročností na čistotu prostředí, ve kterém žije. Patří mezi spirálovité mikrořasy, kterým se dobře daří v alkalických vodách.

Spirulina je zdrojem přirozených lehce zpracovatelných bílkovin a bohatým přírodním zdrojem zeleného rostlinného barviva chlorofylu. Vedle toho obsahuje i velké množství železa v chelátové formě (10 g spiruliny obsahuje stejné množství železa jako 450 g špenátu), vápník, zinek, draslík a hořčík. Důležitý je i obsah antioxidačně působících látek, beta-karotenu (10 g spiruliny jej obsahuje stejně jak o 4,5 litru kravského mléka anebo 14 vajec) a vitamínů skupiny B. Zvláště významná je přítomnost vitamínu B12, zcela netypická pro rostlinnou říši.

Obsahuje 60 – 65 % bílkovin, včetně všech osmi esenciálních aminokyselin, a proto je ideálním doplňkem stravy pro sportovce, vegany, starší a oslabené lidi. Další pro život nezbytnou skupinou, kterou organismus nedokáže syntetizovat, jsou polynenasycené mastné kyseliny, jakou je například kyselina gama-linolenová, obsažená i v mateřském mléce a podílející se mimo jiné také na snižování hladiny plazmatického cholesterolu.

Spirullina a vápník

Pro všechny bojovníky s nadváhou je dobré vědět o obsahu fenylalaninu. Tato aminokyselina svým působením na chuťové centrum v mozku snižuje chuť k jídlu. Je však třeba vždy znovu zdůraznit, že pro úspěšnou redukci nadváhy je naprosto nezbytnou součástí každého programu pravidelný pohyb. Díky vysokému obsahu jódu a draslíku je pravidelné užívání řasy vhodné při hypofunkci štítné žlázy, která je jednou z příčin pomalého metabolismu a následně i přibývání na váze. Spirulina dále napomáhá trávení a vyplavování toxických látek z organismu a podle japonských zdrojů nás ochraňuje i před radiačními vlivy.

Spirullina a selen

Při sportu, pěších túrách a jiných náročných činnostech jsou spirulinové tablety významným doplňkem, jehož obrovskou výhodou je snadné užití například i v průběhu rušného pracovního dne anebo tréninku bez zatížení trávicího traktu organismu (při získávání energie pomocí běžné stravy dochází na úkor sympatiku k posílení činnosti parasympatiku, tj. například ke zvýšení vylučování trávících šťáv a podpoře asimilačních pochodů, ovšem i za útlumu činnosti kosterního a svalového systému).

Spirulina je určena jako každodenní doplněk stravy pro lidi s vysokou pracovní zátěží, ve stresových obdobích života, jako doplněk redukčních kúr, pro vegetariány a vegany, pro atlety a další sportovce budující svalovou hmotu, pro mladé a starší lidi a obecně jako suplement dodávající energii přirozeným způsobem.

Spirulinu je možné obohatit o některé pro zdraví významné prvky, jako je selen a calcium. Děje se tak přirozeně při kultivaci řasy. Do speciálních bazénů, ve kterých je spirulina pěstována, jsou tyto prvky přidány a řasa si je z vody díky své absorbční schopnosti sama vstřebá a uloží ve větší míře. Tak je forma dodání prvků pro organismus přirozená a snadno vstřebatelná. Selen je silný antioxidant a slouží k prevenci civilizačních nemocí a vápník je minerální látka potřebná pro zdraví našich kostí a zubů.

Spirulina si tedy právem může dělat nárok být významným doplňkem naší každodenní výživy.

Spirulínu si můžete koupit v e-shopu Běžecké školy

  • přečteno: 8568/8274×
Spirulína – modrozelená spirála Spirulína – modrozelená spirála

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Zelené potraviny

Běžecká strava

všechny články Běžecká strava

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : já si klouby chráním Colavitalem od Swissu. Vyhovuje mi, že je chuťově dobrý a pomáhá mi klouby…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Hledám možnou léčbu chronickėho zánětu Achil.šlachy.Bohužel mi nic ze standartních léčebných metod…»
  • Od gaučinku k běhu : Tak pod 4 to nebylo :-) čas 4:23:31. Tak příště »
  • Běhání v terénu. K čemu všemu vám může být v životě dobré umět běhat cestou necestou : I když běhám jen pro radost (dobrá, začal, jsem před pár dny), tak km za půl hodiny ( po 15 km tam…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : chtěl jsem napsat 2 měsíce a čtyři dny »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků