logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Yoga For Runners není žádný fór, přesvědčit se o tom můžeš v Running Mall

Yoga For Runners není žádný fór, přesvědčit se o tom můžeš  v Running Mall

Cítíte občas ztuhlost, když se předkláníte a utahujete si tkaničky svých běžeckých bot? Potýkáte se s chronicky se opakujícími zraněními či bolestí? Chtěli byste běhat soustředěně a uvolněně? Pokud ano, pak je načase obohatit svůj tréninkový plán o specializovanou jógu pro běžce, která poslouží vašemu tělu i mysli jako výborná forma terapie.

Jóga není pouze módní forma strečinku, ale celostní program formující člověka ve všech úrovních. Klade rovnoměrný důraz na tělo, dech i mysl. Snem každého atleta je pohybovat se s lehkostí a udržet v těle rovnováhu mezi stabilitou a mobilitou, mezi ztuhlostí a hyper-flexibilitou. Toho můžeme snadnou dosáhnout, když se naučíme praktikovat jógu s lehkostí. Při běhu často ani nepozorujeme, jak mělce a nepravidelně dýcháme. Dýchání, při němž je plně využita bránice, přitom zajišťuje lepší vstřebávání kyslíku a tak i více energie pro svaly a vnitřní orgány. Dýchání nosem na rozdíl od dýchání ústy snižuje tepovou frekvenci a podporuje činnost mozku. V každé pozici je potřeba hlídat plynulý dech a dovolit svému tělu a mysli relaxovat svým vlastním způsobem. Spíše, než praktikovat intenzivní strečink, cílený na pouhé natahování svalstva.

Yoga For Runners

Jóga přinese běžci nový náhled na fungování jeho těla. Skrze zkoumání vlastního těla, poznávání vlastních možností a limitů se pomalu začnou odbourávat svalové a vazivové rezistence. Jóga pomůže napravovat svalové dysbalance způsobené intenzivním tréninkem. Současně bude budovat sílu i flexibilitu těla tak, aby zůstaly ve vyváženém poměru. Tímto způsobem můžeme předejít mnohým bolestem a zraněním. Nenásilné cvičení vyžaduje, abychom respektovali, chránili a vážili si hranic těla. Praktikování jógy může být někdy náročné, avšak nemělo by být vyčerpávající.

Yoga For Runners

Jógové balanční pozice zlepšují rovnováhu a vyrovnávají postavení kloubů. Pravidelné cvičení buduje vytrvalost, zlepšuje koordinaci a také pomáhá zkracovat dobu potřebnou pro regeneraci po sportovním výkonu. Trénujte chytře, ne s větší námahou. Naběhané kilometry nejsou jediným ukazatelem vašich pokroků. Jóga vám pomůže najít pozitivní potěšení v usilování o vysněný atletický výkon. Cvičení jógy je vhodné jak pro profesionální sportovce, tak pro občasné běžce amatéry.

Nově jsou pro vás připraveny lekce jógy pro běžce, které budou probíhat každou středu od 20 hodin v Running Mallu v Praze na Letné. Lekce povede instruktorka Jana Čechová (Patagonia® Yoga Ambassador).

Jana Čechová foto
  • přečteno: 10495/10025×, 4 komentáře
Yoga For Runners není žádný fór, přesvědčit se o tom můžeš  v Running Mall Yoga For Runners není žádný fór, přesvědčit se o tom můžeš  v Running Mall

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

SlavoK | 17. 1. 2014 8.35 hod. | 15.203.169.xxx
To jste nikdo necetli Born to run?
"Budu muset cvicit jogu?"
"Ne, znam spoustu bezcu co cvici jogu, ale zranenim se zadny nevyhnul."
:-D
Sranda samozrejme. Muj jediny argument proti jogovani je stejny jako proti vsem dalsim doplnkovym aktivitam. Nemam cas.

Veronika | 16. 1. 2014 22.45 hod. | 62.245.66.xx
Taky chodím na powerjogu, TRX, plavat, posilovat... joga i plavání mi zlepšuje dýchání, TRX a i ostatní výše zmíněné sporty posilují střed těla. Po každém cvičení/běhu přidávám strečink...Chce to jen se zamyslet a poslouchat svoje tělo a pozorovat výsledky :)

Šárka | 16. 1. 2014 13.17 hod. | 193.86.106.xx
Opravdu mohu potvrdit a doporučit, že jakmile jsem k běhu a kolu přidala power jogu – balance, vnitřní svaly, protažení, uvolnění, prodýchání a okysličení – to vše mělo neuvěřitelně pozitivní účinky. Nově teď chodím i na hot jogu (při cca 42 st.C) a zase je to ještě o úroveň jinde.. neumím si to bez jogy už představit. Ale chce to minimálně 2-3x týdne, samozřejmě nejlépe denně

Marketa | 16. 1. 2014 12.32 hod. | 143.28.232.xx
Na power jogu chodim uz temer rok a musim rict, ze lepsi doplnet k behani a lepsi zpusob jak posilovat stred tela si uz ani nedovedu predstavit. Navic je to i vyborny 'cistic hlavy'. A tusim, ze neni ani potreba chodit na jogu specialne pro bezce... :)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků