logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Rozbor běžeckého stylu. Soustředěný běžec. Uvolněte se, prosím

Rozbor běžeckého stylu. Soustředěný běžec. Uvolněte se, prosím

Petr se hodně snaží, aby to dělal správně. Úsilí jej bohužel paralyzuje natolik, že je celý ztuhlý. Hlavní rada tedy zní: Chlape, uvolni se, jakmile to uděláš, poběžíš, jak se běžet má.

Hlava a oči

Celá ztuhlost začíná od hlavy a očí. Povšimněte si soustředěného pohledu, jako by se Petr nedíval na cestu, ale mířil pohledem do sebe, jako by kontroloval každý svůj pohyb. Nesleduje cestu, jak by měl, ale sleduje sebe.

Vím, je to těžké, když chcete předvést perfektní výkon. Ale přirozený běh vyžaduje uvolněnost. Funguje to stejně jako se vším v životě, když něco moc chceme a moc po tom toužíme, celé nás to ochromí, vytvoříme kolem sebe zeď, která to k nám nepustí. Jakmile si řekneme, fajn, asi to není nic pro mě, uvolníme sevření a najednou šup, ono to k vám přiběhne jak pejsek.

Uvolněte se, prosím, a začne vám to jít.

Ruce a ramena

Ruce jsou proklatě nízko a to rozkývává i ramena. Řekl bych, že i u rukou je hlavní příčinou ono velké soustředění. Takže, Petře, uvolni se, ruce zvedni celé trošku nahoru (úhel v lokti je dobrý) a bude to v pořádku.

Střed těla a náklon

Ne moc, ale Petr v tom trošku sedí. Petře, zatni půlky, předsaď kyčle (zadek) víc dopředu. Trup je v pohodě, celé se to láme ve středu těla, takže stehna tlačíš hodně dopředu, s oním zlomem ve středu těla to vlastně ani jinak nejde.

Stehna, kolena, zášvih, vyhodnotí Rungo

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví35
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe10
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků