logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Zítra vstanu a opařím se během aneb jak nezačínat s pohybem. A jak ano

Zítra vstanu a opařím se během aneb jak nezačínat s pohybem. A jak ano

Pohár přetekl, řeknete si jednou za čas. Dám sbohem lenosti, opustím pohovku, natáhnu tepláky a poběžím, co to dá. Chvályhodné rozhodnutí, ale nikoli šťastné. Přesně takhle začíná s během většina lidí a přesně to je i důvod, proč se na svůj starý dobrý gauč zase brzo vrací.

Jen si představte ty týdny, měsíce a roky, které jste strávili na gauči. Nohy, ruce, srdce, plíce, všechno uvnitř doslova zetlelo. A vy teď tělo podrobíte obtížné zatěžkávací zkoušce, na kterou není vůbec připraveno. Organismus samozřejmě selže. Když se oklepete ze zklamání, zkusíte to znovu, výsledek ale bude tentýž. Zase vás všechno bolí. Kdyby jen nohy, ale bolí celý člověk.

Jak dát gauči vale navždy

Chcete-li se s poleháváním u televize rozloučit definitivně, je třeba vyzbrojit se trpělivostí. Ostatně si spočítejte, jak dlouho jste byli fyzicky neaktivní. I kdyby to bylo jen půl roku, a předtím jste měli dokonce velmi dobrou fyzičku, smiřte se s tím, že vybudování obecné vytrvalosti a základů kondice bude trvat asi tři měsíce. Teprve poté můžete začít skutečně běhat. Chápu, že tři měsíce se vám mohou zdát velmi dlouhé, ale příroda je příroda. Nelze ji ignorovat.

Než vyběhnete, začněte obden s indiánskou chůzí. Dvě minuty strávíte procházkovou chůzí, dvě minuty půjdete rychle. Při prvních třech trénincích jí věnujte šestadvacet minut, vždy začínejte a končete dvěma minutami vycházkové chůze. Po každých třech tréninkových dnech si přidejte dvě minuty vycházkové chůze i dvě minuty chůze rychlé, až se dostanete celkem na hodinu. Jste-li na tom lépe, můžete místo indiánské chůze zařadit indiánský běh a střídat chůzi s během.

Jak dál, si řekneme příště.

Příběhy, těch, co našli sílu opustit svůj rodný gauč, si můžete přečíst v seriálu Jak jsem začal/začala běhat.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (14 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

12 | 22. 1. 2014 13.03 hod. | 195.113.13.xx
Urcite je dobre zacit rozumne a konzistentne.. Ovsem, nevim, jestli bych to zvladnul zacinat s chuzi.. pak beh a chuze.. vsechno rozlozene do nekolika mesicu.. Kdyz je clovek "nateseny"... plny odhodlani..:)
Ale asi ty rady plati pro spravne bezce a normalni lidi.. ne pro "lamy":).
tak jako tak, (usilovnym) zacatkum zdar! 12:)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Pavle, díky za tvůj příběh, jsem moc rád, že ti běh pomohl vrátit se do života a měl bych na tebe…»
  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Před rokem (krátce po 50tce) mi byla diagnostikována cukrovka. Předcházející (nejen) několikaleté…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dovoluji si informovat / nemohu radit /o zlepšení stavu mých problémů s tendinozou Achil.šlach ze…»
  • Jaroslava Grohová: Prvního běhu v Běchovicích jsem se zúčastnila načerno : Váš článek mi udělal velkou radost, paní Grohová je skvělá trenérka a obdivuhodný člověk! »
  • Jak váha ovlivňuje výkon běžce : Mě se na shození pouze tuku skvěle osvědčila aplikace https://www.kaloricketabulky.cz . Zkoušel…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků