logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Rozbíhám se do padesáté běžecké sezóny. Kde pořád beru energii?

Rozbíhám se do padesáté běžecké sezóny. Kde pořád beru energii?

Rozbíhá se běžecká sezóna, která je díky spoustě běžeckých pohárů řádně zahuštěná a tak nabízí obligátní dilema – co je lepší, vsadit na to, že závod je nejlepší trénink, nebo si vybrat jen pár závodů a mezi nimi trénovat?

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Běžecká škola v Dobrém ránu České televize Ostrava

Rozřešení není jednoduché, přesto osobně dávám a vždy jsem dával přednost druhé alternativě. To je první důvod mé běžecké dlouhověkosti.

Pokud se ale rozhodnete pro první variantu, nesnažte se honit dva zajíce najednou a v týdnu si dopřejte spíše odpočinek nebo zařaďte do svého tréninku jen volný běh. V tomto případě také doporučuji zařadit do vašeho „jídelníčku" potravní doplňky, které vašemu organismu umožní lepší regeneraci a sníží možnost vzniku nějakého zranění. Potravní doplňky níže uvedené jsou druhým zdrojem mé běžecké dlouhověkosti.

Vitamín C kromě toho, že posílí vaší imunitu, je i antioxidantem, což je hodně důležité, neboť ať chcete nebo ne, každý závod představuje pro vaše tělo stres a to je živná půda pro volné radikály.

Minerální látky – vápník, draslík, hořčík, vápník, fosfor a železo, selen, zinek.

Jste-li často nachlazení (také jsem býval), tak to může znamenat dvě věci. Za prvé mě neposloucháte, když říkám, že po tréninku máte zamířit co nejrychleji do sprchy, převléknout se do suchého a pak diskutovat, nebo máte oslabenou imunitu, což může mít řadu důvodů. Nemusíte se však považovat za žádné padavky. V současné době tímto problémem trpí většina našich obyvatel a příčina je ve stravě, tedy tam, kde se převážně rodí – v půdě, která je vyčerpaná a tak v ní nejsou potřebné minerální látky, což se týká zejména selenu a zinku. Pokud chcete posílit svou imunitu nastálo, připravte se na to, že je budete muset doplňovat dlouhodobě. Každopádně mně se to vyplácí.

A nyní můj favorit – Q10. Jedná se o přípravek, který osobně užívám již asi dvacet let. A pokud se ptáte na zdroj mé energie, tak jsem vám jej právě odhalil. Možná si mnozí řeknou: „reklamní trik“, možná, ale ať je to pravda nebo placebo efekt, já na Q10 prostě věřím. Tenhle prvek se tvoří v  játrech a podílí se na tvorbě energie (ATP). Bohužel po dvacátém roce našeho věku jej játra začínají produkovat čím dál tím méně, a tak jsme také od této doby, zvláště když ta naše jatýrka občas ještě zatížíme nějakým tím alkoholem či všemožnými léky, čím dál tím unavenější. Možnost, jak se s tím poprat, nám dávají doplňky stravy obsahující koenzym Q10. Je ale dobré vědět, že ty, v nichž není koenzym Q10 rozpuštěn v oleji, mají minimální vstřebatelnost. Produkty, kde Q10 není rozpuštěn v oleji, jsou výrazně levnější, ale na druhou stranu jsou méně účinné.

Sedm Tibeťanů

Tohle cvičení cvičím již více jak dvacet let. Pravda, mnohý jogín by se divil, kdyby mě viděl jednotlivé cviky provádět, cože to dělám, každopádně poté, co si ty své „Tibeťany" po ránu dám, cítím se mnohem lépe a nastartován do nového dne.

Tak teď už znáte má tajemství, jestli jim věříte, či ne, je vaše věc, hlavní je, že jim věřím já a na vás je si objevit svoje vlastní zdroje energie. Každopádně vám přeji, aby vás vydržely nabíjet alespoň padesát let, jako mě ty mé.

Běžecká škola v Dobrém ránu České televize Ostrava

Středeční ráno 5. března, můžete strávit s Běžeckou školou a sice s Dobrým ránem České televize, kde budu dostávat velmi zajímavé otázky (na mnohé z nich jsem v životě nezodpovídal) a to v časech: 7:30 (5 minut), 7:54 (5 minut) a 8:10 (5 minut). Takže tentokrát vám odpustím, že neběháte, protože se budete moci dozvědět mnoho zajímavého o běhání.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Jirka PM | 21. 3. 2014 11.16 hod. | 195.113.181.x
Miloši, a to ses u Tibeťanů dostal na těch doporučovaných 21 opakování u každého cviku ? A poránu ? :-) Dík

Ketty Martin | 5. 3. 2014 10.10 hod. | 92.227.201.xx
Milosi, muzes mi prosimte priblizne popsat o co se jedna u Q10,
ja tento prostredek neznam, a nebo sem tady u nas otom jeste neslysela.
Kde se to da koupit, ale asi v lekarne. Nebo tady u nas v Nemecku se to treba jinak jmenuje.
Pozdrav Ketty

Honza | 4. 3. 2014 7.30 hod. | 90.182.147.xxx
Sedm Tibeťanů? Šest možná, ale kde jsi vzal sedmého?:-)

fotoMiloš Škorpil: Honzo, sedmej sem já :), ale vážně, v některých knížkách, kde jsou Tibeťani popsáni, je jich šest, v jiných sedm.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas100
Asics140
Brooks20
Inov-860
Icebug6
Hoka One25
Mizuno59
Newton5
NB22
Nike63
Salming380
Salomon43
Scott3
Vibram Fivefingers9
Vivobarefoot6
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce49
Běhám bos, bot netřeba14
ON9

kde se diskutuje

  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Já chtěla loni běžet za 110 min. a kamarádka mi řekla, že se mám držet vodiče s parukou. Omylem…»
  • Jak se obléci na běh do teplého počasí : Díky za tipy! Já mám oblíbená funkční tílka s podprsenkami a přes ně tílko s obrázkem běhu (aby…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Ta pozadí .... upřesňuji na 3. čtvrtinu. A možná bych se nechal přesvědčit i na 2. Žádný extrém…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Romane, s Karlem je to jistota, ten se kochá rád! Výborná volba! S Joggerem bych si dovolil mírně…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Fanouš je jak kecal z Prodané ... Ale jeho argumenty jsou přímo geniální. Já, ale nebudu dřív doma,…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků