logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Žádná bolest není jen tak

Žádná bolest není jen tak

Mám za sebou sedmý týden tréninkového plánu. Zatím šlo všechno nějak lehce. Po absolvování vyšetření v ISL (Institut sportovního lékařství) a zjištění, že jsem schopná uběhnout jak půlmaraton, tak maraton, by se dalo říct, že teď už můžu jen zvesela trénovat a polykat kilometry. Není to tak jednoduché. Všechno se vším souvisí a na základě zprávy z vyšetření, kde jsem zjistila, že špatně dýchám, mám povolené lopatky… a spoustu dalšího, co se ve zprávě uvádí, mi bylo doporučeno navštívit fyzioterapeuta a začít odbourávat nedostatky. Při první návštěvě mi pan fyzioterapeut sdělil, že jsem přišla včas a zvládneme vše dát do pořádku.

Nejdříve mě vysvětlil, jak mám dýchat a používat bránici, kterou jsem nepoužívala, protože se my ženy snažíme být stále narovnané, zatažené břicho a bránice nám tuhne. Není to těžké, jen se na to zatím musím soustředit;-)

Mám před sebou pár rehabilitací, kde budu cvičit, dýchat… Určitě lepší než za tři roky skončit na operačním sále s vyhřezlou plotýnkou, to byla také jedna z informací, které jsem v ordinaci slyšela.

Následoval den, kdy mě čekalo uběhnout 27 km (3 km (60-65) – 22 km (80) – 2 km (60-65)). Stále dokola jsem si opakovala rady od doktora. Dýchej do břicha. Rady od Miloše. Jak správně došlápnout, jak držet ruce v pěst, (ruce také pomáhají v pohybu vpřed)… Přestala jsem nějak vnímat kilometry až do chvíle, kdy se mi opět na 13. km ozvala pravá kyčel a já si opět vzpomněla jak na pana fyzioterapeuta, tak na Miloše. Nemám zpevněný střed těla a cviky, které Miloš doporučuje, jsou přesně na toto. Při každém špatném kroku zatěžuji jen jednu polovinu těla. Při krátkých vzdálenostech to nestačí začít bolet, ale při půlmaratonu a maratonu o tom budu vědět dost dlouho, takže zpevňovat, zpevňovat a zpevňovat!!!

V sobotu mě čekal závod Rungo pětka: přes tři tydýty, kam jsme se vydali s plzeňskou skupinou Rungo. Skvělý závod. Mohu jen doporučit.

A byla tu neděle a mé tělo začalo dávat najevo, že takhle ne. Mám velký výdej energie a tudíž musím mít i velký příjem, takže jsem se v neděli budila opravdu jen na jídlo Odpoledne jsem se byla lehce proběhnout, to mi pomohlo. Nic mě nebolelo, jen tělo si žádalo spánek, mnoho spánku.

Poslouchejte své tělo, Miloše a nejlepší fyzioterapeuty.

Fotografie: Archiv PIM

Zuzka Schwarzmaierová foto
  • přečteno: 5454/5310×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (11 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

adidas Women´s Challenge 2014

všechny články adidas Women´s Challenge 2014

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas93
Asics133
Brooks19
Inov-856
Icebug5
Hoka One24
Mizuno56
Newton5
NB22
Nike61
Salming363
Salomon41
Scott3
Vibram Fivefingers9
Vivobarefoot5
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce48
Běhám bos, bot netřeba14
ON6

kde se diskutuje

  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Romane, s Karlem je to jistota, ten se kochá rád! Výborná volba! S Joggerem bych si dovolil mírně…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Fanouš je jak kecal z Prodané ... Ale jeho argumenty jsou přímo geniální. Já, ale nebudu dřív doma,…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Pokud je otravná, nezáživná, nudná trať, vyplatí se spěchat do cíle. Ale : pokud je trať hezká,…»
  • Pět dní do půlmaratonu. Den posledního soudu nebo poslední zkoušky : uplna parada na tychto clankoch je to, ze v nedelu pobezim svoj prvy polmaraton v Bratislave a tak…»
  • ZASAŽEN ŠÍPEM BĚH : Milosi,velmy hesky clanek.Tak si te pamatuji.... »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků