logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Rozbor běžeckého stylu: naprostá klasika a pár rad do běžecké mošny

Rozbor běžeckého stylu: naprostá klasika a pár rad do běžecké mošny

Mírný předklon, došlap na patu. Další zaslané video je ukázkou, jak vypadá totální klasika, kterou můžete vidět na závodech nebo běžeckých stezkách nejen u nás, ale po celém světě.

Její první charakteristickou je mírný předklon (ne náklon, jak má být správně). Ten je daní za to, že se celá léta razila teorie, že běžec má běžet právě v předklonu. Proto bych radil zpevnit střed těla a nepředklánět se. Nebo jinými slovy – vytrčit kyčle dopředu.

Došlap

Došlap je díky předklonu před tělem a první kontakt je na patě, to je taky klasika. Došlap by měl být na střed chodidla, pak se dostává ke slovu pata a dojde k převalení nohy dopředu (dvojí práce kotníku). Využij oblouku na přední části běžecké boty, ten je tam právě pro to, aby převalení (kolíbku) umožnil provést.

Hlava a krk

Ze zaslaného videa je též zřetelně vidět celkovou strnulost v oblasti trapézů. Nevím, zda je to způsobeno jen kulatými zády, nebo celkovou strnulostí (a tady se do běhu mohou promítnout všechny starosti a trable, které běžce tíží). Nedoporučoval bych však snažit se usilovně narovnávat hlavu, ale zajít nejprve za masérem a nechat si tuto oblast uvolnit, pak bude odstraňování chyby daleko jednodušší.

Práce rukou

Ruce šermují před trup, takže je třeba přitáhnout lokty víc k tělu a rukou pohybovat jen nahoru a dolů.

Doplnit běžeckou mošnu si skočte na Rungo

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (6 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jaro, léto, podzim, zima v životě člověka a životě běžce : Vždycky si sem chodím i pro povzbuzení, potěchu duše. Ale dnešní Motto dne je jak rána klackem do…»
  • Je třeba řešit při nákupu běžeckých bot pronaci, supinaci, neutrální nášlap? : Dobrý den, běhám 4x týdně cca 15km po silnici. Nedávno mi začalo bolet na vnitřní straně holeně asi…»
  • Cháron tě zve k sobě – chceš-li mu utéct, zpomal – buď trpělivý, vše má svůj čas, i ty budeš vítěz : Dobrý deň A niektorým pomôže k pomalému tempu,až sa naučia kontrolovať svoje ego. »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Dobrý den, prosím o radu potřebuji natrénovat do května 2019 běh 3 km do 12 minut, zatím uběhnu…»
  • Chcete si užít maraton sami – určení správného tempa : Zdar. o mesiac idem prvý maratón v Bratislave. Dal som si testovací polmaratón. rýchlosť 6min/km.…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků