logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 57. KDY JE IDEÁLNÍ BĚHAT? NIKDY!

LEKCE Z JOGGINGU 57. KDY JE IDEÁLNÍ BĚHAT?  NIKDY!

Jaro je, když nutkání vyběhnout začne vítězit nad přitažlivostí domácí pohovky.

  • KDY JE IDEÁLNÍ BĚHAT? NIKDY! Vždycky se najde něco, co se neočekávaně postaví proti vám – rozmary počasí, plány partnera, potřeby firmy nebo důsledky dietní chybičky ze včerejšího posezení s přáteli. Nepohodu nemůžete ze života, ani z toho běžeckého, zcela vymazat. Všechno co můžete, je naučit se ji přijímat. Nikoli nějak rezignovaně, ale s nadhledem a trochou zdravého sebezapření. Osobně to řeším tak, že ve všední dny běhám brzy ráno, dokud spí moje rodina i můj šéf. A mám klid. Kromě toho běhám především v lese, protože tam mě civilizace nijak neobtěžuje. Řeknete si: je příjemné vstávat ve čtyři a v létě vybíhat už v pět? No občas moc ne, ale co má být? O víkendu zase chodím někdy běhat hned po obědě, protože se musím vrátit dřív, než skončí odpolední klid a probudí se malá Klaudie. Před takovým odpoledním joggingem samozřejmě normálně obědvám, takže pak běžím s fazolemi a kapustou a uzeným a kdovíčím ještě. Že mi je pak trochu těžko od žaludku? No to si pište! Ale něco vám řeknu: buď se naučíte běhat s těmi těžkostmi, které zrovna máte, nebo nebudete běhat vůbec.
  • Říkám tomu GUERILLA RUNNING. To je když se ráno probudíte s hlavou plnou problémů ze včerejšího hektického dne a je vám jasné, že za chvíli to zase začne. Objeví se stopadesát nových starostí, drobných potíží a malých havárií, které vám stihnou pokazit den dřív, než dopijete svoje ranní kafe. A tady vám může pomoci guerilla running. Prostě se rozhodnete postavit se tomu mentálnímu obklíčení se zbraní v ruce, nebo spíš na nohou. Předem se rozhodnete začít svůj den tím, že se na chvíli na všechno vykašlete, nazujete si běžecké boty, zhluboka se nadechnete a dáte se do pohybu. A víte co se stane? Po pěti minutách začnou vaši cestu doprovázet první sluneční paprsky a vaše duše se ponoří do takového luxusu, že by vám mohla závidět i Jana Nagyová-Nečasová. A celý den se bude odvíjet úplně jinak než obvykle, protože v hlavě se vám srovnají myšlenky a seřadí hodnoty a vy se budete cítit jako sebevědomý režisér naplňující svoje vlastní představy, nikoli jako najatý komparsista, který nemá tušení, co ho čeká.
  • Praktikujete-li během pohybu MEDITACI, otvíráte dveře své duše nadpřirozeným zdrojům a získáváte svobodný přístup k tomu, čemu i cyničtí právníci s respektem říkají FAKTOR VYŠŠÍ MOCI. Ideální platformou pro tuhle exkluzivní činnost je rychlá chůze nebo pomalý běh v důvěrně známém terénu, zklidněný dech, malý zápisník a spolehlivé pero.
  • Jako je rozumnější pořídit si malý byt za to, co mám, než se zadlužit kvůli velkému baráku, přijde mi mnohem lepší běhat v rámci svých možností, než si ničit zdraví běháním na kyslíkový dluh a napodobovat ty, kteří mají úplně jiné možnosti. Ať už běháte mezinárodní ULTRA rakouských Alpách nebo svých PĚT KOLEČEK kolem paneláku, měli byste se v každém případě cítit komfortně, měli byste si připadat spíše jako na elegantním banketu než na umaštěné zabíjačce.

Doporučená hudba: Florence + the Machine, Only If For A Night

Doporučená četba: Charles Bukowski, Příběhy obyčejného šílenství

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 7650/7430×, 2 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (26 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

pavel kosorin | 21. 3. 2014 12.19 hod. | 95.140.247.xxx
vďaka za pozitívnu reakciu Martin, knihu možno objednať na e-shope Asociácie: shop-apsscr.alvepi.com

Martin Slovák | 21. 3. 2014 9.16 hod. | 195.91.8.xx
Dobrý deň.
Musím povedať,že na základe tohoto článku som si prečítal aj Vaše staršie veci a veľmi ma zaujala tá Vaša kniha-Víťezové a poražení...
Viem,že je to už staršia záležitosť ale veľmi rád by som si ju prečítal. Dá sa ešte nejako zohnať?

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : já si klouby chráním Colavitalem od Swissu. Vyhovuje mi, že je chuťově dobrý a pomáhá mi klouby…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Hledám možnou léčbu chronickėho zánětu Achil.šlachy.Bohužel mi nic ze standartních léčebných metod…»
  • Od gaučinku k běhu : Tak pod 4 to nebylo :-) čas 4:23:31. Tak příště »
  • Běhání v terénu. K čemu všemu vám může být v životě dobré umět běhat cestou necestou : I když běhám jen pro radost (dobrá, začal, jsem před pár dny), tak km za půl hodiny ( po 15 km tam…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : chtěl jsem napsat 2 měsíce a čtyři dny »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků