logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Zítra vstanu a opařím se během aneb jak nezačínat s pohybem. A jak ano

Zítra vstanu a opařím se během aneb jak nezačínat s pohybem. A jak ano

Pohár přetekl, řeknete si jednou za čas. Dám sbohem lenosti, opustím pohovku, natáhnu tepláky a poběžím, co to dá. Chvályhodné rozhodnutí, ale nikoli šťastné. Přesně takhle začíná s během většina lidí a přesně to je i důvod, proč se na svůj starý dobrý gauč zase brzo vrací.

Tento článek vyšel na Běžecké škole 21.1.2014

Jen si představte ty týdny, měsíce a roky, které jste strávili na gauči. Nohy, ruce, srdce, plíce, všechno uvnitř doslova zetlelo. A vy teď tělo podrobíte obtížné zatěžkávací zkoušce, na kterou není vůbec připraveno. Organismus samozřejmě selže. Když se oklepete ze zklamání, zkusíte to znovu, výsledek ale bude tentýž. Zase vás všechno bolí. Kdyby jen nohy, ale bolí celý člověk.

Jak dát gauči vale navždy

Chcete-li se s poleháváním u televize rozloučit definitivně, je třeba vyzbrojit se trpělivostí. Ostatně si spočítejte, jak dlouho jste byli fyzicky neaktivní. I kdyby to bylo jen půl roku, a předtím jste měli dokonce velmi dobrou fyzičku, smiřte se s tím, že vybudování obecné vytrvalosti a základů kondice bude trvat asi tři měsíce. Teprve poté můžete začít skutečně běhat. Chápu, že tři měsíce se vám mohou zdát velmi dlouhé, ale příroda je příroda. Nelze ji ignorovat.

Než vyběhnete, začněte obden s indiánskou chůzí. Dvě minuty strávíte procházkovou chůzí, dvě minuty půjdete rychle. Při prvních třech trénincích jí věnujte šestadvacet minut, vždy začínejte a končete dvěma minutami vycházkové chůze. Po každých třech tréninkových dnech si přidejte dvě minuty vycházkové chůze i dvě minuty chůze rychlé, až se dostanete celkem na hodinu. Jste-li na tom lépe, můžete místo indiánské chůze zařadit indiánský běh a střídat chůzi s během.

Jak dál, si řekneme příště.

Příběhy, těch, co našli sílu opustit svůj rodný gauč, si můžete přečíst v seriálu Jak jsem začal/začala běhat.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

12 | 22. 1. 2014 13.03 hod. | 195.113.13.xx
Urcite je dobre zacit rozumne a konzistentne.. Ovsem, nevim, jestli bych to zvladnul zacinat s chuzi.. pak beh a chuze.. vsechno rozlozene do nekolika mesicu.. Kdyz je clovek "nateseny"... plny odhodlani..:)
Ale asi ty rady plati pro spravne bezce a normalni lidi.. ne pro "lamy":).
tak jako tak, (usilovnym) zacatkum zdar! 12:)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Letní camp Běžecké školy bude letos hned dvakrát : Honzo, tak tuhle otázku si často klademe sami, ale pro nás začátečník je člověk, který běhá jen…»
  • Letní camp Běžecké školy bude letos hned dvakrát : Ahoj, kde je hranice mezi začátečníkem a pokročilým? Jsem aktivní sportovec, nicméně běhání se…»
  • Letní camp Běžecké školy bude letos hned dvakrát : Míšo, na začátečníky se lze přihlásit do konce července. »
  • Letní camp Běžecké školy bude letos hned dvakrát : Ahoj, prosím kdy je deadline přihlášek na camp pro začátečníky? Díky a zdravím :-) »
  • Devět tipů, jak spálit pět set kilokalorií a 1 trik, jak se pálit kalorie dají, ale nemají : samotným pocením se sice hubnout nedá, ale četné výzkumy ukazují, že krátkodobé vystavení tepelnému…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků