logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Půlmaraton, den poté. Půlmaraton je za námi, ale dneska to chce ještě aktivní odpočinek

Půlmaraton, den poté. Půlmaraton je za námi, ale dneska to chce ještě aktivní odpočinek

Většina rad ohledně půlmaratonů či maratonů končí dnem závodu, jako by se jejich odběhnutím zastavil čas, anebo nastal konec světa. Pravdou je, že když si řeknete, že půlmaraton máte za sebou a teď máte nárok na zaslouženou dovolenou, tak vás většinou bolí nohy ještě několik týdnů. Je to proto, že únavu z těla nejlépe vyženete aktivním odpočinkem.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Co dělat v den po půlmaratonu
    1. Dejte si 30 – 45 minut aktivního pohybu (chůze, indiánského běhu či joggingu)
    2. Pijte
    3. Během celého týdne po půlmaratonu doplňujte minerály
  2. Co dělat v týdnu po půlmaratonu
    1. Trénink
    2. Relaxace, rehabilitace
  3. Dnešní trénink

Co dělat v den po půlmaratonu

Dejte si 30 – 45 minut aktivního pohybu (chůze, indiánského běhu či joggingu)

Den po půlmaratonu, i když budete mít pocit, že snad ani nevstanete z postele (ještě štěstí, že všechny půlmaratony zařazené do seriálu RunCzech se běhají v sobotu), tak se přemozte a vstaňte, oblékněte na sebe něco sportovního a vyrazte alespoň na půlhodinovou procházku. Když se přemůžete a obléknete na sebe spodky a svršky běhací, a střihnete si alespoň půlhodinový indiánský běh nebo jogging, tak to bude úplně super. Sami ucítíte, jak postupně rozmrzáte, začnete zase poznávat své ztuhlé tělo a na konci se vám už ani nebude chtít přestat. Pokud se vám to stane, tak si dejte i 45 minut, ale víc dnes určitě ne. To už byste šli zase zpátky do únavy a to nechceme.

Pijte

I když jste včera během půlmaratonu poctivě pili, tak jste určitě v cíli cítili žízeň, a pokud jste to šli potom ještě někam oslavit a dali si pár piv, tak i tak dneska nepodceňte pitný režim. Tělo včera dostalo pěkný záhul, i když třeba nepociťujete, že vás něco táhne či někde píchá, tak některá svalová vlákna budou poškozená, buňky v různých tkáních to taky odskákaly a budou potřebovat nahradit novými. Abychom z těla dostali ty mrtvé, k tomu potřebujeme, aby nám v těle proudila krev. K tomu nám pomůže jednak ten aktivní odpočinek, viz výše, a taky dostatek tekutin.

Během celého týdne po půlmaratonu doplňujte minerály

Během celého týdne po půlmaratonu doplňujte minerály, nejlépe formou zeleniny či zelených potravních doplňků (mladý ječmen, chlorela). Společně se správnou energií (v týdnu po půlmaratonu bychom měli nejvíce přijímat bílkovin (aminokyselin), sacharidů a pak tuky. Procentuálně cca 50% bílkovin : 30% sacharidy : 20% tuky). Ty bílkoviny potřebujeme na obnovu a regeneraci svalů, sacharidy na podporu metabolismu a potravu pro mozek, a tuky, aby nám to zas tak rychle nepálilo a neměli jsme pořád hlad.

Co dělat v týdnu po půlmaratonu

Trénink

V pondělí máte nárok na volno, stejně tak ve středu a v pátek. V úterý ve čtvrtek a v sobotu zopakujte nedělní trénink, tedy to, co poběžíte zítra.

Relaxace, rehabilitace

Kromě aktivní běžecké relaxace určitě můžete zařadit i masáž, saunu či jiné obdobné formy rehabilitace, ale i protahování, běžeckou jógu či jiné aerobní sportovní aktivity (kolo, inlajny, plavání, turistiku). Prostě dopřejte si odpočinek, ale neseďte či neležte, protože leháro je co? Leháro je hrob!

No a teď mi řekněte, tedy napište vy, jak jste si ten včerejší půlmaraton užili, pokud jste běželi s vodiči, tak je určitě potěší, když je pochválíte:-) – je-li za co a pokud ne, tak klidně napište, co se vám nelíbilo, pomůže nám to zapracovat na zlepšení jejich práce.

Dnešní trénink

25 – 30 minut lehce, může to být i vycházka nebo indiánský běh.

Přeji vám krásnou neděli!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (90 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Miloslav Křížek | 3. 4. 2016 16.33 hod. | 95.85.231.xxx
Miloši moc děkuji za pomoc s přípravou na můj první půlmaraton. Řídil jsem se hlavně tvými radami na webu a v knížce. Vodiči na 1:50 jsem nakonec utekl a dal to za 1.43.16 :-) Skvělá atmosféra! Už se těším na květnový maraton, můj opět první.

Pavel | 3. 4. 2016 12.15 hod. | 80.188.57.xx
Děkuji vodicum, kteří včera byli na půlce v Praze na čas 2 hodiny. Delší dobu bojují s kolenem, od 10 kilometru se ozvalo:-( Ale kluci mě dotáhli až do cíle. Díky jim a i Tobě Miloši za cenné rady, které zverejnujes na svém webu. Běhám dva roky hlavně podle nich

Alena Bedřichová | 30. 3. 2015 21.03 hod. | 94.112.21.xx
Zdravím všechny!...taky jsem se předevčírem účastnila poprvé půlmaratonu a musím říct, že to byl skvělý zážitek...počasí nakonec vyšlo, perfektní atmosféra hlavně díky úžasným fanouškům stojícím snad po celém obvodu tratě a parádní organizace od pořadatelů! Můj zaběhnutý čas je 1:44:42

Radovan Zelenc | 30. 3. 2015 11.00 hod. | 193.87.75.xx
Jamám takú stavbu tela,že ak niečo robím prvýkrát,tak potom napr.trpím svalovicou,dobitosťou,ale potom sa pri opakovaní už neobjavuje.Ale výklus pomáha.Napr. po pretekoch ešte ten deň ku večeru si dám pokojné tempo na 100 pulzoch a potom telo pookreje.Alebo alternatívne výklus na boso.

Pavel Škabraha | 29. 3. 2015 18.23 hod. | 46.135.44.xxx
První půlka v životě..atmosféra super.Nikdy jsem nic takového nezažil.Bohužel jsem běžel takřka z ocasu pelotonu k vodičům jsem se během trati nedostal.Zůstal jsem sám,ztracen v davu.Od 18.km už se se mnou prala hlava..Přemohl jsem ji až kilometr před cílem,kde jsem že sebe vydal vše.Nevešel jsem se o 2minuty do 2hodin,ale v prosinci jsem ještě nevěděl,co je to 15km a trénink taky nebyl jako z učebnice.Dnes už jsem od rána v práci a těším se,až v úterý vyběhnu někam do přírody.Budu mít konečně volno...

1 . 2 . 3 

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den, rád bych se zeptal, jakou rychlostí má běhat 11 letá holka CH a RCH? Používáme CH (2…»
  • Běhání v terénu a v kopcích je přírodním učitelem Přirozeného běhu : V terénu se hezky běhá v Jeseníkách, tam je to never ending story. Zároveň běh v terénu v kopcích…»
  • Maratonská aneb jak jsem se proToiToikoval svým prvním oficiálním maratonem : Pepo Ty jsi jednička!!!!!!! »
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Ahoj Miloši, Dnes som si bol zabehať, urobil som si Cooper, môžem poslať výsledky. Je nutný aj…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Petře, spíše bych to hodnotil takto: CH – 2, RCH 3-4, PB 3, RB 3-4 »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků