logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Poslední týden do půlmaratonu. Už jen lehce poklusávejte a relaxujte

Poslední týden do půlmaratonu. Už jen lehce poklusávejte a relaxujte

O posledním víkendu před půlmaratonem, začíná doba hájení vašeho těla před neuváženým naháněním či doháněním tréninkových kilometrů, které jste nestačili během přípravného období na půlmaraton naběhat. To neznamená, že si lehnete a až do příští soboty nevstanete, ale to, že mírným přikrmováním (a to doslova) a lehkým pobíháním (to také doslova) vyladíte svůj stroj na ten nejlepší výkon, na nějž jste ho připravili.

Pravda, zkušení běžečtí matadoři si o tomto víkendu střihli nějaký kratší závod (do deseti kilometrů), jímž nastaví své svíčky, své spalování na maximální výkon. V dalších dnech až do půlmaratonu budou ale už také jen vyklusávat, aby nevypálili nashromážděnou energii, která jim má dopomoci zbourat všechny překážky na trati, včetně nejtěžších soupeřů, nějakým blbým střílením do vzduchoprázdna, jako když kluci třískají bouchacími kuličkami o chodník a baví se tím, že lidé kolem nich nadskakují úlekem. Není div, když občas nějaký ten bouchač chytí facku. Stejnou facku, ale od svého nespokojeného těla, může očekávat ten, který vybouchá ještě před startem všechnu svou energii při neustálém si dokazování toho, jakou má formu.

Takže o víkendu si doufám dáte pouze středně těžkých 10 – 14 kilometrů (v tempu 65 – 82% TF max), po nich se líně, ale dobře protáhnete, dopřejete si masáž či nějakou balneo proceduru, či alespoň automasáž (automasáž neznamená, že po sobě necháte jezdit auta, ale že si sami ji masáž uděláte), dopřejete si dobré a kvalitní jídlo, vyjdete si na krátkou procházku, zajdete na výstavu, sednete s knížkou, posloucháte muziku, prostě vegééééééééééét.

V pondělí si odběhněte lehce, ale opravdu lehce 5 kilometrů (tempo 55 – 65% TF max), v úterý 25 – 35 minut v tempu půlmaratonu plus 10 minut na rozehřátí a 5 na výklus, na konci tréninku se nezapomenete protáhnout, a ani masáž (ať už od maséra či automasáž) vám neuškodí. Ve středu lehkých 30 minut běhu (tempo (55 – 65% TF max). Ve čtvrtek volno. V pátek rozcvičení před půlmaratonem (15 minut volně 4 – 5 rovinek (80 m), protažení, 5 minut výklus, no a v sobotu v poledne s tóny Vltavy přijde váš den D.

Ale než přijde, tak na stránkách Běžecké školy vám budeme dodávat uklidňující inspirace pro klidné zvládnutí předstartovní horečky, aby neochrnula vaše těla a neubrala vám energii, kterou jste si nachystali na zdolání Sportisimo 1/2Maratonu Praha 2015.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (54 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běháním proti cukrovce : Děkuji za článek, v jaké tepové frekvenci (% MAX) jste prosím běhal? Moje zkušenost je,když běhám v…»
  • Jak vybrat správnou běžeckou obuv pro sebe? Nechte ji vybrat vaše nohy! : Dobrý den, neodpověděl jste na komentář Lukáše ze dne 26.08.2014 ohledně běhu ve vivobarefoot…»
  • Tak jak je to vůbec s tou snídaní – je anebo není tím nejdůležitějším jídlem dne? Třetí tip Běžecké školy pro váš šťastný života běh : Mne se ten článek také líbí. Už toho bylo napsáno tolik, že řídit se tím vším je sebevražda.…»
  • VYTRVALOST, základ každého dobrého běžce : Dobrý den, stejně jako jiné víkendy jsem i minulou neděli zařadil dlouhý běh na 30km. Běželo se mi…»
  • Vyběhnu, po dvou minutách jsem na devadesáti osmi procentech svého tepového maxima. Je tohle normální? : super zpětná vazba, díky a Roberte klobouk dolů za ty časy »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků