logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 55. Člověk, který neběhá, je na tom stejně blbě jako ryba

LEKCE Z JOGGINGU 55. Člověk, který neběhá, je na tom stejně blbě jako ryba

Kvalitní kondice je, když v neděli dopoledne uběhnete maraton a v pondělí ráno to na vás v práci nikdo nepozná.

  • Člověk, který neběhá, je na tom stejně blbě jako ryba, která neplave.
  • Nenechte si vzít to, čemu se říká národní hrdost. Zapomeňte SLOVA jako Bém, Janoušek, Rath, Rittig, Nagyová nebo Grebeníček a připomínejte si JMÉNA jako Jan Amos Komenský, Tomáš Garrigue Masaryk, Tomáš Baťa, Leoš Janáček, Gregor Mendel, Magdalena Kožená, Emil Zátopek, Roman Kamler (můj spolužák z gymnázia a majitel firmy TILAK) nebo ten, co nás všechny učí běhat – Miloš Škorpil.
  • Žádný běžec na světě nemůže říct, že se mu nikdy nerozvázaly tkaničky – kromě těch, kteří běhají naboso.
  • Posilujte tělo i duši – dělejte kliky na jedné ruce, dřepy na jedné noze a myslete jednou hlavou, tou vlastní.
  • Žít z hodiny na hodinu a ze dne na den je pořád lepší než žít tím, co bylo včera.
  • Efektivitu pohybových aktivit lze změřit stejně dobře jako efektivitu podnikání. Měřítkem jednoho je finanční zisk, měřítkem druhého je míra naší vnitřní pohody, radosti a štěstí.
  • Když se občas naložím do vany, napadá mě, že bych si ke svému věku mohl klidně připočítat těch devět měsíců, kdy jsem si hověl v plodové vodě – tím spíš, že to možná byly ty nejlepší časy!
  • Jak můžete maximalizovat terapeutické účinky běhání? Velmi jednoduše. Stačí si občas zaběhat s někým, koho máte rádi nebo na kom vám záleží. S kolegou, s manželkou, s dcerou, se psem. A vnímat je a klábosit s nimi stejně přirozeně, jako byste seděli ve své oblíbené kavárně.
  • Nezabývejte se tím, jestli vystupujete jako sólista nebo hrajete druhé housle – starejte se pouze o to, jestli nehrajete falešně.
  • Běhání mě naučilo jednu důležitou věc, že totiž vždycky existuje něco jako DRUHÝ DECH, tedy nová šance, další pokus, naděje směrem do budoucnosti.
  • Někdo se stresuje tím, že musí dodržovat tréninkový PLÁN. Já se na to dívám spíš jako na tréninkový FLÁM, a stres je to poslední, co se mi plete do cesty.
  • Běhám v chráněné krajinné oblasti. Tam platí pravidlo, že když nějaký strom vyroste, nekácí se, aby se mohl proměnit v nábytek a když zestárne, nechá se stát, a když spadne, nechá se v klidu ležet. A někdy si říkám, že by se společnost mohla trochu inspirovat přírodou.

Doporučená hudba: Hradišťan, Modlitba za vodu

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 8700/8507×, 1 komentář

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (24 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Lada Bízová | 18. 2. 2014 8.45 hod. | 109.80.54.xxx
Díky!!! Moc pěkné :-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Postižení Achillovy šlachy : Dobrý den, je vhodné jako léčbu využít finskou saunu? Děkuji »
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Cooperův test je dobré snažit se běžet přibližně rovnoměrným tempem s tím, že by se tep ke konci…»
  • NIKE ZOOM FLY z vás dostanou víc, než ve vás je! : Miloši, najdu někde druhou recenzi botiček? »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na druhých 13 týdnů běžeckého roku. Vhodný jako vylaďovací plán na půlmaraton : Dobry den Miloši, chtěl bych se optat, zařazuje te do treninku běh do kopce, už několikrát jsem se…»
  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : zdravím poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků