logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běžíme se otužit. Je to komplexní disciplína

Běžíme se otužit. Je to komplexní disciplína

Otužování, tedy posilování imunitního systému, potřebuje jako každé posilování trénink. Je nejúčinnější, když se co nejvíce pohybujete venku, na čerstvém vzduchu, tedy v podmínkách, kdy na vás útočí chlad, zima, střídající se teploty, vlhko, vítr a slunce.

Otužování spočívá v tom, že na sebe necháme ony podmínky ve vhodné míře působit. Nebudeme se tedy balit do bezpočtu vrstev oblečení ani se před nimi schovávat, aby k našemu tělu nemohly proniknout. Protože dnes stále více lidí trpí alergiemi a chronickými respiračními onemocněními, mají tendenci se chladu, mrazu, větru či vlhku vyhýbat. To však vede jen k pozvolnému oslabování jejich už tak slabé imunity.

Odkládejte postupně vrstvy svého oblečení

Počet vrstev oblečení redukujte pozvolně. Snižujte ho nejen při běhání, ale při jakémkoli pobytu venku. Otužování je svým způsobem také forma tréninku, je to příprava těla na zátěž chladem. Vrcholnou fází otužování, v terminologii běžeckého tréninku maximálním zatížením, kdy běžíte na sto procent, je pak plavání v zimě v řece nebo v rybníku. To je ovšem úplné finále, ne úkol pro začátečníky.

Často potkávám běžce, kteří jsou nabalení tak, že se téměř nemohou pohybovat. A byť se plíží jako hlemýždi, jsou celí zpocení. Takže se na chvíli zastaví, sundají si šálu, čepici, rozepnou si, co se dá, vyřítí se na ně studený vzduch a je hotovo. Večer se dostaví teplota, ucpané dutiny a další nevítaní společníci.

Nechcete-li se přátelit teplotou, ucpanými dutinami a dalšími projevy nachlazení pospěšte na Rungo a přečtěte si zbytek.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (5 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Od gaučinku k běhu : Tak pod 4 to nebylo :-) čas 4:23:31. Tak příště »
  • Běhání v terénu. K čemu všemu vám může být v životě dobré umět běhat cestou necestou : I když běhám jen pro radost (dobrá, začal, jsem před pár dny), tak km za půl hodiny ( po 15 km tam…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : chtěl jsem napsat 2 měsíce a čtyři dny »
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : pokračování: jsem přesně 2 a čtyři dny měsíce od operace a chodím bez berlí, musím sice pomalu, ale…»
  • Běžecké středy Běžecké školy na Praze 14 – Černém Mostě : Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda i v letošním roce probíhá příprava pokročilých běžců, zda…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků