logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Yoga For Runners není žádný fór, přesvědčit se o tom můžeš v Running Mall

Yoga For Runners není žádný fór, přesvědčit se o tom můžeš  v Running Mall

Cítíte občas ztuhlost, když se předkláníte a utahujete si tkaničky svých běžeckých bot? Potýkáte se s chronicky se opakujícími zraněními či bolestí? Chtěli byste běhat soustředěně a uvolněně? Pokud ano, pak je načase obohatit svůj tréninkový plán o specializovanou jógu pro běžce, která poslouží vašemu tělu i mysli jako výborná forma terapie.

Jóga není pouze módní forma strečinku, ale celostní program formující člověka ve všech úrovních. Klade rovnoměrný důraz na tělo, dech i mysl. Snem každého atleta je pohybovat se s lehkostí a udržet v těle rovnováhu mezi stabilitou a mobilitou, mezi ztuhlostí a hyper-flexibilitou. Toho můžeme snadnou dosáhnout, když se naučíme praktikovat jógu s lehkostí. Při běhu často ani nepozorujeme, jak mělce a nepravidelně dýcháme. Dýchání, při němž je plně využita bránice, přitom zajišťuje lepší vstřebávání kyslíku a tak i více energie pro svaly a vnitřní orgány. Dýchání nosem na rozdíl od dýchání ústy snižuje tepovou frekvenci a podporuje činnost mozku. V každé pozici je potřeba hlídat plynulý dech a dovolit svému tělu a mysli relaxovat svým vlastním způsobem. Spíše, než praktikovat intenzivní strečink, cílený na pouhé natahování svalstva.

Yoga For Runners

Jóga přinese běžci nový náhled na fungování jeho těla. Skrze zkoumání vlastního těla, poznávání vlastních možností a limitů se pomalu začnou odbourávat svalové a vazivové rezistence. Jóga pomůže napravovat svalové dysbalance způsobené intenzivním tréninkem. Současně bude budovat sílu i flexibilitu těla tak, aby zůstaly ve vyváženém poměru. Tímto způsobem můžeme předejít mnohým bolestem a zraněním. Nenásilné cvičení vyžaduje, abychom respektovali, chránili a vážili si hranic těla. Praktikování jógy může být někdy náročné, avšak nemělo by být vyčerpávající.

Yoga For Runners

Jógové balanční pozice zlepšují rovnováhu a vyrovnávají postavení kloubů. Pravidelné cvičení buduje vytrvalost, zlepšuje koordinaci a také pomáhá zkracovat dobu potřebnou pro regeneraci po sportovním výkonu. Trénujte chytře, ne s větší námahou. Naběhané kilometry nejsou jediným ukazatelem vašich pokroků. Jóga vám pomůže najít pozitivní potěšení v usilování o vysněný atletický výkon. Cvičení jógy je vhodné jak pro profesionální sportovce, tak pro občasné běžce amatéry.

Nově jsou pro vás připraveny lekce jógy pro běžce, které budou probíhat každou středu od 20 hodin v Running Mallu v Praze na Letné. Lekce povede instruktorka Jana Čechová (Patagonia® Yoga Ambassador).

Jana Čechová foto
  • přečteno: 9762/9320×, 4 komentáře
Yoga For Runners není žádný fór, přesvědčit se o tom můžeš  v Running Mall Yoga For Runners není žádný fór, přesvědčit se o tom můžeš  v Running Mall

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

SlavoK | 17. 1. 2014 8.35 hod. | 15.203.169.xxx
To jste nikdo necetli Born to run?
"Budu muset cvicit jogu?"
"Ne, znam spoustu bezcu co cvici jogu, ale zranenim se zadny nevyhnul."
:-D
Sranda samozrejme. Muj jediny argument proti jogovani je stejny jako proti vsem dalsim doplnkovym aktivitam. Nemam cas.

Veronika | 16. 1. 2014 22.45 hod. | 62.245.66.xx
Taky chodím na powerjogu, TRX, plavat, posilovat... joga i plavání mi zlepšuje dýchání, TRX a i ostatní výše zmíněné sporty posilují střed těla. Po každém cvičení/běhu přidávám strečink...Chce to jen se zamyslet a poslouchat svoje tělo a pozorovat výsledky :)

Šárka | 16. 1. 2014 13.17 hod. | 193.86.106.xx
Opravdu mohu potvrdit a doporučit, že jakmile jsem k běhu a kolu přidala power jogu – balance, vnitřní svaly, protažení, uvolnění, prodýchání a okysličení – to vše mělo neuvěřitelně pozitivní účinky. Nově teď chodím i na hot jogu (při cca 42 st.C) a zase je to ještě o úroveň jinde.. neumím si to bez jogy už představit. Ale chce to minimálně 2-3x týdne, samozřejmě nejlépe denně

Marketa | 16. 1. 2014 12.32 hod. | 143.28.232.xx
Na power jogu chodim uz temer rok a musim rict, ze lepsi doplnet k behani a lepsi zpusob jak posilovat stred tela si uz ani nedovedu predstavit. Navic je to i vyborny 'cistic hlavy'. A tusim, ze neni ani potreba chodit na jogu specialne pro bezce... :)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas100
Asics143
Brooks20
Inov-860
Icebug6
Hoka One25
Mizuno59
Newton5
NB23
Nike63
Salming382
Salomon43
Scott3
Vibram Fivefingers10
Vivobarefoot6
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce49
Běhám bos, bot netřeba14
ON9

kde se diskutuje

  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Já chtěla loni běžet za 110 min. a kamarádka mi řekla, že se mám držet vodiče s parukou. Omylem…»
  • Jak se obléci na běh do teplého počasí : Díky za tipy! Já mám oblíbená funkční tílka s podprsenkami a přes ně tílko s obrázkem běhu (aby…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Ta pozadí .... upřesňuji na 3. čtvrtinu. A možná bych se nechal přesvědčit i na 2. Žádný extrém…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Romane, s Karlem je to jistota, ten se kochá rád! Výborná volba! S Joggerem bych si dovolil mírně…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Fanouš je jak kecal z Prodané ... Ale jeho argumenty jsou přímo geniální. Já, ale nebudu dřív doma,…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků