logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Rozbor běžeckého stylu Heavy Runner

Rozbor běžeckého stylu Heavy Runner

Už mockrát jsem si všiml, že váha vždycky nemusí nutně znamenat neohrabanost. Pohybově nadaných žen a dívek s nadváhou jsem viděl v životě mnoho a Veronika mezi ně rozhodně patří. Její běžecký styl musím pochválit.

Chybička tam je, nechám si ji však až nakonec. Její záznam bych chtěl předně využít k propagaci běhu, odvahy a postoje, kdy se snažíme napravit něco, co jsme v životě zanedbali.

Veronika je mladá žena, které se již v mladém věku podařilo nabrat nebývale solidní tělesnou hmotu. Mnoho žen by se za to na jejím místě jen stydělo, začaly by se schovávat před světem a hledat důvody, proč se nemohou nadváhy zbavit. Hledaly by důvody, proč to nejde, proč nezačít chodit, proč nezačít běhat. Bály by se odsouzení okolí. Veronika to vzala za jiný konec, za správný. Stala se příkladem, že to fakt jde.

Nikam se nehnat

Veronice a jí podobným, ať ženám, tak mužům, fandím: dovedou se nebát, nehledají výmluvy a rozběhnou se. Chce to ovšem začít pěkně zvolna, a to přesně Veronika dělá. Na zaslaném videu mě nejdříve zaujala rozvaha, Veronika se nikam nežene, nesnaží se nic uspěchat, prostě si v poklidu běží. A tak může běžet technicky správně. Má na to prostě čas. To je základ, když se chcete cokoliv naučit.

Namítnete-li, že Veronika má tu výhodu, že se nikam ani hnát nemůže, máte pravdu, určitě byste s ní však neměnili, zato její styl byste si přisvojili rádi. Z ukázky běhu Heavy Runner si odneste následující: chcete-li se naučit běhat přirozeně, dejte tomu čas. Postavte se rovně, zvedněte jednu nohu a položte ji na zem. Nechte ji, ať se zvedá zcela přirozeně (nijak se ji nesnažte ovládat), stejně tak přirozeně ji nechte klesnout.

Chvilku takto stůjte, nohu zvedejte a nechávejte klesnout. Až vás bude bolet stojná noha, vyměňte je. Celou dobu jen sledujte pohyb nohy, kterou zvedáte. Všimněte si, jak se noha nakloní, když jde nahoru, a jak se krásně položí na zem, nejdříve na střed chodidla a pak na patu.

Po chvíli se zpevněte v pase, nakloňte se dopředu a velmi pozvolna, jako Veronika, vyběhněte, nikam se nežeňte a snažte se, aby chodidla a nohy dělaly to samé, jako když jste nohy zvedali ve stoji.

A jaká že je Veroničina chyba? Málo propíná kolena, ale to bych jí při její hmotnosti odpustil.

Veroniko, držím palce, jen tak dál.

Rozbor byl zpracován a vyšel na Rungo

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (12 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Test sportovních podprsenek Anita : Mě teda podobná konstrukce podprsenek neoslovila. Ani v nejmenším. Spíše bych na otestování…»
  • Hrdinný Stáňa : K tomuhle textu se opakovaně vracím od doby co jsem začal běhat, což bylo shodou okolností pár…»
  • Běh, sport pro dříve narozené (veterány) : Doporučuje se třeba i Wobenzym ještě před výkonem a po. Stejně jako sportovci. Kvůli regeneraci a…»
  • Běh, sport pro dříve narozené (veterány) : A kto to vymyslel,že máme používať len 5 hiezdičiek a nie napr. 20? »
  • Ne tuky, ale rafinované sacharidy způsobily epidemii obezity! : Dovolil bych si autorovi oponovat, za obezitu nemůže žádná pyramida, byť špatná, ale lidé samotní.…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků