logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

O běhu – neběhu

O běhu – neběhu

Jarní únava, nemoci, trable v životě, starosti v práci a v neposlední řadě různá zranění, která nás limitují v běhu, se nám do života nepletou jen tak. Všechno je výsledkem našich předchozích rozhodnutí, pozornosti, kterou věnujeme svojí tělesné schránce a to nejen po stránce fyzické, ale i psychické.

Každé naše rozhodnutí nás posune nějakým směrem. Jsou to malá zdánlivě nepodstatná rozcestí, ale nenechte se mást. I když cesty vedou téměř souběžně, nepotká nás na nich to samé. Neznám nikoho, kdo by se na své cestě rád vracel, protože volil špatný směr. Vždycky nás to táhne dopředu. Proto to tolik naštve, když nás naše tělo neplánovaně zastaví na místě a dál cesta prostě nevede. Objeví se pocit frustrace a říkáme si, proč já? Jak to, že už mám zase rýmu? Proč mě pořád bolí kolena? Co dělám špatně? Sakra, chci jenom běhat, to toho chci tolik?

Budete se divit, ale ANO! Chtít běhat není maličkost a je to dobrý barometr pro to, abychom viděli, jak umíme pracovat se svým tělem. Je to způsob, jak poznat sama sebe. Běh nám umožňuje zkusit si život nanečisto. Jak? Ta malá rozhodnutí, která děláme na každém kroku ve smyslu, kudy dnes poběžím, jak dlouho a jestli do louže šlápnu, nebo ji přeskočím, jsou dohromady malou hrou na život.

Je třeba vědět, co si vzít na sebe, jaké jídlo, kterou obuv a na jak dlouho vyrazíte ven. Že je to normálka? Zvládáte to levou zadní? No tak to pak gratuluju! Osobně zatím ladím konverzaci se svým tělem, věčně mám kapku u nosu, nebo mě to někde táhne. Nicméně přicházím na to, jak moc je nám k užitku vlastní intuice. Že nikdo nám nemůže říct o sobě víc, než naše tělo. Jistě, čas od času je třeba, aby nám někdo nastavil zrcadlo a mrknul na náš běžecký styl, ale víc, než my sami, pro nás udělat nemůže.

Na běh toho moc nepotřebujete. To máte boty, čepici, návleky…

My víme, jak moc toužíme běžet a tak když se nám najednou nechce, je třeba hledat příčinu. Když ji najdeme, je dobré začít právě tam. Nemá smysl něco rvát na sílu. Chvilku to půjde, ale pak se problém vrátí s velkou pompou a v daleko větších rozměrech. Něco vám nesedí na běhání s číslem na hrudi? Tak na ty závody probůh nelezte a jděte do lesa. Že ale závodí „všichni“? No a co? Od toho jsme každý jiný, nemá smysl se zkoušet vejít do tabulek. Kdybyste mě znali, věděli byste, že nejsem rychlá, s číslem na prsou jsem to zkusila, ale nic moc mi to neříká a jsem ten typ, co do louže s chutí skočí. Přiznávám se veřejně. Mám v lásce všechny říčky a chůzi naboso od jara do podzimu. Běhám raději po lesích a bez lidí a toužím po výletech do hor. Nemám endomondo, připouštím, že GPS by někdy bodla, ale proč to píšu?

Najděte se! Uvidíte ty divy! Odejde rýma, nikde vás to nebude bolet a běh bude pro vás konečně synonymem volnosti a pocitu štěstí. Nenechte si vzít ani kousek toho, co můžete z běhu mít. Nesrovnávejte se s nikým. Chůze je taky fajn, není třeba pořád běhat, důležitá je jediná věc! Dělat to, co vás naplňuje a těší, no a když přeci jen chcete běhat a ono to nejde, je to pořád řeč vašeho těla, třeba se prostě máte naučit chodit, plavat, nebo odpočívat… a až to zvládnete, nohy se vám zas rozběhnou do světa:-).

P.S. Až se příště o něčem budete rozhodovat, neberte to na lehkou váhu:-)… Někdy si totiž zbytečně dost naběhneme. Nebo odsuneme vysněný cíl do nedohledna… a to je myslím děsná škoda.

Miriam Plachá foto
  • přečteno: 6714/6497×, 5 komentářů
O běhu – neběhu

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (36 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Ondrej | 15. 3. 2014 10.45 hod. | 37.188.231.xx
Moc peknej a pravdivej clanek Miri:-)

Ilona | 14. 3. 2014 23.41 hod. | 88.101.3.xxx
Miri, moc pěkné. Moc trefně se vyjadřuješ, konejší to. Zdá se, že jsi šťastná a to mě těší. Ráda se s tebou někdy proběhnu po lese. Díky

Pavel Maršík | 14. 3. 2014 17.04 hod. | 194.228.20.xxx
Děkuji Miriam za text. S obsahem se maximálně ztotožňuji. I já jsem začal běhat PRO VNITŘNÍ SVOBODU, POHODU a dnes mohu napsat i pro DUŠEVNÍ ZDRAVÍ. Číslo jsem do dnešního dne na sobě neměl, ale podotýkám, že až to hlava bude chtít klidně se konkrétního podniku zúčastním. Hodně zdraví a radosti do dalších kilometrů přeje Pama.

Tatokalan | 14. 3. 2014 11.28 hod. | 78.102.81.xxx
Moc pěkný článek. A je hodně pravdivý. Patřím k těm, kteří chtěli strašně moc běhat a vždycky se to překazilo. Jednou se rozjelo koleno a bolelo skoro rok, pak zase něco jiného. Až když jsem se začala zajímat o zdravou stravu, clean eating, začala pravidelně cvičit (doma na koberci, s 1kg činkami, dřepy atd.), zhubla 10 kg, tak to najednou šlo. Běhám pomalu (někdy umím i chodit rychleji), ale hodně se soustředím na styl a držení těla a ono to jde a naplňuje mě to. Že se mi zlepšila i kvalita života, a to jak doma, tak i v práci, určitě nemusím dodávat :)

Moni | 14. 3. 2014 5.57 hod. | 85.93.116.xxx
Miri, děkuji za nejvíc mě oslovující článek webu. <3

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2013

všechny články PIM Women´s Challenge 2013

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků