logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak se běhá půlmaraton v Haagu

Jak se běhá půlmaraton v Haagu

Koncem října 2013 jsem objevila na stránkách rozběhnito.cz info o možné účasti na ½maratonu v Haagu začátkem března. No, proč ne, na dovolené jsem nebyla leta... proběhnout se, prohlédnout si při tom i město, poznat nové lidi… S klukama (Michalem a Pavlem) jsem se seznámila osobně ve Frantovkách na 24 hod., později napsala, jak jsem to rozběhla, vyměnila si několikero mailů. Čas letí strašně rychle a deset statečných se sešlo v Ruzyni na letišti.

setkání na letišti

25 a 1/2 hodiny do startu závodu: setkáváme se všichni na letišti v Ruzyni, jsme kompletní.

23 hod. do startu: jsme v letadle, divím se, že se někdo bojí letadla ještě víc než já (Pavle, promiň).

20 hod. do startu: Haag nás vítá, všude samá kola a já mám dojem, že Holanďan, než se naučí chodit, umí jezdit na kole.

před startem

4 a ½ hodiny do startu: vyzvedáváme startovní čísla, nasáváme závodní atmosféru, začínají nám tuhnout svaly nervozitou.

1 a ½ hod. do startu: scházíme se v recepci hotelu, připravení na start. Venku je 15 – 16 stupňů, oblečeni jsme většinou v plné letní výbavě. Ideální podmínky pro závod, i když start ve 14:30, v tom největším horku, není zrovna to nejlepší.

startuje se ve dvou vlnách

14.30 – START. Ve dvou vlnách – elita a ti rychlejší. Ti trošku pomalejší a hobíci startují ve 14.35. Před startem si ještě popřejeme hodně štěstí, úspěšný běh, hlavně všem prvopůlmaratoncům, a run, Víťo, run. Spolu s ostatními 35 tisíci běžci se pomalu rozbíhám. Na fotkách všichni vypadají jako nádherný, barevný, dlouhý koberec.

pěkná, ale tvrdá Haagská silnice

Trasa závodu je opravdu moc pěkná, sice tvrdá silnice, ale rovina kam se podíváš, všude kolem spousta lidí, kteří povzbuzují běžce po celé trase, z vlastních zásob nám poskytují vodu i mimo občerstvovací stanice. Občerstvovačka – k dispozici kelímek s vodou a ionťák. V kelímku místo víčka houba. Než mi došlo, že tam je proto, abych se při pití nepolila a mohla mít kelímek s sebou na trase a popíjet kdykoliv potřebuji, bylo po závodě. Dobrý nápad, kdyby se ujal v Praze, nebyla bych proti.

šťastně v cíli s medailemi na kru

Trasa vede od 15. km na 2 km podél moře – na tento úsek trasy jsem se těšila moc a moc, záměrně zpomaluji, chci si ten pocit užít co nejdéle (nemůžu přece nepsat, že už jsem trochu unavená, že jo...). Před cílovou bránou je předlouhá rovinka, která hučí a hučí – povzbuzováním, tleskáním. Úžasný pocit, jsem v cíli svého prvního zahraničního ½maratonu, nesmírně šťastná i unavená, nejvíce z toho vedra. Čas – není podstatný, je to jenom bezvýznamné číslo, chudší o pár deci potu, bohatší o nádherný zážitek a o medaili… Na občerstvení v cíli jsme měli vodu, teplý sladký čaj (v tom horku mu dávám přednost) a ionťák.

after party

3 a ½ hodiny after: scházíme se všichni na recepci hotelu, zdraví, následuje objetí, blahopřání k absolvování závodu, jeden přes druhého si sdělujeme své dojmy. Následuje focení před hotelem, v cíli jsme se nějak minuli..

doplnění živin a iontů

4 a ½ hodiny after: hromadný odchod na večeři a doplnění živin.

Druhý den ráno jdeme místo krátkého výklusu se spolubydlící Sašou na procházku k moři, poměrně rychle asi hodinku tam, ještě o trochu rychleji nazpátek… kdo ví, kdy se sem zase podíváme. Jdeme částečně i trasou, kudy vedl závod, a co nás obě udivuje je spousta nepořádku, který zůstal na ulicích po závodu, kelímky od nápojů, tuby od gelů. Mám dojem, že v Praze nastupuje po závodě „uklízecí četa“, která musí trať do určité doby uklidit.

Po návratu do hotelu stíháme společnou snídani a v době 19 a ½ hod. after odevzdáváme kartu od pokoje, čeká nás přesun do Amsterodamu a večer odlet do Prahy.

vzpomínka

V čase 30 hodin after usedáme v Praze na letištní plochu. Home, sweet home, aneb všude dobře, doma nejlépe (nebo tak co doma?).

Poděkování patří – Michalovi a Pavlovi z rozběhnito.cz za nápad, organizaci, zaslouží si jedničku s deseti hvězdičkami. Těším se na další společné akce. Kamarádce Evě za Ježíška. Všem zúčastněným za to, že mě jako nejstarší vzali mezi sebe. A mým nohám, že mě donesly do cíle, odměním se jim novými běhacími botami. Slibuji.

Víťa Drtinová foto
  • přečteno: 5825/5694×, 2 komentáře
Jak se běhá půlmaraton v Haagu Jak se běhá půlmaraton v Haagu Jak se běhá půlmaraton v Haagu Jak se běhá půlmaraton v Haagu Jak se běhá půlmaraton v Haagu Jak se běhá půlmaraton v Haagu Jak se běhá půlmaraton v Haagu Jak se běhá půlmaraton v Haagu

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (12 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Moni | 16. 3. 2014 20.33 hod. | 85.93.116.xxx
Raduju se s Tebou, Víťo :)

jitulina | 16. 3. 2014 10.36 hod. | 89.176.237.xx
Jsi úžasná baba, Víťo :) Jsem ráda, že tě znám, jsi jeden z mých motorků/vzorů!

prohledávání Běžeckých článků

PIM Women´s Challenge 2013

všechny články PIM Women´s Challenge 2013

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

• Do třetice všeho dobrého a zlého : Bylo mě velkým potěšením vodit i Míru a Danu ... a v ČB. to bude už pod 2:30 h ... alespoň o…»
  • Do třetice všeho dobrého a zlého : Loni v Ústí bylo skvělé počasí... »
  • Seriál Běhej lesy pokračuje a míří na Karlštejn : Profit First »
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : já si klouby chráním Colavitalem od Swissu. Vyhovuje mi, že je chuťově dobrý a pomáhá mi klouby…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Hledám možnou léčbu chronickėho zánětu Achil.šlachy.Bohužel mi nic ze standartních léčebných metod…»