logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Žádná bolest není jen tak

Žádná bolest není jen tak

Mám za sebou sedmý týden tréninkového plánu. Zatím šlo všechno nějak lehce. Po absolvování vyšetření v ISL (Institut sportovního lékařství) a zjištění, že jsem schopná uběhnout jak půlmaraton, tak maraton, by se dalo říct, že teď už můžu jen zvesela trénovat a polykat kilometry. Není to tak jednoduché. Všechno se vším souvisí a na základě zprávy z vyšetření, kde jsem zjistila, že špatně dýchám, mám povolené lopatky… a spoustu dalšího, co se ve zprávě uvádí, mi bylo doporučeno navštívit fyzioterapeuta a začít odbourávat nedostatky. Při první návštěvě mi pan fyzioterapeut sdělil, že jsem přišla včas a zvládneme vše dát do pořádku.

Nejdříve mě vysvětlil, jak mám dýchat a používat bránici, kterou jsem nepoužívala, protože se my ženy snažíme být stále narovnané, zatažené břicho a bránice nám tuhne. Není to těžké, jen se na to zatím musím soustředit;-)

Mám před sebou pár rehabilitací, kde budu cvičit, dýchat… Určitě lepší než za tři roky skončit na operačním sále s vyhřezlou plotýnkou, to byla také jedna z informací, které jsem v ordinaci slyšela.

Následoval den, kdy mě čekalo uběhnout 27 km (3 km (60-65) – 22 km (80) – 2 km (60-65)). Stále dokola jsem si opakovala rady od doktora. Dýchej do břicha. Rady od Miloše. Jak správně došlápnout, jak držet ruce v pěst, (ruce také pomáhají v pohybu vpřed)… Přestala jsem nějak vnímat kilometry až do chvíle, kdy se mi opět na 13. km ozvala pravá kyčel a já si opět vzpomněla jak na pana fyzioterapeuta, tak na Miloše. Nemám zpevněný střed těla a cviky, které Miloš doporučuje, jsou přesně na toto. Při každém špatném kroku zatěžuji jen jednu polovinu těla. Při krátkých vzdálenostech to nestačí začít bolet, ale při půlmaratonu a maratonu o tom budu vědět dost dlouho, takže zpevňovat, zpevňovat a zpevňovat!!!

V sobotu mě čekal závod Rungo pětka: přes tři tydýty, kam jsme se vydali s plzeňskou skupinou Rungo. Skvělý závod. Mohu jen doporučit.

A byla tu neděle a mé tělo začalo dávat najevo, že takhle ne. Mám velký výdej energie a tudíž musím mít i velký příjem, takže jsem se v neděli budila opravdu jen na jídlo Odpoledne jsem se byla lehce proběhnout, to mi pomohlo. Nic mě nebolelo, jen tělo si žádalo spánek, mnoho spánku.

Poslouchejte své tělo, Miloše a nejlepší fyzioterapeuty.

Fotografie: Archiv PIM

Zuzka Schwarzmaierová foto
  • přečteno: 6152/6001×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (11 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

adidas Women´s Challenge 2014

všechny články adidas Women´s Challenge 2014

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků