logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Rozbor běžeckého stylu: kačer se snaží vzlétnout

Rozbor běžeckého stylu: kačer se snaží vzlétnout

Neběží úplně špatně a je vidět, že už má o Přirozeném běhu něco nastudováno a pokouší se to uvést do praxe. Největší chyba je v práci, či spíše zahálce rukou. Vše za ně musejí oddřít ramena a výsledkem je chybné fungování boků a to, že se Martin kývá jako kačer.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Ruce a boky
  2. Nohy a ruce jsou párové končetiny

Ruce a boky

Martin má ruce proklatě nízko, vlastně si je jen nese jako závaží. Na ukázce se snaží běžet v mírném náklonu ve vzpřímené poloze, vsadím se však, že po pár kilometrech jej váha rukou donutí k předklonu.

Místo rukou pracují ramena, kývání se ze strany na stranu je na ukázce tím nejmarkantnějším pohybem. Takže, Martine, ruce zvedni výše, aby bylo předloktí rovnoběžně s povrchem, přestaň se kývat ze strany na stranu jako kačer a začni rukama pracovat. Ruce se kývají v ramenním kloubu.

Problém rozkývaných ramen se Martinovi promítá i do rozkývání v bocích, zatímco boky mají být při běhu v klidu. K pohybu dolní končetiny nám slouží kyčelní kloub, v němž dělá dolní končetina stejný pohyb jako ruka v kloubu ramenním.

Nohy a ruce jsou párové končetiny

Je třeba si uvědomit, že naše paže byly kdysi také nohama a že i když jsme se postavili na zadní a ruce začali používat jinak než ostatní zvířata, stále jsou to párové končetiny. Takže není divu, že nohy následují pohyb rukou. Nebo jinak: že co dělají ruce, dělají i nohy. Takže ještě jednou: ramena zklidnit a rozhýbat ruce. Nejenže se přestanete kroutit v bocích, ale navíc rozhýbete ztuhlé kyčle a přestanete tancovat.

Přirozený běh

Rozbalí to kačer nakonec tak, že se mu podaří vzlétnout, nebo to nerozbalí kačer, takže se mu nepodaří vzlétnout? Jo to ví jen Rungo

Miloš Škorpil foto
Rozbor běžeckého stylu: kačer se snaží vzlétnout

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (3 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Petře, znamená to, že máš v jednom tréninku střídat 7x po dvou minutách 2 minuty vycházkové s 2…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Ahoj, Potřebuji a to zdůrazňuji, zničit, staré návyky. Vážím 150 kg a po přečtení článků jsem…»
  • Tipy jak spálit pět set kalorii : Ještě jsem zapomněla mám157 cm vážím 56,5 kg »
  • Tipy jak spálit pět set kalorii : Já tedy nevím je mi 70 let a denně spálím 450 až520 kalorií. Neběhám. Běžný režim 2x denně s…»
  • Tipy jak spálit pět set kalorii : Já tedy nevím je mi 70 let a denně spálím 450 až520 kalorií. Neběhám. Běžný režim 2x denně s…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků