logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Poslední týden do půlmaratonu. Už jen lehce poklusávejte a relaxujte

Poslední týden do půlmaratonu. Už jen lehce poklusávejte a relaxujte

O posledním víkendu před půlmaratonem, začíná doba hájení vašeho těla před neuváženým naháněním či doháněním tréninkových kilometrů, které jste nestačili během přípravného období na půlmaraton naběhat. To neznamená, že si lehnete a až do příští soboty nevstanete, ale to, že mírným přikrmováním (a to doslova) a lehkým pobíháním (to také doslova) vyladíte svůj stroj na ten nejlepší výkon, na nějž jste ho připravili.

Pravda, zkušení běžečtí matadoři si o tomto víkendu střihli nějaký kratší závod (do deseti kilometrů), jímž nastaví své svíčky, své spalování na maximální výkon. V dalších dnech až do půlmaratonu budou ale už také jen vyklusávat, aby nevypálili nashromážděnou energii, která jim má dopomoci zbourat všechny překážky na trati, včetně nejtěžších soupeřů, nějakým blbým střílením do vzduchoprázdna, jako když kluci třískají bouchacími kuličkami o chodník a baví se tím, že lidé kolem nich nadskakují úlekem. Není div, když občas nějaký ten bouchač chytí facku. Stejnou facku, ale od svého nespokojeného těla, může očekávat ten, který vybouchá ještě před startem všechnu svou energii při neustálém si dokazování toho, jakou má formu.

Takže o víkendu si doufám dáte pouze středně těžkých 10 – 14 kilometrů (v tempu 65 – 82% TF max), po nich se líně, ale dobře protáhnete, dopřejete si masáž či nějakou balneo proceduru, či alespoň automasáž (automasáž neznamená, že po sobě necháte jezdit auta, ale že si sami ji masáž uděláte), dopřejete si dobré a kvalitní jídlo, vyjdete si na krátkou procházku, zajdete na výstavu, sednete s knížkou, posloucháte muziku, prostě vegééééééééééét.

V pondělí si odběhněte lehce, ale opravdu lehce 5 kilometrů (tempo 55 – 65% TF max), v úterý 25 – 35 minut v tempu půlmaratonu plus 10 minut na rozehřátí a 5 na výklus, na konci tréninku se nezapomenete protáhnout, a ani masáž (ať už od maséra či automasáž) vám neuškodí. Ve středu lehkých 30 minut běhu (tempo (55 – 65% TF max). Ve čtvrtek volno. V pátek rozcvičení před půlmaratonem (15 minut volně 4 – 5 rovinek (80 m), protažení, 5 minut výklus, no a v sobotu v poledne s tóny Vltavy přijde váš den D.

Ale než přijde, tak na stránkách Běžecké školy vám budeme dodávat uklidňující inspirace pro klidné zvládnutí předstartovní horečky, aby neochrnula vaše těla a neubrala vám energii, kterou jste si nachystali na zdolání Sportisimo 1/2Maratonu Praha 2015.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (51 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků