logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Pátý ročník adidas Women´s Challenge. Opět na startovní čáře

Pátý ročník adidas Women´s Challenge. Opět na startovní čáře

Musím se přiznat, nemám rád, fakticky až bytostně nesnáším, vracet se na start jednoho a toho samého závodu více než třikrát. Poprvé je to výzva – zvládnu to? Podruhé je to znovu výzva – zlepším se? Potřetí je to opět výzva – vloni to nedopadlo, protože jsem měl velká očekávání, letos podám nejlepší výkon a běžím zase jinam.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Realita nemusí být tak strašná, jak vypadá napsaná na papíře

Letos jsem vstoupil do řeky jménem Women´s Challange již popáté a přiznám se bez mučení, že motivaci už jsem hledal po loňském ročníku velmi těžko a nejen proto, že loňský tým kolem pozdější vítězky Simony Vlašimské byl po všech stránkách jedinečný, hlavně proto, že jsem měl pocit, že už jsem tomuhle projektu dal všechno, co jsem mohl.

Pak však přišlo setkání s letošními finalistkami, jejich příběhy, jejich očekávání, jejich radost, že byly vybrány, jejich touha vypořádat se s tím, co je v příštích měsících během přípravy na jejich závody čeká, jejich víra, že jim v tom pomůžu. Musím se přiznat podruhé, kdo by odolal a nepodlehl pocitu nenahraditelnosti, zkrátka: „Když si jediný, kdo to může udělat, tak to musíš udělat“, jak by řekl pan doktor z vesničky mé střediskové.

Nakonec se ukázalo, že i když to vše vypadá stejně, ta řeka, do níž vstupuje pátý ročník WCH, teče jiným korytem. Vybrané finalistky se nepřipravují „jen" na Sportisimo 1/2Maraton Praha či Volkswagen Maraton Praha, ale i na ostatní závody pořádané v seriálu RunCzech. Takže i pro mě je to výzva, neboť jsem musel změnit strategii, s níž jsem přistupoval při jejich tvorbě v minulých ročnících a sice, připravit je na půlmaraton v Praze tak, že jim přijde líto, že by si nestřihly i maraton.

Navíc na finalistky bude mnohem víc (díky tomu, že se budou objevovat na Rungo) vidět, tudíž když neodvedu svou práci perfektně, tak to taky bude daleko víc vidět. Takže jsem sedl a připravil dvanáct tréninkových plánů, v nichž jsem musel vzít v potaz fyzickou kondici jednotlivých finalistek, jejich běžeckou minulost, jejich časové možnosti, ale i to, že třeba běh není jejich jediným sportem, který provozují. To vše jsem musel smíchat a vyrobit dvanáct koktejlů, které na první pohled mohou vypadat u některých stejně, ale které každopádně stejně chutnat nebudou.

Teď mi zbývá už jen věřit, že jsem použil správné ingredience, aby hlavně ten každý jeden chutnal té, pro níž byl namíchán. Ale protože moje víra je hodně silná, tak věřím, že holky to dají a na konci se budou všechny radovat a s nimi i jejich rodiny, známí, všichni jejich podporovatelé a ty nebo ti, které svým příběhem a během osloví natolik, že se také rozeběhnou. Vždyť i o to jde. Že jo?

No a teď co říká na svůj tréninkový plán jedna z vyvolených, nebo snad postižených:-), Zuzka Schwarzmaierová

Realita nemusí být tak strašná, jak vypadá napsaná na papíře

Bude to měsíc, co jsem dostala mailem první tréninkový plán od Miloše. Nedělní běh činil 25´ (60 – 65%) a moje reakce byla taková, jestli má cenu vůbec se převlékat a jít běhat;-). Přes zimu jsem jezdila běhat do fitcentra na pás, protože potmě sama jsem se venku bála. Takže kvůli „25´" přeci nepojedu autem do fitcentra, to je zbytečná cesta, tak jsem začala běhat venku, tma netma. Strach ze mě spadl a od té doby jezdím do fitcentra jen do sauny, za odměnu po dlouhých bězích, které mi Miloš „naordinoval" v druhém tréninkovém plánu.

11. února jsem s obavami otevřela mail od Miloše. Na prvním srazu AWCH v Praze jsem mu říkala své reakce na 1. tréninkový plán. Možná kdybych mlčela, mohl vypadat jinak, mi prolétlo hlavou. Představa, že běžím každou sobotu minimálně „3 km (60-65) – 16 km (80) – 2 km (65-60)" a maximálně „3 km (60-65) – 27 km (80) – 2 km (65-60)“, nebudu počítat Pražský maraton 11. května, trochu mě začala vynechávat srdeční funkce, ale po pár vteřinách jsem se oklepala a řekla jsem si: „Ještě jsi to nezkusila a už fňukáš?" Najednou jsem se na sobotu začala těšit, protože jsem sama na sebe byla zvědavá, jak se s tím poperu. Nevzdávám se jen tak a nerada a skoro nikdy nepřiznám, že něco nezvládnu;-). Takže jsem si našla trasu a poprosila taťku, jestli u mě pojede na kole. 21 km jsem zvládla za 2:15 hod. a za odměnu mě čekala sauna. Na začátek asi dobré. V neděli mě čekal domluvený RUNGO běh. V pondělí volno a na další běžecké dny jsem se těšila. V druhé sobotě jsem měla v plánu 23 km, uběhla jsem 24 km a běželo se mi fajn. Na sobotní běhy jsem se začala těšit, vím, že musím hodně trénovat a začnu se těšit i na maraton:-).

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (8 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Martina Kurková | 6. 3. 2014 21.40 hod. | 90.181.3.xxx
Milá Zuzko!
Drž se Milošova plánu a maraton zvládneš s přehledem a úsměvem jako já. Užila jsem si to i se slzami dojetí.
A dlouhým běhům jsem nakonec propadla natolik, že se podle Milošova plánu připravuji na ultramaraton SNR.
Držím Ti palce a přeji lehký krok.
Martina Kurková, předloňská finalistka PWCH.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

adidas Women´s Challenge 2014

všechny články adidas Women´s Challenge 2014

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Ahoj Barčo , taky jsem rekreační běžec . Pokud chceš začít běhat , tak by jsi si měla hlavně kvůli…»
  • Taping kolena : Dobrý den, ráda bych se zeptala na tapování. Před lety jsem běhala poměrně hodně, až mě z toho…»
  • Zranění kolene : Všechna poklona panu Zdenkovi, děkuji za vyčerpávajíci informace, já narozdíl od ostatních…»
  • Ještědský půlmaraton KTRC po čase otevřel výhledy : Prasárna :-(((…»
  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Dobrý den, jsem rekreační běžec, ale ráda bych to změnila. Vždy, když začnu běhat intenzivněji,…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků