logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 56. Tlačenku, pivo, koblihy, to si můžeš dát bez obav po dobrém joggingu

LEKCE Z JOGGINGU 56. Tlačenku, pivo, koblihy, to si můžeš dát bez obav po dobrém joggingu

Jogging nám umožňuje snít, a přitom zůstávat oběma nohama na zemi.

  • Chcete-li být ve formě, užívejte v rozumných dávkách LSD – Long Slow Distance.
  • Jedním z největších benefitů pomalého běhu je, že podněcuje RYCHLÉ MYŠLENÍ. Ale platí to i opačně – běžíme-li na hranici svých fyzických možností, obvykle máme v hlavě pěkně vymeteno.
  • Jogging není nic jiného než spojování těla a duše a jejich společný návrat do jakési prapůvodní a přirozené polohy. A kolikrát je to návrat pěkně vzrušující, uvědomíme-li si, z jak umělého, pokrouceného a nepřirozeného světa se někdy musíme vyhrabávat.
  • Aktivní lidé žijí v pasivních domech.
  • Tlačenka, pivo, koblihy. Náš obvyklý jídelníček může u návštěvníka ze zahraničí snadno vyvolat dojem, že v naší zemi probíhá permanentní MASOPUST.
  • Reebok má jeden fajnovej slogan: FIND YOUR OWN FITNESS. A to je asi tak to jediné, co lze lidem s dobrým svědomím doporučovat: aby hledali takové formy pohybu, které jim vyhovují a pěkně zvysoka se vykašlali se na to, co tomu říkají ostatní.
  • Jogging je něco mezi JÓGou a běháním. Přípona ING v angličtině obvykle vyjadřuje PŘÍTOMNÝ průBĚHový čas.
  • Poslaneckou IMUNITU si můžete jednoduše odhlasovat, ale tu fyzickou (o duševní ani nemluvě) si musíte poctivě odmakat.
  • Když člověku dojde, že vypadá jako zanedbaný BROWNFIELD na okraji města, začne hledat investora. A když to nevzdá, najde sám sebe a začne konečně investovat potřebný čas a peníze do své kondice.
  • Jednoduchý recept na zdraví: vyhýbat se ZLU a konzumovat ZELÍ.
  • Běhat lze v zásadě pouze dvěma způsoby: buď rekreačně, tj. pomalu, pro zdraví a pro radost, nebo profesionálně, tedy co nejrychleji, pro slávu a pro peníze. Obojí dává smysl, pokud to děláme naplno a z přesvědčení. Nejhorší je plácat se někde mezi tím, nebýt ani uznávaný PROFÍK, ani uvolněný POHODÁŘ.
  • Kdybych si při závodě pořád nevytahovala kalhotky, byla bych v cíli mnohem dřív . Myslete na tuto větu Gábiny Soukalové, reprezentantky České republiky v biatlonu, až si budete příště vybírat běžecké spodní prádlo.
  • Když lidi učím BĚHAT, začínám tím, že je odnaučuju UTÍKAT.
  • Proč u sebe neustále nosím drahé pero PARKER? Protože spolehlivě funguje i v náročných klimatických podmínkách. Ze stejného důvodu používám další značky – NEW BALANCE, GARMIN, RON HILL A HOLY BIBLE.
  • Jez a běhej? To zní jako víkendový program pro mého psa. :)
  • Jogging je jediný nevrcholový sport, který vás může přivést až na vrchol.

Doporučená hudba: Florence + the Machine, Shake it out

Doporučená četba: Scott Douglas, Malá červená kniha o běhání

Doporučená akce: Pitomá kavárna, Preslova 3, Praha, 5.3. od 19 hodin, autorské čtení

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 6596/6319×

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků