logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Poslední týden do půlmaratonu. Už jen lehce poklusávejte a relaxujte

Poslední týden do půlmaratonu. Už jen lehce poklusávejte a relaxujte

O posledním víkendu před půlmaratonem, začíná doba hájení vašeho těla před neuváženým naháněním či doháněním tréninkových kilometrů, které jste nestačili během přípravného období na půlmaraton naběhat. To neznamená, že si lehnete a až do příští soboty nevstanete, ale to, že mírným přikrmováním (a to doslova) a lehkým pobíháním (to také doslova) vyladíte svůj stroj na ten nejlepší výkon, na nějž jste ho připravili.

Pravda, zkušení běžečtí matadoři si o tomto víkendu střihli nějaký kratší závod (do deseti kilometrů), jímž nastaví své svíčky, své spalování na maximální výkon. V dalších dnech až do půlmaratonu budou ale už také jen vyklusávat, aby nevypálili nashromážděnou energii, která jim má dopomoci zbourat všechny překážky na trati, včetně nejtěžších soupeřů, nějakým blbým střílením do vzduchoprázdna, jako když kluci třískají bouchacími kuličkami o chodník a baví se tím, že lidé kolem nich nadskakují úlekem. Není div, když občas nějaký ten bouchač chytí facku. Stejnou facku, ale od svého nespokojeného těla, může očekávat ten, který vybouchá ještě před startem všechnu svou energii při neustálém si dokazování toho, jakou má formu.

Takže o víkendu si doufám dáte pouze středně těžkých 10 – 14 kilometrů (v tempu 65 – 82% TF max), po nich se líně, ale dobře protáhnete, dopřejete si masáž či nějakou balneo proceduru, či alespoň automasáž (automasáž neznamená, že po sobě necháte jezdit auta, ale že si sami ji masáž uděláte), dopřejete si dobré a kvalitní jídlo, vyjdete si na krátkou procházku, zajdete na výstavu, sednete s knížkou, posloucháte muziku, prostě vegééééééééééét.

V pondělí si odběhněte lehce, ale opravdu lehce 5 kilometrů (tempo 55 – 65% TF max), v úterý 25 – 35 minut v tempu půlmaratonu plus 10 minut na rozehřátí a 5 na výklus, na konci tréninku se nezapomenete protáhnout, a ani masáž (ať už od maséra či automasáž) vám neuškodí. Ve středu lehkých 30 minut běhu (tempo (55 – 65% TF max). Ve čtvrtek volno. V pátek rozcvičení před půlmaratonem (15 minut volně 4 – 5 rovinek (80 m), protažení, 5 minut výklus, no a v sobotu v poledne s tóny Vltavy přijde váš den D.

Ale než přijde, tak na stránkách Běžecké školy vám budeme dodávat uklidňující inspirace pro klidné zvládnutí předstartovní horečky, aby neochrnula vaše těla a neubrala vám energii, kterou jste si nachystali na zdolání Sportisimo 1/2Maratonu Praha 2015.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (54 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jak trénovat týden před maratonem a jeden a půl tuctu rad k tomu : Dobrý den, za měsíc mě čeká 5start na maratonu. S trpělivostí a respektem se mi daří, především…»
  • Nike přináší dva nové modely s technologií Flyknit – Nike Zoom Fly Flyknit a Nike Zoom Vaporfly 4% Flyknit : Ahoj Miloši, kteří jsou ti další prodejci? Sháním je už týden a nikde nic :-( »
  • ZA CO DOSTÁVÁME MEDAILE? : Úplne súhlasím. Nie som profi bežec ale sociálny pracovník. A som rád, keď sa mi podarí ísť si…»
  • Na Vítkově odstartoval nonstop charitativní happening. TERIBEAR HÝBE PRAHOU aneb Prima den s medvědem www.teribear.cz : můžu prosím vědět, PROČ musí trpět v běhání i pejsci co si je s sebou berou rádoby pejskaři ???…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den Miloši, moc vám chci poděkovat za tento tréninkový plán. Doslova mě nadchnul – i s…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků