logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Žádná bolest není jen tak

Žádná bolest není jen tak

Mám za sebou sedmý týden tréninkového plánu. Zatím šlo všechno nějak lehce. Po absolvování vyšetření v ISL (Institut sportovního lékařství) a zjištění, že jsem schopná uběhnout jak půlmaraton, tak maraton, by se dalo říct, že teď už můžu jen zvesela trénovat a polykat kilometry. Není to tak jednoduché. Všechno se vším souvisí a na základě zprávy z vyšetření, kde jsem zjistila, že špatně dýchám, mám povolené lopatky… a spoustu dalšího, co se ve zprávě uvádí, mi bylo doporučeno navštívit fyzioterapeuta a začít odbourávat nedostatky. Při první návštěvě mi pan fyzioterapeut sdělil, že jsem přišla včas a zvládneme vše dát do pořádku.

Nejdříve mě vysvětlil, jak mám dýchat a používat bránici, kterou jsem nepoužívala, protože se my ženy snažíme být stále narovnané, zatažené břicho a bránice nám tuhne. Není to těžké, jen se na to zatím musím soustředit;-)

Mám před sebou pár rehabilitací, kde budu cvičit, dýchat… Určitě lepší než za tři roky skončit na operačním sále s vyhřezlou plotýnkou, to byla také jedna z informací, které jsem v ordinaci slyšela.

Následoval den, kdy mě čekalo uběhnout 27 km (3 km (60-65) – 22 km (80) – 2 km (60-65)). Stále dokola jsem si opakovala rady od doktora. Dýchej do břicha. Rady od Miloše. Jak správně došlápnout, jak držet ruce v pěst, (ruce také pomáhají v pohybu vpřed)… Přestala jsem nějak vnímat kilometry až do chvíle, kdy se mi opět na 13. km ozvala pravá kyčel a já si opět vzpomněla jak na pana fyzioterapeuta, tak na Miloše. Nemám zpevněný střed těla a cviky, které Miloš doporučuje, jsou přesně na toto. Při každém špatném kroku zatěžuji jen jednu polovinu těla. Při krátkých vzdálenostech to nestačí začít bolet, ale při půlmaratonu a maratonu o tom budu vědět dost dlouho, takže zpevňovat, zpevňovat a zpevňovat!!!

V sobotu mě čekal závod Rungo pětka: přes tři tydýty, kam jsme se vydali s plzeňskou skupinou Rungo. Skvělý závod. Mohu jen doporučit.

A byla tu neděle a mé tělo začalo dávat najevo, že takhle ne. Mám velký výdej energie a tudíž musím mít i velký příjem, takže jsem se v neděli budila opravdu jen na jídlo Odpoledne jsem se byla lehce proběhnout, to mi pomohlo. Nic mě nebolelo, jen tělo si žádalo spánek, mnoho spánku.

Poslouchejte své tělo, Miloše a nejlepší fyzioterapeuty.

Fotografie: Archiv PIM

Zuzka Schwarzmaierová foto
  • přečteno: 5156/5014×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (11 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

adidas Women´s Challenge 2014

všechny články adidas Women´s Challenge 2014

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků